
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η χρήση γενετικής τεχνητής νοημοσύνης (generative AI) στα επαγγελματικά ταξίδια θα παραμείνει στο επίκεντρο και το 2025, σύμφωνα με μια νέα έκθεση της Amadeus.
Η εταιρεία ταξιδιωτικής τεχνολογίας ανέθεσε στην Mercury Analytics να ερευνήσει 306 ηγέτες ταξιδιωτικής τεχνολογίας σε 10 αγορές (Ιταλία, Γαλλία, Γερμανία, Ηνωμένο Βασίλειο, Ινδία, Αυστραλία, Κίνα, Ιαπωνία, ΗΠΑ και Καναδάς) το 3ο τρίμηνο του 2024.
Στόχος ήταν, να κατανοήσει πώς και πόσο η γενετική τεχνητή νοημοσύνη θα επηρεάσει τα ταξίδια καθώς και τις προκλήσεις για μεγαλύτερη υιοθέτηση.
- Η generative AI νοημοσύνη αναφέρθηκε ως «ύψιστη προτεραιότητα» για το επόμενο έτος από το 46%, μπροστά από οποιαδήποτε άλλη τεχνολογία.
- Το ποσοστό αυτό αυξήθηκε στο 61% στην Ασία-Ειρηνικό (APAC).
- Παγκοσμίως, το 51% είπε ότι έχει ήδη «σημαντική παρουσία» στον ταξιδιωτικό κλάδο στη χώρα τους, με ψηφιακούς βοηθούς, προσαρμοσμένες προτάσεις και δημιουργία περιεχομένου που θεωρούνται κορυφαίες χρήσεις.
- Επιπλέον, το 36% αναμένει ότι η generative AI θα εμφανιστεί εντός του επόμενου έτους.
- Tο 11% εκτιμά ότι η διαδικασία θα διαρκέσει ένα έως δύο χρόνια.
Υιθοέτηση της γενετικής τεχνητής νοημοσύνης για ταξίδια
- Το 41% των ταξιδιωτικών εταιρειών δήλωσε ότι ο οργανισμός τους διαθέτει τον προϋπολογισμό και τους πόρους για να την εφαρμόσει.
- Το 87% είναι ανοιχτό στο να συνεργαστεί με έναν τρίτο προμηθευτή για την ανάπτυξη εφαρμογών που βασίζονται σε αυτήν.
Ταξιδιωτικές εταιρείες και υπηρεσίες generative AI
- Οι περισσότεροι πάροχοι πειραματίζονται με την ψηφιακή βοήθεια σε ταξιδιώτες στην κράτηση (53%).
- Δίνουν συστάσεις για δραστηριότητες ή χώρους (48%).
- Παρέχουν δημιουργία περιεχομένου (47%).
- Συλλέγουν τις αναφορές μετά το ταξίδι (45%).
Τι επιβραδύνει την εξάπλωση της τεχνολογίας
- Προκλήσεις στην ασφάλεια των δεδομένων (35%).
- Ελλειψη εμπειρογνωμοσύνης και κατάρτισης (34%).
- Προβλήματα με την ποιότητα των δεδομένων και την τεχνολογική υποδομή (33%).
- Ανησυχίες για την απόδοση των επενδύσεων και η έλλειψη περιπτώσεων χρήσης (30%).
- Δυσκολία στη σύνδεση με συνεργάτες ή προμηθευτές (29%).
Τα οφέλη από την εφαρμογή της generative AI
- Ικανοποίηση πελατών.
- Βελτίωση παραγωγικότητας.
- Μετρήσεις με ακρίβεια και συνάφεια.
- Αυξήσεις σε βασικούς δείκτες απόδοσης.
Αλλες τεχνολογίες που πρόκειται να βρεθούν στην κορυφή το 2025
- Διαχείριση δεδομένων 38%.
- Cloud 36%.
- Υποδομή πληροφορικής μη γενετικής τεχνητής νοημοσύνης 34%.
- Βιομετρική τεχνολογία 23%.
Χρήση της νέας τεχνολογίας με υπευθυνότητα
Σχολιάζοντας τα ευρήματα της έκθεσης, ο Sylvain Roy, επικεφαλής τεχνολογίας της Amadeus, δήλωσε ότι «ενώ η generative AI θα αποτελέσει βασική εστίαση για το επόμενο έτος, δικαίως τίθενται ερωτήματα σχετικά με το κατά πόσον θα αποφέρει επαρκείς αποδόσεις στην επένδυση, ενώ οι ελλείψεις ταλέντων έρχονται επίσης στο επίκεντρο του ενδιαφέροντος.
Είναι ζωτικής σημασίας να χρησιμοποιήσουμε αυτή τη νέα τεχνολογία με υπευθυνότητα, συμπεριλαμβανομένης της διασφάλισης της ασφάλειας των δεδομένων, της ιδιωτικής ζωής και της αξιοπιστίας του περιεχομένου».