Η μια μετά την άλλη οι αεροπορικές εταιρείες προχωράνε σε δραστικά μέτρα για την επιβίωση τους από το χτύπημα που δέχτηκαν από την πανδημία.

Σειρά σήμερα έχει η η βελγική αεροπορική εταιρία Brussels Airlines, θυγατρική της Lufthansa, που ανακοίνωσε ότι προχωρά σε δραστικές λύσεις για να “παραμείνει όρθια”.

Απολύει το ένα τέταρτο του προσωπικού της, περίπου 1.000 εργαζομένους, ενώ στο “σχέδιο ανάκαμψης” της προβλέπεται και η μείωση του στόλου από 54 σε 38 αεροσκάφη, που ισοδυναμεί στο 30%.

“Αυτή η χωρίς προηγούμενο κρίση επιδείνωσε την οικονομική μας κατάσταση, τόνισε ο ο διευθύνων σύμβουλος της εταιρείας Ντίετερ Βρανκξ, έπειτα από ένα έκτακτο συμβούλιο της επιχείρησης.
Και μας αναγκάζει να λάβουμε σημαντικά και αναγκαία μέτρα. Η αναδιάρθρωση είναι κατεπειγόντως απαραίτητη προκειμένου να επιβιώσουμε από την τρέχουσα κρίση”.

“Δεν θέλουμε να υπογράψουμε λευκή επιταγή στη διεύθυνση”, αντέδρασε ο Ντιντιέ Λέμπε, από το συνδικάτο CNE, σε δηλώσεις προς το RTBF, ζητώντας χρόνο για μελέτη των ανακοινώσεων αυτών.

Η Brussels Airlines ελπίζει με τις απολύσεις και την μείωση του στόλου θα μπορέσει να “αναπτυχθεί επικερδώς όταν η ζήτηση στις αεροπορικές μεταφορές επανέλθει σε μια νέα ομαλότητα, κάτι που προβλέπεται να γίνει από το 2023”.

Από τις 21 Μαρτίου και λόγω της προσωρινής αναστολής όλων των πτήσεων της, η Brussels Airlines “χάνει ένα εκατομμύριο ευρώ την ημέρα, λόγω απώλειας εσόδων και κόστους που δεν μπορεί να αποφύγει, όπως τα έξοδα χρηματοδοτικής μίσθωσης (leasing) και συντήρησης των αεροσκαφών της”.

Το σύνολο του τομέα των αερομεταφορών αντιμετωπίζει μια πλήρη ασάφεια όσον αφορά το χρονοδιάγραμμα μιας πιθανής επανάληψης των πτήσεων καθώς σε πολλές χώρες αρχίζει η χαλάρωση των μέτρων περιορισμού.

Πριν την Brussels Airlines, πολλές άλλες αεροπορικές εταιρίες είχαν ανακοινώσει κατάργηση θέσεων εργασίας όπως οι βρετανικές Virgin Atlantic (3.150 απολύσεις) και British Airways (12.000), η ιρλανδική Ryanair (3.000) και η σκανδιναβική SAS (5.000).

Διαπραγματεύσεις είναι σε εξέλιξη ανάμεσα στη Lufthansa – μητρική εταιρία της Brussels Airlines- και στο Βέλγιο για το ενδεχόμενο χορήγησης κρατικής βοήθειας ύψους 290 εκατ. ευρώ, σύμφωνα με τον βελγικό Τύπο.

Η βελγική κυβέρνηση αναμένει κατ΄αρχάς ένα “σαφές σήμα” από τον γερμανικό όμιλο για το μέλλον της βελγικής θυγατρικής του, δήλωσε σήμερα ο υπουργός Οικονομικών Αλεξάντερ Ντε Κρου.

Σχέδιο διάσωσης διαπραγματεύεται η Lufthansa

Η Lufthansa διαπραγματεύεται εξάλλου ένα σχέδιο διάσωσης με το γερμανικό κράτος, που ανέρχεται σε δισεκατομμύρια ευρώ, βάσει του οποίου το κράτος θα μπορούσε παράλληλα να επανέλθει έπειτα από 20 και πλέον χρόνια στο μετοχικό κεφάλαιο της πρώην κρατικής αεροπορικής εταιρίας Deutsche Lufthansa AG.

Η Brussels Airlines, η μεγαλύτερη βελγική εταιρεία στον τομέα των αεροπορικών μεταφορών, διαδέχθηκε το 2002 την ιστορική Sabena η οποία είχε κηρύξει χρεωκοπία το προηγούμενο έτος. Το 2018 είχε κύκλο εργασιών 1,5 δις ευρώ.

Η Lufthansa εισήλθε στη μετοχική της σύνθεση το 2009, και, από τον Ιανουάριο του 2017, η SN Airholding που εκπροσωπεί την Brussels Airlines ανήκει κατά 100% στην Deutsche Lufthansa AG.