![Renault-Clio-E-Tech-1[12097]](https://www.tourismtoday.gr/wp-content/uploads/2021/12/Renault-Clio-E-Tech-112097-696x370.jpg)
γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης
Η “μούσα” της Renault αποκτά μια εξελιγμένη υβριδική έκδοση η οποία ανεβάζει ψηλά τον πήχη στα οχήματα ανάλογου ύφους.
Και αυτό γιατί η υβριδική τεχνολογία δεν αποτελεί συμπληρωματικό στοιχείο όπως συμβαίνει σε άλλες κατασκευές του είδους, αλλά πολύ περισσότερο διαδραματίζει κυρίαρχο ρόλο, επιτυγχάνοντας μάλιστα θεαματικά αποτελέσματα σε επίπεδο κατανάλωσης.
Το “καθαρό” Renault Clio λοιπόν βασίζεται στη δοκιμασμένη CMF-B πλατφόρμα του ομίλου και η ειδοποιός διαφορά αφορά φυσικά στο υβριδικό σύστημα κίνησης με μεικτή μέγιστη ισχύ τους 140 ίππους.
Το τελευταίο δίνει όπως αναμενόταν προτεραιότητα στην οικονομία καυσίμου, γι’ αυτό άλλωστε και επιλέχθηκε ένας ολοκαίνουριος ατμοσφαιρικός 4κύλινδρος κινητήρας βενζίνης 1,6 λίτρων ο οποίος υποστηρίζεται από δύο ηλεκτροκινητήρες που βρίσκονται ενσωματωμένοι στο κιβώτιο ταχυτήτων και που αντλούν ενέργεια από μια μπαταρία 1,2 kWh που ζυγίζει περίπου 38 κιλά με το ρεζερβουάρ βενζίνης στα 39 λίτρα (ελάχιστα μικρότερο των συμβατικών εκδόσεων).
Τα δύο ηλεκτρικά μοτέρ παίζουν τον ρόλο της σύμπλεξης με τέσσερις διαβαθμίσεις σχέσεων. Το μεγαλύτερο αποδίδει ισχύ 48 ίππων/205 Nm και συμβάλλει κυρίως στην κίνηση του αυτοκινήτου, ενώ το δεύτερο και μικρότερο των 20 ίππων/50 Nm λειτουργεί κυρίως ως start/stop και ως συγχρονιζέ για τις στροφές του κιβωτίου.
Στο δρόμο τώρα, το Clio E-Tech οδηγείται αμιγώς ηλεκτρικά όταν το μεγαλύτερο μέρος της κίνησης του γίνεται στην πόλη (στον αυτοκινητόδρομο, όπως τα περισσότερα υβριδικά λειτουργεί περισσότερο ως συμβατικό).
Έτσι, έως και το 80% των μετακινήσεων στην πόλη γίνεται ηλεκτρικά κάτι που διευκολύνει αφάνταστα τον χρήστη ο οποίος εξοικονομεί χρήματα. Η κατανάλωση είναι εντυπωσιακά χαμηλή αφού κυμάνθηκε κάτω από 5,0 lt/100 km.
Στα υπόλοιπα, το Clio E-Tech δεν διαφέρει από τα αδέλφια του, έχοντας δηλαδή προσεγμένο εσωτερικό, ικανοποιητικούς χώρους αναλογικά με το μέγεθός του και εννοείται την απαραίτητη τεχνολογία συνδεσιμότητας μέσω μιας μεγάλης οθόνης αφής.
Ο εξοπλισμός άνεσης και ασφάλειας δεν θα μπορούσε να μην είναι πλήρης, μιας και το Clio από τις πρώτες κιόλας “απλές” εκδόσεις του λοξοκοιτάζει αυτοκίνητα μεγαλύτερης κατηγορίας.
Συμπερασματικά, το Clio E-Tech αποδείχτηκε ευκολοδήγητο, άνετο, οικονομικό, με προηγμένη τεχνολογία, καλή ποιότητα συνολικά και φυσικά γαλλική οδική συμπεριφορά. Δεν αποτελεί υπερβολή πως πρόκειται για ένα από τα καλύτερα full-hybrid συστήματα.
Οι Γάλλοι της Renault απέδειξαν πως όταν θέλουν μπορούν να φτιάξουν…παπάδες.
Η τιμή του Renault Clio E-Tech ξεκινά από τα 23.540 ευρώ.