Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι αεροπορικοί φορείς στην Ευρωπαϊκή Ένωση (ΕΕ) ζητούν να επιβληθεί μια «ισορροπημένη προσέγγιση» στη διαχείριση του θορύβου στα αεροδρόμια καθώς και σαφείς οδηγίες για την αποφυγή «αποσπασματικών και πολιτικά υποκινούμενων αποφάσεων» σε εθνικό επίπεδο.

Το Διεθνές Συμβούλιο Αεροδρομίων Ευρώπης (ACI Europe), οι Αεροπορικές Εταιρείες της Ευρώπης (A4E) και η  Ένωση Αεροπορικών Εταιρειών Ευρωπαϊκών Περιφερειών (ERA) καλούν την Ευρωπαϊκή Επιτροπή και τα κράτη μέλη να επιβάλουν τη χρήση της «Ισορροπημένης Προσέγγισης» από τον Διεθνή Οργανισμό Πολιτικής Αεροπορίας (ICAO).

Αυτό το πλαίσιο, υιοθετήθηκε για πρώτη φορά το 2001, ως υποχρεωτική διαδικασία και να παρακολουθούν τη συμμόρφωση με τον κανονισμό 598/2014 σχετικά με τους περιορισμούς λειτουργίας που σχετίζονται με τον θόρυβο στα αεροδρόμια της ΕΕ.

Η διακήρυξη, η οποία παρουσιάστηκε στο 35ο Ετήσιο Συνέδριο και Γενική Συνέλευση του ACI Europe στην Αθήνα, προτρέπει σε «άμεση και αποφασιστική δράση» μετά την επιβολή «ορισμένων εθνικών κυβερνήσεων» περιορισμών λειτουργίας αεροδρομίων χωρίς να τηρούνται οι νομικές διαδικασίες και τα πρότυπα που ορίζονται σε αυτά τα πλαίσια, ανέφεραν οι αεροπορικές ομάδες σε κοινή δήλωση.

«Αυτές οι ad hoc αποφάσεις απειλούν την αεροπορική συνδεσιμότητα από την οποία εξαρτώνται οι Ευρωπαίοι πολίτες, υπονομεύουν την ακεραιότητα της Ενιαίας Αγοράς Αεροπορίας της ΕΕ και τελικά, θέτουν σε κίνδυνο την παγκόσμια ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης στον τομέα των αερομεταφορών.»

Τα αεροδρόμια στη Φρανκφούρτη, το Μόναχο, το Βερολίνο, το Παρίσι, το Λονδίνο, τη Στοκχόλμη, τη Ζυρίχη και το Άμστερνταμ έχουν όλα περιορισμούς στις νυχτερινές πτήσεις για τη μείωση του θορύβου.

Η ολλανδική κυβέρνηση σχεδιάζει επίσης να μειώσει τη χωρητικότητα στο αεροδρόμιο Schiphol του Άμστερνταμ από 500.000 πτήσεις ετησίως σε 478.000 από το 2025, για να μειώσει την ηχορύπανση από τα αεροσκάφη.

Η κίνηση αυτή έχει προκαλέσει τον έλεγχο αεροπορικών εταιρειών και έρχεται μετά από μια προηγούμενη αποτυχημένη προσπάθεια μείωσης της χωρητικότητας στον κόμβο της Ολλανδίας.

«Η βιωσιμότητα, η διαχείριση του θορύβου και η συνδεσιμότητα πρέπει να αντιμετωπίζονται από κοινού και όχι μεμονωμένα», ανέφεραν οι αεροπορικές ομάδες.