Στο «κόκκινο» η προσβασιμότητα των ταξιδιωτικών ιστοσελίδων – Προβλήματα για εκατομμύρια χρήστες με αναπηρία
Παρά τις εξελίξεις στην ψηφιακή τεχνολογία, ο ταξιδιωτικός κλάδος εξακολουθεί να υστερεί σημαντικά σε θέματα προσβασιμότητας. Νέα διεθνής έρευνα αποκαλύπτει ότι οι ταξιδιωτικές ιστοσελίδες παραμένουν από τις χειρότερες παγκοσμίως σε θέματα ψηφιακής συμπερίληψης, δημιουργώντας σοβαρά εμπόδια σε εκατομμύρια χρήστες με αναπηρίες.
Σύμφωνα με την ετήσια μελέτη WebAIM Million, που διεξάγεται από το Πανεπιστήμιο της Γιούτα στις ΗΠΑ, οι ιστοσελίδες του τουρισμού καταγράφουν κατά μέσο όρο 59,7 σφάλματα προσβασιμότητας ανά αρχική σελίδα, κατατάσσοντας τον κλάδο 23ο μεταξύ 29 κλάδων παγκοσμίως.
Τα πιο συχνά εμπόδια αφορούν σε κείμενα χαμηλής αντίθεσης (79,1%), απουσία εναλλακτικού κειμένου για εικόνες (55,5%) και μη προσδιορισμένα πεδία φόρμας (48,2%), γεγονός που καθιστά δύσκολη τη χρήση των ιστοσελίδων από άτομα με προβλήματα όρασης ή κινητικότητας.
Παρότι παρατηρήθηκε συνολική μείωση 10,3% στα σφάλματα προσβασιμότητας σε όλους τους τομείς, οι ταξιδιωτικές ιστοσελίδες παραμένουν εξαιρετικά προβληματικές για τα άτομα με αναπηρία, στερώντας τους τη δυνατότητα να αναζητήσουν προορισμούς, να συγκρίνουν τιμές ή να ολοκληρώσουν μια κράτηση.
«Η προσβασιμότητα δεν είναι επιλογή – είναι υποχρέωση»
Η Χίλαρι Στίβενσον, γενική διευθύντρια της Nexer Digital, σημειώνει:
«Για τους περισσότερους, ο σχεδιασμός ενός ταξιδιού είναι συναρπαστικός. Για τα άτομα με αναπηρία, όμως, μπορεί να αποδειχθεί μια εξαιρετικά απογοητευτική και αποκλειστική διαδικασία. Τα περισσότερα από αυτά τα προβλήματα είναι εύκολο να διορθωθούν, και είναι αδιανόητο να παραμένουν άλυτα.»
Με φόντο την επικείμενη εφαρμογή του Ευρωπαϊκού Κανονισμού για την Προσβασιμότητα (European Accessibility Act) από τον Ιούνιο, οι εταιρείες τουρισμού έχουν μια σημαντική ευκαιρία – αλλά και υποχρέωση – να αναβαθμίσουν τις ψηφιακές τους υπηρεσίες.
Η Nexer Digital καλεί τις επιχειρήσεις να ξεπεράσουν το στάδιο της τυπικής συμμόρφωσης και να ενσωματώσουν την προσβασιμότητα στην καρδιά του ψηφιακού τους σχεδιασμού. Μέσω της εκστρατείας “I Matter Too”, αναδεικνύονται οι εμπειρίες ατόμων με αναπηρία που έρχονται αντιμέτωπα με μη προσβάσιμες πλατφόρμες.
Αγνοώντας μια αγορά δισεκατομμυρίων
Όπως επισημαίνει η Στίβενσον, στο Ηνωμένο Βασίλειο μόνο υπάρχουν 16 εκατ. πολίτες με κάποια μορφή αναπηρίας, με συνολική αγοραστική δύναμη που ξεπερνά τα £274 δισ.
ετησίως. Παρόλα αυτά, εξακολουθούν να βρίσκουν εμπόδια στην προσπάθειά τους να κάνουν online αγορές και κρατήσεις.
«Η προσβασιμότητα δεν μπορεί να είναι δεύτερη σκέψη. Πρέπει να ενσωματώνεται από την αρχή σε κάθε έργο ψηφιακής ανάπτυξης», τόνισε χαρακτηριστικά.