
Ένα νέο «χάσμα γενεών» αποκαλύπτει έρευνα της easyJet holidays σχετικά με τις ταξιδιωτικές συνήθειες των Βρετανών, καθώς οι νεότεροι προτιμούν να κλείνουν διακοπές την τελευταία στιγμή, ενώ οι μεγαλύτεροι οργανώνουν τα ταξίδια τους πολλούς μήνες πριν.
Η δημοτικότητα των πακέτων διακοπών αυξάνεται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, ωστόσο η έρευνα δείχνει ότι οι διαφορές ως προς τον χρόνο κράτησης είναι έντονες. Η Gen Z επιλέγει να «κλειδώνει» τις διακοπές της λιγότερο από 12 εβδομάδες πριν την αναχώρηση, παρακινούμενη από την αναζήτηση οικονομικών προσφορών (36%), την ανάγκη για «ψυχικό reset» (31%) και την επιθυμία για αυθορμητισμό (26%).
Αντίθετα, οι εκπρόσωποι της Gen X προτιμούν να κλείνουν τουλάχιστον πέντε μήνες νωρίτερα, με βασικούς παράγοντες τον έλεγχο του προϋπολογισμού (52%), τη διαθεσιμότητα ταξιδιωτικών συντρόφων (33%) και την ανάγκη προγραμματισμού (24%). Οι Millennials κινούνται ενδιάμεσα, με μέσο χρόνο κράτησης περίπου τρεις μήνες.
Συνολικά, οι μέσοι χρόνοι κράτησης διαμορφώνονται ως εξής:
● Gen Z: 11,5 εβδομάδες πριν
● Millennials: 3 μήνες πριν
● Gen X: 5 μήνες πριν
Παράλληλα, οι νεότερες γενιές στρέφονται ολοένα και περισσότερο στα πακέτα διακοπών. Σχεδόν δύο στους πέντε (38%) της Gen Z δηλώνουν ότι είναι πιο πιθανό να τα προτιμήσουν σε σχέση με πέντε χρόνια πριν, επικαλούμενοι την οικονομία (60%), την ευκολία κράτησης (56%) και τη σιγουριά (38%).
Η συχνότητα ταξιδιών αυξάνεται σε όλες τις ηλικιακές ομάδες, με έναν στους τρεις Βρετανούς (32%) να πραγματοποιεί τρία ή περισσότερα ταξίδια τον χρόνο. Σχεδόν το ένα τέταρτο των Gen Z και Millennials επιλέγουν μικρότερης διάρκειας αλλά πιο συχνές αποδράσεις, με μέση διάρκεια ταξιδιού 6,7 ημέρες.
Η ανάγκη για ποιοτικό χρόνο με φίλους και οικογένεια (48%), η χαλάρωση (44%) και η ψυχική υγεία (38%) αποτελούν βασικούς λόγους ταξιδιού. Στους κορυφαίους παράγοντες για last minute κρατήσεις συγκαταλέγονται οι προσφορές και τα «budget hacks», η αυθορμητία, οι επαγγελματικές υποχρεώσεις και η ανάγκη για γρήγορη ανανέωση.
Όπως τόνισε ο Paul Bixby, Chief Commercial Officer της easyJet holidays, «βλέπουμε πλέον μεγαλύτερη διαφοροποίηση στις ταξιδιωτικές συνήθειες, από τους οργανωμένους ταξιδιώτες που προγραμματίζουν μήνες πριν έως τους αυθόρμητους adventurers που αποφασίζουν την τελευταία στιγμή».