
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Μετά από συνεχόμενες περιόδους έντονης αύξησης της πληρότητας και των τιμών των δωματίων, σχεδόν οι μισοί Ευρωπαίοι ξενοδόχοι αναμένουν ότι το 2023 θα αποφέρει τα υψηλότερα έσοδα στην ιστορία.
Αυτό αποκαλύπτει το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Διαμονής σε συνεργασία της Booking.com με την Statista.

Οι ενδιαφερόμενοι φορείς στα ταξίδια και τον τουρισμό και όχι μόνο περιμένουν με ανυπομονησία μια ανάκαμψη, δεδομένου του μεγέθους και της σημασίας του κλάδου.
Εξάλλου, το 2019 -το τελευταίο έτος αναφοράς πριν από την πανδημία- τα ταξίδια και ο τουρισμός δημιούργησαν περισσότερες από 22 εκατομμύρια θέσεις εργασίας (11,2%) του συνολικού εργατικού δυναμικού της Ευρωπαϊκής Ένωσης (ΕΕ) συνεισφέροντας 1,3 τρις ευρώ ή 9,5% στην οικονομία του μπλοκ.
Οι δύσκολες στιγμές δεν διαρκούν για πάντα
Ανασαίνοντας ανακουφισμένοι μετά από μερικά ταραχώδη χρόνια, η πλειοψηφία των ξενοδόχων βλέπει το πρόσφατο παρελθόν με θετικό μάτι. Στην πραγματικότητα, το γενικότερο κλίμα δεν είναι τίποτα λιγότερο από εξαιρετικό.
Για κάθε κατάλυμα στην Αυστρία που αξιολόγησε τις εξελίξεις των τελευταίων έξι μηνών ως κακές, υπήρχαν 81 που τις θεώρησαν καλές ή πολύ καλές.
Ακόμη και για χώρες με χαμηλότερη αναλογία, όπως η Γαλλία και η Ελλάδα, η αισιόδοξη διάθεση επισκίασε την απαισιοδοξία έξι προς ένα.
Ενώ παρατηρούνται θετικές τάσεις σε όλη την Ευρώπη, υπάρχουν περιφερειακές διαφορές.

- Αξιολογώντας τους επόμενους έξι μήνες, κάθε δεύτερο ταξιδιωτικό ακίνητο στην Ευρώπη αισθάνεται αισιόδοξο.
- Το ένα τρίτο είναι ουδέτερο, και μόνο ένας στους δέκα αισθάνεται δυσοίωνος.
- Οι Πορτογάλοι ξενοδόχοι είναι οι πιο αισιόδοξοι για το μέλλον, έχοντας δει μερικές από τις ισχυρότερες αυξήσεις στην πληρότητα και τις τιμές των δωματίων.
Η Ισπανία και η Ελλάδα εξέφρασαν τις πιο αισιόδοξες προοπτικές εσόδων
Η Ισπανία και η Ελλάδα εξέφρασαν τις πιο αισιόδοξες προοπτικές εσόδων, γεγονός που αντανακλά τη δημοτικότητα τους μεταξύ των καλοκαιρινών παραθεριστών.
Περισσότερο από τις άλλες, οι παραθαλάσσιες εγκαταστάσεις αναμένουν ότι το 2023 θα είναι έτος ρεκόρ.
Είναι χαρακτηριστικό ότι το 57% των καταλυμάτων βλέπει την αυξημένη εκτίμηση για τα ταξίδια ως σημαντική επιχειρηματική ευκαιρία. Και, ως επιστέγασμα, τα επίπεδα πληρότητας και οι τιμές των δωματίων έχουν αυξηθεί για την πλειονότητα των ευρωπαϊκών επιχειρήσεων καταλυμάτων τους τελευταίους έξι μήνες.
Κυβερνητικές πολιτικές
Τα καταλύματα σε όλη την Ευρώπη αναγνωρίζουν τη σημασία των κυβερνητικών πολιτικών έναντι της επιχειρηματικής τους επιτυχίας.
Ακόμα και σε χώρες όπου αυτό το συναίσθημα είναι λίγο πιο υποτονικό, όπως η Γαλλία, το Ηνωμένο Βασίλειο και οι Κάτω Χώρες, η αναλογία αυτών που πιστεύουν ότι οι πολιτικές έχουν σημασία είναι δύο προς ένα έναντι εκείνων που δεν το πιστεύουν.

- Οι ξενοδόχοι στην Ιταλία, τη Γερμανία, την Αυστρία και την Ελλάδα εξακολουθούν να τις θεωρούν ως επί το πλείστον επιβλαβείς.
- Ταυτόχρονα, οι ξενοδόχοι στην Πορτογαλία, την Ολλανδία και τις Σκανδιναβικές χώρες θεωρούν τις κυβερνητικές πολιτικές ευεργετικές όσον αφορά στον αναμενόμενο καθαρό αντίκτυπο τους.


Προκλήσεις που αντιμετωπίζουν ανεξάρτητα ξενοδοχεία και αλυσίδες φιλοξενίας
Η έρευνα αποκαλύπτει σημαντικές διαφορές μεταξύ ανεξάρτητων ξενοδοχείων και αλυσίδων. Τα ανεξάρτητα διαχειριζόμενα ακίνητα να αντιμετωπίζουν μεγαλύτερες προκλήσεις σε όλες τις μετρήσεις που καλύπτονται από το Βαρόμετρο.

- Οι επιχειρήσεις αλυσίδων αισθάνονται αισιόδοξες. Περίπου τα δύο τρίτα (64%) αναμένουν θετική ή πολύ θετική εξέλιξη τους επόμενους έξι μήνες, από 42% το 2022.
- Οι προσδοκίες για τις μελλοντικές επιδόσεις είναι επίσης υψηλότερες για τις επιχειρήσεις αλυσίδων σε σύγκριση με τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία.
- Τα μεγαλύτερα ξενοδοχεία και εκείνα με υψηλότερη βαθμολογία αστέρων βρίσκονται σε καλύτερη θέση από τα μικρότερα με χαμηλότερη βαθμολογία αστέρων.
Υιοθέτηση AI
Αξιοποιώντας τη μηχανική μάθηση και την τεχνητή νοημοσύνη, οι ξενοδόχοι μπορούν να εκσυγχρονίσουν τις λειτουργίες, να βελτιώσουν την εμπειρία των πελατών και να αυξήσουν τα έσοδα.
Ωστόσο, τα σημερινά ποσοστά υιοθέτησης της τεχνητής νοημοσύνης είναι χαμηλά. Ίσως, αυτό αντικατοπτρίζει την ίδια την ουσία του τι σημαίνει να φιλοξενείς επισκέπτες και να διευθύνεις ένα ξενοδοχείο. Μια επιχείρηση με επίκεντρο την ανθρώπινη εμπειρία στον πυρήνα της.
