Το τρένο θα σφυρίξει ξανά στις ράγες της Πελοποννήσου. Αρχικά μέχρι το Ναύπλιο και ακολούθως δρομολογείται και η ενεργοποίηση του δικτύου μέχρι την Καλαμάτα.

Την ολοκληρωμένη μελέτη για το έργο αναβάθμισης της σιδηροδρομικής γραμμής Κόρινθος-Άργος-Ναύπλιο, παρέδωσε ο Αναπληρωτής Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΣΕ Θανάσης Κοτταράς στον Περιφερειάρχη Πελοποννήσου Παναγιώτη Νίκα.

Η παράδοση έγινε σε σύσκεψη στα γραφεία της Περιφέρειας Πελοποννήσου στην οποία συμμετείχαν μέσω τηλεδιάσκεψης Aντιπεριφερειάρχες και Σύμβουλοι από τις Π.Ε Κορινθίας, Αργολίδας, Αρκαδίας και Μεσσηνίας.

Τι περιλαμβάνει το έργο

  • Αναβάθμιση των ποιοτικών χαρακτηριστικών της γραμμής με προσθήκη νέων υλικών επιδομής σύμφωνα με τις σύγχρονες προδιαγραφές
  • Αναβάθμιση του επιπέδου ασφάλειας κυκλοφορίας με την εγκατάσταση συστήματος σηματοτεχνικής εξασφάλισης επιπέδου Sil-4, στους Σταθμούς Κορίνθου και Άργους με το οποίο ελέγχονται αυτόματα οι διαδρομές και γίνονται απομακρυσμένοι χειρισμοί.
  • Αναβάθμιση της αξιοπιστίας της κυκλοφορίας των συρμών με την εγκατάσταση 42 νέων Αυτόματων Συστημάτων Ισόπεδων Διαβάσεων (ΑΣΙΔ) που θα αποτελούνται από υλικά τεχνολογίας Sil-4. Η λειτουργία όλων των συστημάτων εποπτεύεται από κέντρο
    ελέγχου στον Σ.Σ. Κορίνθου και η μεταφορά δεδομένων γίνεται μέσω οπτικής ίνας.
  • Αναβάθμιση της ασφάλειας επί των μεταλλικών γεφυρών με τη τοποθέτηση πεζοδρομίων ώστε να μην υπάρχει κίνδυνος πτώσης ατόμων με εξουσιοδοτημένη πρόσβαση στις γέφυρες.
  • Αναβάθμιση των αποβαθρών και του περιβάλλοντος χώρου των Σταθμών Χιλιομοδίου, Μυκηνών και Άργους ώστε να είναι συμβατές σε ΑΜΕΑ.
  • Αλλαγή της εσωτερικής διαρρύθμισης των κτιρίων σταθμών Μυκηνών και Άργους ώστε να διαμορφωθούν χώροι ΑΜΕΑ εντός των κτιρίων (WC).
    Οι όψεις των κτιρίων διατηρούνται και αντικαθίστανται τα υφιστάμενα κουφώματα με αντίστοιχα καινούργια, ίδιας μορφής και υλικού κατασκευής αλλά με αναβαθμισμένα χαρακτηριστικά ενεργειακής απόδοσης.
  • Ανακατασκευή του Σ.Σ. Χιλιομοδίου ώστε να ανταποκρίνεται σε σύγχρονες προδιαγραφές.

Ο προϋπολογισμός του έργου είναι 15,4 εκατ. ευρώ θα χρηματοδοτηθεί από την Περιφέρεια Πελοποννήσου και η δημοπράτηση θα γίνει από τον ΟΣΕ στο Α΄ εξάμηνο του 2021.
Με την ολοκλήρωση των έργων το δρομολόγιο Κόρινθος-Ναύπλιο θα γίνεται σε 1 ώρα περίπου.

Άργος – Τρίπολη – Καλαμάτα

Στη σύσκεψη εξετάστηκε το θέμα της επαναλειτουργίας του τμήματος της σιδηροδρομικής γραμμής, Άργος – Τρίπολη – Καλαμάτα, καθώς και η δυνατότητα διασύνδεσης με Βιομηχανικές Περιοχές, ενώ συζητήθηκε και η δυνατότητα σύνδεσης με το λιμάνι της Καλαμάτας.

Για το σκοπό αυτό θα εκπονηθεί μελέτη αξιοποίησης του Μετρικού Σιδηροδρομικού Δικτύου Πελοποννήσου από τον ΟΣΕ σε συνεργασία με την Περιφέρεια Πελοποννήσου, η οποία θα αναλύει τόσο τα οικονομοτεχνικά στοιχεία της χρήσης της γραμμής όσο και τα ευρύτερα οφέλη από της επαναλειτουργία της καθώς και πιθανούς εναλλακτικούς τρόπους προσέλκυσης και ιδιωτικών επενδύσεων.