
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η νορβηγική εταιρεία Havila Voyages αποκάλυψε τα σχέδια της για τη μεγαλύτερη σε διάρκεια κλιματικά ουδέτερη κρουαζιέρα στον κόσμο, ξεκινώντας τις δοκιμές από αυτό το φθινόπωρο.
Το προτεινόμενο 12ήμερο ταξίδι θα ακολουθήσει την παράκτια διαδρομή στη Νορβηγία από το Μπέργκεν στο Κίρκενες και πίσω, καλύπτοντας μια απόσταση 9.260 χιλιομέτρων.
Η κλιματικά ουδέτερη κρουαζιέρα αποτελεί μέρος μιας συνεργασίας μεταξύ της Havila Voyages και του παρόχου θαλάσσιας τεχνολογίας HAV Group. Στόχος είναι η επίτευξη μηδενικών εκπομπών.
«Αυτή τη στιγμή, βρισκόμαστε στη φάση σχεδιασμού για να δοκιμάσουμε ένα πλήρες ταξίδι στην παράκτια διαδρομή αυτό το φθινόπωρο, χρησιμοποιώντας βιοαέριο σε συνδυασμό με τις μεγάλες μπαταρίες μας, δήλωσε ο Bent Martini, Διευθύνων Σύμβουλος της Havila Voyages.
Βρισκόμαστε σε διάλογο με τους προμηθευτές για να εξασφαλίσουμε επαρκείς ποσότητες ώστε να μπορέσουμε να γεμίσουμε τις δεξαμενές κατά 100% με βιοαέριο και πιστεύουμε ότι θα τα καταφέρουμε.»
Τι είναι η κλιματικά ουδέτερη κρουαζιέρα
Η Havila Voyages αναφέρει ότι τα πλοία της μπορούν ήδη να πλέουν χωρίς εκπομπές ρύπων για τέσσερις ώρες χρησιμοποιώντας μπαταρίες.
Η επερχόμενη δοκιμή θα χρησιμοποιήσει έναν συνδυασμό βιοαερίου -ενός ανανεώσιμου καυσίμου που προέρχεται από οργανικά απόβλητα- και αποθήκευσης μπαταριών για να επιτευχθεί κλιματική ουδετερότητα σε ολόκληρη τη διαδρομή.
Κλιματικά ουδέτερο σημαίνει αντιστάθμιση ή εξισορρόπηση των συνολικών εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου του ταξιδιού, ενώ η μηδενική εκπομπή θα σήμαινε μηδενικές εκπομπές από το ταξίδι.
Η εταιρεία στοχεύει να καταστήσει το 12ήμερο δρομολόγιο της Μπέργκεν-Κίρκενες-Μπέργκεν χωρίς εκπομπές ρύπων έως το 2030.
Οι εταιρείες κρουαζιέρας ενισχύουν τη βιωσιμότητα
Η πρωτοβουλία της Havila Voyages έρχεται εν μέσω εντεινόμενης πίεσης στον κλάδο της κρουαζιέρας για απαλλαγή από τον άνθρακα.
Τα κρουαζιερόπλοια είναι από τα μέσα μεταφοράς με τις υψηλότερες εκπομπές ανά χιλιόμετρο επιβάτη που υπερβαίνουν τα αεροπλάνα, τα πορθμεία και τα τρένα.
Σύμφωνα με την παγκόσμια απογραφή εκπομπών ρύπων από τη ναυτιλία του Διεθνούς Συμβουλίου για Καθαρές Μεταφορές, τα μεγαλύτερα και πιο αποδοτικά κρουαζιερόπλοια στον κόσμο εξέπεμψαν περίπου 250 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά επιβάτη-χιλιόμετρο το 2022.
Ένα ταξίδι μεγάλων αποστάσεων εκπέμπει περίπου 80 γραμμάρια διοξειδίου του άνθρακα ανά επιβάτη-χιλιόμετρο, μια σιδηροδρομική υπηρεσία 41 γραμμάρια και τα πορθμεία περίπου 19 γραμμάρια.
Αυτό έχει οδηγήσει σε αυξανόμενες εκκλήσεις από κυβερνήσεις, επιβάτες και ομάδες συμφερόντων προς τα κρουαζιερόπλοια για την ανάπτυξη πιο φιλικών προς το περιβάλλον λύσεων.
Σε απάντηση, οι εταιρείες κρουαζιέρας αναπτύσσουν νέα τεχνολογία σε μια προσπάθεια να βελτιώσουν την εικόνα τους.
Η επίσής νορβηγική εταιρεία Hurtigruten αναπτύσσει ένα κρουαζιερόπλοιο μηδενικών εκπομπών που αναμένεται να καθελκύσει το 2030, το οποίο θα χρησιμοποιεί μια μπαταρία 60 μεγαβάτ.
Ομοίως, η Viking Cruise κατασκευάζει αυτή τη στιγμή το πρώτο κρουαζιερόπλοιο στον κόσμο που κινείται με υδρογόνο, με την ονομασία Viking Libra, σε συνεργασία με το ιταλικό ναυπηγείο Fincantieri, το οποίο θα παραδοθεί στα τέλη του επόμενου έτους.