
Η Wizz Air συνεχίζει την επέκτασή της στην Ισπανία, ανακοινώνοντας νέες συνδέσεις από τη Βαλένθια για τη χειμερινή περίοδο, ενώ ετοιμάζει και απευθείας σύνδεση με το Λονδίνο το 2026.
Η ουγγρική χαμηλού κόστους αεροπορική εταιρεία θα προσθέσει στο δίκτυό της από το αεροδρόμιο της Βαλένθια δρομολόγια προς το Ιάσιο (Ρουμανία) και τη Βενετία (Ιταλία), ενώ επιβεβαίωσε ότι από το 2026 θα εντάξει και το Λονδίνο-Λούτον ως νέο προορισμό.
Το 2025 η Wizz Air μετέφερε σχεδόν 700.000 επιβάτες μέσω Βαλένθια, καταγράφοντας αύξηση 68,4% σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Από την έναρξη δραστηριοτήτων της στο αεροδρόμιο το 2007, έχει μεταφέρει πάνω από 4,3 εκατ. ταξιδιώτες. Σήμερα, εκτελεί 13 δρομολόγια από τη Βαλένθια, όντας η μοναδική αεροπορική σε πέντε από αυτά, μεταξύ των οποίων Βουκουρέστι, Κλουζ-Ναπόκα, Τιμισοάρα, Ιάσιο και Τίρανα.
Στρατηγική αγορά η Βαλένθια
Κατά την παρουσίαση στη Βαλένθια, ο διευθυντής επικοινωνίας της Wizz Air, Andras Rado, τόνισε τη στρατηγική σημασία του αεροδρομίου στο ισπανικό δίκτυο της εταιρείας. «Σκοπεύουμε να συνεχίσουμε να επεκτεινόμαστε από τη Βαλένθια», σημείωσε, εξηγώντας ότι η στρατηγική εστιάζει στη σύνδεση της πόλης με την Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη, περιοχές με ισχυρές ομογενειακές κοινότητες.
Ο Rado υπογράμμισε ότι πολλοί ταξιδιώτες από την Ανατολική Ευρώπη διαθέτουν πλέον υψηλότερο διαθέσιμο εισόδημα και αγοράζουν κατοικίες στην ακτογραμμή της Βαλένθια, γεγονός που ενισχύει τη ζήτηση για αεροπορικά ταξίδια. Ταυτόχρονα, η Wizz Air στοχεύει στην προσέλκυση περισσότερων Ισπανών ταξιδιωτών, οι οποίοι σήμερα αντιστοιχούν μόλις στο 19% των επιβατών της.
Ανταγωνισμός και προοπτικές
Η Wizz Air έχει ενισχύσει έντονα την παρουσία της στην Ισπανία, με δραστηριότητα σε 16 αεροδρόμια και πάνω από 120 δρομολόγια σε 15 χώρες. Πέρα από τη Βαλένθια, εκτελεί 10 δρομολόγια από το Αλικάντε και δύο διεθνείς συνδέσεις από το Καστεγιόν.
Αναφορικά με τον ανταγωνισμό με τη Ryanair, ο Rado απέφυγε να κάνει λόγο για άμεση αντιπαλότητα, επισημαίνοντας ότι η Wizz Air διαθέτει νεότερο και πιο αποδοτικό στόλο, με 242 αεροσκάφη σήμερα και στόχο να υπερβεί τα 500 μέσα στα επόμενα επτά χρόνια. Παράλληλα, η απόφαση της Ryanair να μειώσει ορισμένες ισπανικές συνδέσεις λόγω διαφορών με τη διαχειρίστρια εταιρεία Aena, δημιουργεί περιθώρια ανάπτυξης για τη Wizz Air.
Σταθερή στρατηγική ανάπτυξης
Παρά την ισχυρή ανάπτυξη στη Βαλένθια, η εταιρεία δεν σχεδιάζει προς το παρόν να δημιουργήσει μόνιμη βάση εκεί, αλλά θα συνεχίσει να συνδέει την πόλη με αεροδρόμια σε χώρες όπου ήδη διαθέτει hubs, όπως Λονδίνο, Μιλάνο, Γκντανσκ και Βουδαπέστη.
Με τις νέες συνδέσεις προς Ιάσιο και Βενετία αυτόν τον χειμώνα, αλλά και την επικείμενη πτήση προς Λονδίνο-Λούτον από το 2026, η Wizz Air ενισχύει ακόμη περισσότερο τη θέση της στη Βαλένθια, απαντώντας στις ανάγκες τόσο της ανατολικοευρωπαϊκής διασποράς όσο και των Ισπανών ταξιδιωτών που αναζητούν οικονομικές και ευέλικτες επιλογές ταξιδιού.