
Η TUI κατέγραψε μείωση 2% στις κρατήσεις για το καλοκαίρι, παρά την αύξηση 3% στη μέση τιμή πώλησης, με την πτώση να αποδίδεται σχεδόν αποκλειστικά στη γερμανική αγορά.
Αντίθετα, οι προοπτικές για τον χειμώνα διαγράφονται ιδιαίτερα θετικές, με αύξηση στις κρατήσεις κρουαζιέρας, ξενοδοχείων και δραστηριοτήτων.
Ο όμιλος ανέφερε στα οικονομικά αποτελέσματα του τριμήνου ότι το Ηνωμένο Βασίλειο εμφάνισε άνοδο 1% στις κρατήσεις σε σχέση με το 2024, ενώ η Γερμανία υποχώρησε κατά 5%.
Ο διευθύνων σύμβουλος, Sebastian Ebel, απέδωσε την πτώση στη γερμανική αγορά τόσο στην κρίση στη Μέση Ανατολή όσο και στον αντίκτυπο της αμερικανικής πολιτικής υπό τον πρόεδρο Τραμπ, σημειώνοντας χαρακτηριστικά: «Οι κρατήσεις κατέρρευσαν προς τη Μέση Ανατολή και υπήρξε μείωση για τις ΗΠΑ».
Η εταιρεία επεσήμανε πως το καλοκαιρινό της πρόγραμμα επηρεάστηκε από τον έντονο ανταγωνισμό, την τάση για πιο όψιμες κρατήσεις, τον καύσωνα σε βασικές αγορές προέλευσης τον Ιούνιο και τον Ιούλιο, καθώς και από τις συγκρούσεις στη Μέση Ανατολή.
Παρά τα εμπόδια, τα στοιχεία για το τρίτο τρίμηνο Ιουλίου–Σεπτεμβρίου είναι ενθαρρυντικά: οι πληρότητες στα ξενοδοχεία και resorts της TUI αυξήθηκαν 3% σε ετήσια βάση, η μέση ημερήσια τιμή ανέβηκε κατά 6%, ενώ οι κρατήσεις κρουαζιέρας σημείωσαν άνοδο 14% με την πληρότητα 1% υψηλότερη, παρά το γεγονός ότι τα πλοία είναι ήδη «πάνω από 100% γεμάτα».
Ο Ebel εξήγησε πως η αύξηση αυτή οφείλεται στη δυνατότητα φιλοξενίας περισσότερων παιδιών στα πλοία, προσφέροντας περιθώρια για περαιτέρω βελτιστοποίηση τιμών. Παράλληλα, τόνισε ότι η TUI αναμένει ανάπτυξη στη δραστηριότητα εκδρομών και δραστηριοτήτων μέσω του TUI Musement, αξιοποιώντας τόσο τους υφιστάμενους πελάτες όσο και νέες πηγές ζήτησης.
Για τον χειμώνα, οι προοπτικές εμφανίζονται ιδιαίτερα θετικές, με το Ηνωμένο Βασίλειο –που παραδοσιακά ανοίγει πρώτο τις πωλήσεις– να έχει ήδη κλείσει το 31% της χωρητικότητας, σε υψηλότερες τιμές από πέρυσι. Ο Ebel χαρακτήρισε τις προοπτικές «ευνοϊκές, παρά τις προκλήσεις», υπογραμμίζοντας τη σημασία της ενίσχυσης των «ενδιάμεσων» μηνών, όπως ο Νοέμβριος, που μπορούν να αποτελέσουν νέα ευκαιρία για τον όμιλο.
Η TUI αναθεώρησε προς τα πάνω την ετήσια πρόβλεψή της, εκτιμώντας αύξηση λειτουργικών κερδών κατά 9%-11% για το έτος έως τον Σεπτέμβριο, έναντι προηγούμενης πρόβλεψης 7%-10%.