Η βρετανική Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) απαγόρευσε διαφημίσεις της Loveholidays, κρίνοντας ότι παραπλανούσαν τους καταναλωτές σχετικά με εκπτώσεις σε ταξίδια στη Νέα Υόρκη και την Τενερίφη.

 

Αντιμέτωπη με αυστηρή κριτική από τη βρετανική Αρχή Διαφημιστικών Προτύπων (ASA) βρέθηκε η γνωστή online ταξιδιωτική πλατφόρμα Loveholidays, καθώς κατηγορείται για παραπλανητικές τιμές σε προσφορές πακέτων διακοπών.

Όλα ξεκίνησαν όταν καταναλωτές διαπίστωσαν πως οι διαφημιζόμενες μειωμένες τιμές για πακέτα στη Νέα Υόρκη και την Τενερίφη είχαν αυξηθεί τη στιγμή που προσπάθησαν να πραγματοποιήσουν κράτηση.

Συγκεκριμένα, ένα πακέτο για Νέα Υόρκη εμφανιζόταν να έχει μειωθεί από 1.090 σε 749 λίρες ανά άτομο και άλλο για την Τενερίφη από 1.119 σε 699 λίρες. Ωστόσο, οι τιμές αυτές δεν ήταν πλέον διαθέσιμες όταν επιχειρήθηκε η κράτηση.

Η ASA, εξετάζοντας τις καταγγελίες, έκρινε ότι οι διαφημίσεις έδιναν την εντύπωση σταθερής προσφοράς, καθώς παρουσίαζαν διαγραμμένες τιμές δίπλα στις νέες. Χωρίς καμία προειδοποίηση ή επισήμανση περί «δυναμικών τιμών», οι καταναλωτές πίστεψαν ότι οι προσφορές ήταν άμεσα διαθέσιμες. Στην πραγματικότητα, όμως, οι τιμές αυξήθηκαν λόγω «ζωντανής» δυναμικής ενημέρωσης και καθυστερημένης επικαιροποίησης του συστήματος, σύμφωνα με την εταιρεία.

Τι υποστηρίζει η πλατφόρμα

Η Loveholidays υποστήριξε ότι το πρόβλημα οφειλόταν σε τεχνικές καθυστερήσεις στην ενημέρωση των τιμών που λαμβάνει από τρίτους παρόχους, τονίζοντας πως η συντριπτική πλειονότητα των τιμών παραμένει έγκυρη και διαθέσιμη για κράτηση. Το site αναζητά περισσότερα από 42.000 ξενοδοχεία και σχεδόν όλες τις πτήσεις από το Ηνωμένο Βασίλειο, με συνεχείς ενημερώσεις πτήσεων και τρεις ημερήσιες ενημερώσεις για καταλύματα.

Ωστόσο, η ASA επεσήμανε ότι η εταιρεία έχει την υποχρέωση να διασφαλίζει πως οι τιμές που διαφημίζει είναι ακριβείς και διαθέσιμες. Εφόσον οι συγκεκριμένες διαφημίσεις προέβαλαν τιμές που δεν μπορούσαν να ισχύσουν τη στιγμή της κράτησης –και συνέχισαν να εμφανίζονται ακόμη και μετά τις αυξήσεις– η Αρχή έκρινε ότι οι διαφημίσεις ήταν παραπλανητικές.

Κατά συνέπεια, η ASA απαγόρευσε την επαναπροβολή των συγκεκριμένων διαφημίσεων και κάλεσε την Loveholidays να διασφαλίζει πως οι μελλοντικές της διαφημίσεις θα παρουσιάζουν μόνο πραγματικές και διαθέσιμες τιμές, με σαφείς επισημάνσεις εφόσον οι τιμές είναι ενδεικτικές ή υπόκεινται σε αλλαγές.

Από την πλευρά της, η Loveholidays δηλώνει ότι έχει ήδη προχωρήσει σε βελτιώσεις, τόσο σε τεχνικό επίπεδο, όσο και ως προς τη συνεργασία με τους προμηθευτές της, ώστε να μειωθούν οι καθυστερήσεις στην ενημέρωση των τιμών. Παράλληλα, αναθεωρεί τις διαφημιστικές της πρακτικές, με στόχο την καλύτερη πληροφόρηση των καταναλωτών.