
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Εν’ μέσω ακλόνητου ενθουσιασμού για αποδράσεις, τα διαδικτυακά ταξιδιωτικά πρακτορεία είδαν ισχυρή ανάπτυξη το τρίτο 3μηνο του 2025.
Παρά τις συνεχιζόμενες παγκόσμιες προκλήσεις -οικονομική αβεβαιότητα και πληθωρισμό, μεταξύ άλλων- σημαντικοί παίκτες όπως η Expedia Group, η Booking Holdings και η Airbnb ανέφεραν άνοδο σε βασικούς τομείς.
Αυτό υποδηλώνει μια συνεχιζόμενη έντονη επιθυμία τόσο για διακοπές όσο και για επαγγελματικά ταξίδια.
Καλύπτοντας τους καλοκαιρινούς μήνες, από τον Ιούλιο έως τον Σεπτέμβριο, τα αποτελέσματα αυτά υποδηλώνουν έναν τομέα που όχι μόνο να ανακάμπτει, αλλά και να απογειώνεται θετικά.

Expedia Group: Αξιοσημείωτες επιτυχίες τόσο στο B2B όσο και στο B2C
Ο Expedia Group, ξεκίνησε εντυπωσιακά την περίοδο των κερδών, ξεπερνώντας στην πραγματικότητα τις εκτιμήσεις τόσο για τα κέρδη όσο και για τα έσοδα.
- Το διαδικτυακό ταξιδιωτικό γραφείο κατέγραψε έσοδα 4,4 δις δολαρίων στο +9% σε ετήσια βάση. Η άνοδος, οφείλεται σε δύο συναφή πλεονεκτήματα. Οι πωλήσεις business-to-business (B2B) αυξήθηκαν 26%, αντανακλώντας μια ισχυρή ανάκαμψη στα εταιρικά ταξίδια, ενώ οι κρατήσεις business-to-consumer (B2C) στο +7%, καθώς οι τουρίστες αναψυχής αναζήτησαν αποδράσεις.
- Οι ακαθάριστες κρατήσεις -η συνολική αξία των κρατήσεων ταξιδιών που διεκπεραιώθηκαν- έφτασαν τα 30,7 δις δολάρια, στο +12% σε σχέση με το προηγούμενο έτος.
- Οι κρατήσεις διανυκτερεύσεων αυξήθηκαν 11%, γεγονός που υποδηλώνει ότι οι τουρίστες επιλέγουν μεγαλύτερα και πιο απαιτητικά ταξίδια.
- Από την πλευρά της κερδοφορίας, τα προσαρμοσμένα κέρδη προ τόκων, φόρων και αποσβέσεων (EBITDA) ήταν στο +16% στα 1,4 δις δολάρια, δείχνοντας αποτελεσματικότητα ακόμη και με την αύξηση του κόστους.

Booking Holdings: Η καλοκαιρινή ζήτηση οδηγεί σε κρατήσεις ρεκόρ
Παρόμοια με τα θετικά αποτελέσματα της Expedia, η Booking Holdings -η οποία περιλαμβάνει, μεταξύ άλλων, την Booking.com και την Kayak– ανακοίνωσε αποτελέσματα που ικανοποίησαν τη Wall Street.
- Οι ακαθάριστες κρατήσεις αυτού του ταξιδιωτικού γίγαντα έφτασαν τα 49,7 δις δολάρια, μια εντυπωσιακή αύξηση 14% σε ετήσια βάση, καθώς ένας σημαντικός αριθμός ταξιδιωτών έκανε κράτηση καταλυμάτων σε όλο τον κόσμο κατά τη διάρκεια των σημαντικών καλοκαιρινών μηνών.
- Είναι ενδιαφέρον ότι οι διανυκτερεύσεις σε δωμάτια αυξήθηκαν 8%, ειδικά στην Ευρώπη και την Ασία-Ειρηνικό (APAC), όπου τελικά απελευθερώθηκε η συσσωρευμένη ζήτηση των τελευταίων ετών.
Η εταιρεία το πέτυχε αυτό παρά τις μακροοικονομικές αντιξοότητες, όπως οι ασταθείς διακυμάνσεις των συναλλαγματικών ισοτιμιών και οι γεωπολιτικές εντάσεις.
Τα στελέχη της Booking Holdings είναι αισιόδοξα για το υπόλοιπο του έτους, αναφέροντας ως πλεονέκτημα τις «υγιείς διεθνείς ταξιδιωτικές τάσεις».
Η εστίαση της σε εύχρηστες καινοτομίες, όπως η εξατομίκευση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ), την κάνει να ξεχωρίζει, εξασφαλίζοντας ένα σχετικά ομαλό ταξίδι ακόμη και σε δυνητικά δύσκολες συνθήκες.

Airbnb: Οι διεθνείς αγορές και οι ευέλικτες επιλογές πληρωμής οδηγούν την ανάπτυξη
Η Airbnb, πάντα γνωστή για το ότι κάνει τα πράγματα διαφορετικά, ολοκλήρωσε τη θετική τάση με ένα τρίμηνο που συνδύαζε σταθερά κέρδη στις ΗΠΑ με σημαντική διεθνή επέκταση.
- Τα έσοδα είναι +10% στα 4,1 δις δολάρια, ενώ οι ακαθάριστες κρατήσεις αυξήθηκαν 14% στα 22,9 δις, η μεγαλύτερη άνοδος από οποιοδήποτε άλλο τρίτο τρίμηνο στην ιστορία της εταιρείας.
- Οι διανυκτερεύσεις και οι εμπειρίες που κρατήθηκαν (μια μέτρηση που περιλαμβάνει διαμονές και πρόσθετες δραστηριότητες) αυξήθηκαν 9%. Αυτό, αντιπροσωπεύει τον τρόπο με τον οποίο οι ταξιδιώτες συνδυάζουν τη χαλάρωση και την περιπέτεια.
- Τα καθαρά κέρδη παρέμειναν σταθερά στα 1,4 δις δολάρια, όπως και το προηγούμενο έτος, καθώς η πλατφόρμα διαχειρίστηκε αυξημένες δαπάνες μάρκετινγκ.
- Ωστόσο, η πραγματική ιστορία επιτυχίας είναι στη διεθνή ανάπτυξη, με την Ινδία να παρουσιάζει εξαιρετική επιτυχία. Οι εγγραφές νέων χρηστών αυξήθηκαν σημαντικά στη χώρα στο 50%, χάρη στην άνοδο της μεσαίας τάξης και τις στρατηγικές τοπικής προσαρμογής της Airbnb.
Στις ΗΠΑ, η Airbnb ανταποκρίθηκε στις οικονομικές ανησυχίες εισάγοντας την επιλογή «Κράτηση τώρα, πληρωμή αργότερα», επιτρέποντας στους επισκέπτες να κατανέμουν τις πληρωμές τους σε βάθος χρόνου. Αυτό ήταν ιδιαίτερα αποτελεσματικό για όσους ανησυχούν για τον πληθωρισμό.
Η ανάκαμψη του ταξιδιωτικού τομέα συνεχίζεται, φαινομενικά ανθεκτική στην ύφεση. Τα εγχώρια ταξίδια παραμένουν ισχυρά για πλατφόρμες όπως η Airbnb. Αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό σε στρατηγικές που αποσκοπούν στην άμβλυνση των ανησυχιών σχετικά με την προσιτότητα.

























