- Σχέδια αξιοποίησης του Συνεδριακού του ΟΛΠ και της Δραπετσώνας
- Οι 16 βραχυπρόθεσμες δράσεις
Του Χάρη Ντιγριντάκη
Colpo Grosso στον Πειραιά διενεργείται αυτή την περίοδο με άμεσο στόχο την είσοδο του Μεγάλου Λιμανιού στον τουριστικό χάρτη της χώρας.
Με την εφαρμογή 16 δράσεων και την υλοποίηση ενός μακροπρόθεσμου σχεδιασμού ο Πειραιάς στοχεύει στην δημιουργία ενός Brand που φιλοδοξεί, αφενός να «αντλήσει» τον τουρίστα των κρουαζιερόπλοιων, διευρύνοντας παράλληλα τις προοπτικές του home porting, αφού δύναται ξένοι τουρίστες που αναμένονται να επιβιβαστούν σε κρουαζιερόπλοια να διανυκτερεύσουν στο φυσικό επίνειο των Αθηνών.
Βέβαια για να συντελεστεί η παραπάνω μεταστροφή του κλασσικού τουρίστα των Αθηνών ή αυτή του τουρίστα της κρουαζιέρας απαιτείται η διεύρυνση αφενός των υποδομών φιλοξενίας αλλά και η δημιουργία Θεματικών Πάρκων. Σύμφωνα με πληροφορίες του ΕΤ της Κυριακής οι πρώτες σκέψεις που δύναται να αποτελέσουν παρακαταθήκη για έναν τουριστικό Πειραιά είναι η αξιοποίηση του Συνεδριακού Κέντρου του ΟΛΠ και η μετατροπή του σε θεματικό χώρο εμπνευσμένο με ιστορίες της Αρχαίας Ελλάδας ή της μυθολογίας (ακούγεται ότι έχει επέλθει συμφωνία με τον ΣΕΤΕ), αλλά και η εξέυρεση χώρων για την ανέγερση ξενοδοχείων και δημιουργία εστιατορίων είτε στο λιμάνι του Πειραιά είτε στην Δραπετσώνα.
Παράλληλα η δημιουργία τουριστικού Brand για τον Πειραιά ανοίγει το δρόμο για την προσέγγιση τουριστών που επισκέπτονται την πρωτεύουσα για shopping ή για την επίσκεψη σε περιοχές τουριστικού ενδιαφέροντος (π.χ. Μουσεία, Πασαλιμάνι, Μικρολίμανο κ.λ.π.). Επισημαίνεται ότι στο οργανόγραμμα του Δήμου Πειραιά μέχρι τώρα δεν υπήρχε καμία μέριμνα για τον τουρισμό γεγονός που αναγκάζει τη νέα δημοτική αρχή να επαναχαράξει την εικόνα του προορισμού.
Πρόκειται για την καμπάνια με τίτλο «Destination Piraeus – Προορισμός Πειραιάς», που αποτελεί την αφετηρία για την προβολή του Πειραιά ως ταξιδιωτικού προορισμού. Σημειώνεται ότι οι δαπάνες όλης της καμπάνιας, είναι δωρεά της ΠΑΕ Ολυμπιακός προς το Δήμο Πειραιά, ο οποίος συμμετείχε στο σχεδιασμό και έχει την πλήρη ευθύνη για τη διαχείρισή της.
Αναφερόμενος στην εν εξελίξει καμπάνια ο δήμαρχος Πειραιά Γιάννης Μώραλης τονίζει ότι «η τουριστική ανάπτυξη του Πειραιά, όπως άλλωστε είχαμε δεσμευτεί προεκλογικά, αποτελεί μια από τις βασικές προτεραιότητες της νέας δημοτικής αρχής. Από την πρώτη στιγμή υλοποιούμε τη στρατηγική μας, με δράσεις και πρωτοβουλίες με βραχυπρόθεσμο αλλά και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό προκειμένου ο τουρισμός να αποτελέσει βασικό μοχλό ανάπτυξης για την πόλη και να δημιουργηθούν νέες θέσεις εργασίας. Βασικό μας εργαλείο σε αυτή την προσπάθεια είναι η πρωτοποριακή καμπάνια του Δήμου Πειραιά, το “Destination Piraeus”». Αναφερόμενος στους στόχους αυτής υπογραμμίζει ότι : «Σκοπός μας είναι όσο το δυνατόν περισσότεροι τουρίστες που φτάνουν στον Πειραιά με τα κρουαζιερόπλοια, να περπατήσουν στην πόλη μας και ταυτόχρονα επιδίωξή μας είναι να γίνει γνωστός ο Πειραιάς ως προορισμός και στους τουρίστες που επισκέπτονται την Αθήνα».
Η προβολή
Η εν λόγω εκστρατεία προβολής εμπεριέχει μεταξύ άλλων έναν πολυσέλιδο ταξιδιωτικό οδηγό σε διάφορες γλώσσες. Ο ταξιδιωτικός οδηγός Destination Piraeus, περιλαμβάνει σε περισσότερες από 150 σελίδες, δεκάδες πρωτότυπες και εντυπωσιακές φωτογραφίες και κείμενα από καταξιωμένους δημοσιογράφους του ταξιδιωτικού ρεπορτάζ. Είναι χωρισμένος σε ενότητες – Ιστορία, Αρχιτεκτονική, Αξιοθέατα, Πολιτισμός, Διαδρομές, Διασκέδαση και Αγορές, Χάρτης. Παράλληλα υπάρχουν εφαρμογές για smartphones – iPhone και Android – σε διάφορες γλώσσες. Πρόκειται για τεχνολογικά εξελιγμένες εφαρμογές φτιαγμένες ειδικά για κινητά τηλέφωνα με πλούσιο υλικό, με δυνατότητα γεωεντοπισμού και Augmented Reality (εντοπισμός αξιοθέατων μέσω της κάμερας του κινητού, μέσα από την εφαρμογή). Οι εφαρμογές είναι off line ώστε να μην είναι αναγκαία η χρήση wi fi για να τις χρησιμοποιήσει ο επισκέπτης.
Όλες οι εφαρμογές διατίθενται δωρεάν. Tέλος τo web site www.destinationpiraeus.com και www.destinationpiraeus.gr έχει τη δυνατότητα επιλογής διαφορετικών γλωσσών.
Οι βραχυπρόθεσμες δράσεις
- Δημιουργία τουριστικής ταυτότητας και υλοποίηση ολοκληρωμένης καμπάνιας Destination Piraeus (έντυπο,site,εφαρμογές για κινητά & tablets)
- Πρόσληψη συμβούλου για θέματα τουριστικής ανάπτυξης και προβολής
- Υποβολή ολοκληρωμένου σχεδίου για την τουριστική προβολή στην Περιφέρεια Αττικής με σκοπό τη χρηματοδότηση
- Δημιουργία ομάδων εργασίας με φορείς τις πόλεις και την Περιφέρεια για τον μεσοπρόθεσμο και μακροπρόθεσμο σχεδιασμό σχετικά με την κρουαζιέρα
- Προβολή του Destination Piraeus σε 60 σημεία και στα 2 terminals του ΟΛΠ. Η καμπάνια περιλαμβάνει μεγάλα banners και αυτοκόλλητα, επέιτα από μελέτη
- Συμφωνία με την Ευρωπαϊκή Επιτροπή, το Destination Piraeus να αποτελέσει κεντρικό πυλώνα επικοινωνίας της ΕMD
- Αλλαγή δρομολογίου της γραμμής Χ80 και προσθήκη νέων στάσεων στον Πειραιά, έπειτα από συνεννόηση με τον ΟΑΣΑ. Πλέον οι 10 από τις 16 στάσεις είναι στην πόλη μας.
- Στο πλαίσιο της αισθητικής αναβάθμισης της εισόδου της πόλης (34ου Συντάγματος) έχει εκπονηθεί μελέτη για την κάλυψη των κτηρίων silo, του διατηρητέο ιδιοκτησίας Χαλαρη και του οικοπέδου της Αρχαιολογίας.
- Εκτύπωση και διάθεση 9.000 πολυτελών εντύπων
- Εκτύπωση 2000 t-shirts “Destination Piraeus”
- Υλοποίηση ολοκληρωμένης καμπάνιας στα Social Media
- Tο Destination Piraeus προβλήθηκε με προνόμια χορηγού στο Final Four της Euroleague του γυναικείου polo που φιλοξένησε ο Πειραιάς
- Συμμετοχή με περίπτερο στο “3ο Posidonia Sea Tourism Forum” στο Μέγαρο Μουσικής
- Συμμετοχή με περίπτερο στο στο συνέδριο του European Maritime Day
- Αποστολή υλικού (έντυπα,video) στη μεγαλύτερη εμπορική έκθεση κρουαζιέρας “Cruise Shipping Miami 2015”
- Προβολή στον Τουριστικό Οδηγό που εκδίδει ο εμπορικός σύλλογος Πειραιά