Το αεροδρόμιο Γκάτγουικ του Λονδίνου θα αποδεχτεί «αυστηρότερα όρια» στον θόρυβο των αεροσκαφών, εάν του επιτραπεί να θέσει σε πλήρη λειτουργία το βόρειο διάδρομο προσγείωσης/απογείωσης.

Η κυβέρνηση του Ηνωμένου Βασιλείου δήλωσε τον Φεβρουάριο ότι «σκόπευε» να εγκρίνει την αίτηση του Γκάτγουικ για πλήρη αξιοποίηση του διαδρόμου προσγείωσης/απογείωσης, ο οποίος προς το παρόν χρησιμοποιείται μόνο για την τροχοδρόμηση αεροσκαφών.

Ωστόσο, η υπουργός Μεταφορών Heidi Alexander ανέβαλε την τελική απόφαση μέχρι τις 27 Οκτωβρίου για να «ζητήσει απόψεις από όλα τα μέρη» σε βασικά ζητήματα, όπως ο θόρυβος των αεροσκαφών και η αύξηση του ποσοστού των επιβατών που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για να φτάσουν στο αεροδρόμιο.

Το Γκάτγουικ υπέβαλε τώρα επίσημη απάντηση, υποσχόμενο να αποδεχτεί «αυστηρότερα όρια στον θόρυβο των αεροσκαφών» και να προτείνει ένα «βελτιωμένο σύστημα ηχομόνωσης» για τους κατοίκους της περιοχής.

Το αεροδρόμιο έχει επίσης αποδεχτεί την απαίτηση να έχει τουλάχιστον το 54% των επιβατών που χρησιμοποιούν τα μέσα μαζικής μεταφοράς για να φτάσουν σε αυτό πριν τεθεί σε λειτουργία ο Βόρειος Διάδρομος.

Παρόλο που το αεροδρόμιο πρόσθεσε ότι η επίτευξη αυτού του στόχου θα απαιτούσε υποστήριξη από την κυβέρνηση και άλλα τρίτα μέρη, συμπεριλαμβανομένης της επαναφοράς της πλήρους σιδηροδρομικής υπηρεσίας Gatwick Express από το κεντρικό Λονδίνο.