
Νέος σύγχρονος οδικός άξονας στην Πελοπόννησο: Σε πλήρη εξέλιξη το έργο Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη
Σε φάση πλήρους ανάπτυξης βρίσκεται το σημαντικό οδικό έργο της Νοτιοδυτικής Πελοποννήσου, που αφορά τον άξονα Καλαμάτα – Ριζόμυλος – Πύλος – Μεθώνη. Το έργο, συνολικού ύψους 239,2 εκατ. ευρώ πλέον ΦΠΑ, υλοποιείται από τον Όμιλο AKTOR μέσω Σύμπραξης Δημοσίου και Ιδιωτικού Τομέα (ΣΔΙΤ), και προβλέπει τη μελέτη, κατασκευή, χρηματοδότηση, λειτουργία και συντήρησή του για διάστημα 26 ετών μετά την παράδοση.
Εκτεταμένες εργασίες στο πεδίο
Εδώ και μήνες, έχουν στηθεί εργοτάξια σε κομβικά σημεία της διαδρομής, με τις πρώτες εκσκαφές και τεχνικές παρεμβάσεις να βρίσκονται σε πλήρη εξέλιξη. Περιλαμβάνουν έργα όπως κάτω διαβάσεις, οχετούς, διανοίξεις αρτηριών, φρέατα και γεφυροποιία – μεταξύ των οποίων και κοιλαδογέφυρες μεγάλου μήκους και ύψους.
Ταυτόχρονα, έχει ολοκληρωθεί μεγάλος όγκος μελετών, ενώ άλλες βρίσκονται σε διαδικασία έγκρισης. Όσο προχωρούν οι διαδικασίες απαλλοτρίωσης των απαιτούμενων εκτάσεων, τόσο θα πυκνώνουν τα εργοτάξια, επιταχύνοντας τον ρυθμό των εργασιών.
49 χιλιόμετρα υψηλής ταχύτητας
Το έργο περιλαμβάνει τη δημιουργία νέου σύγχρονου οδικού άξονα μήκους 49 χιλιομέτρων, ο οποίος θα αναβαθμίσει τον υφιστάμενο δρόμο σε αυτοκινητόδρομο ταχείας κυκλοφορίας, με αυξημένα πρότυπα οδικής ασφάλειας και αισθητά μειωμένους χρόνους μετακίνησης.
Η νέα χάραξη θα παρέχει βελτιωμένη πρόσβαση στο Διεθνές Αεροδρόμιο Καλαμάτας, καλύτερη σύνδεση με τη Μεσσήνη, τον αυτοκινητόδρομο Μορέα, το Νοσοκομείο Καλαμάτας, βιομηχανικές μονάδες της περιοχής, αλλά και το Costa Navarino, ενισχύοντας περαιτέρω την αναπτυξιακή προοπτική της Μεσσηνίας.
Πολυεπίπεδη διασύνδεση
Στο πλαίσιο του έργου θα κατασκευαστούν ισόπεδοι και ανισόπεδοι κόμβοι που θα συνδέουν τον άξονα με όλους τους κομβικούς προορισμούς της περιοχής, μεταξύ των οποίων η Καλαμάτα, η Μεσσήνη, η Κορώνη και το αεροδρόμιο «Καπετάν Βασίλης Κωνσταντακόπουλος». Η παράκαμψη της Μεσσήνης με νέο τμήμα μήκους 4 χλμ. αποτελεί σημαντική προσθήκη για την αποσυμφόρηση της περιοχής.
Καινοτόμο μοντέλο λειτουργίας
Καινοτομία του έργου αποτελεί η μακροχρόνια υποχρέωση λειτουργίας και συντήρησης για 26 χρόνια, γεγονός που διασφαλίζει υψηλής ποιότητας υποδομές και υπηρεσίες για τις επόμενες δεκαετίες, απαλλάσσοντας το Δημόσιο από το διαχρονικό βάρος της υποχρηματοδότησης της συντήρησης.
Το έργο αυτό δεν αποτελεί απλώς μία οδική αναβάθμιση, αλλά στρατηγική παρέμβαση που θα ενισχύσει σημαντικά τον τουρισμό, το εμπόριο, τις μεταφορές και την επιχειρηματικότητα στη Νοτιοδυτική Πελοπόννησο, λειτουργώντας ως πολλαπλασιαστής ανάπτυξης για ολόκληρη την περιοχή.