
Η Eurostar ανακοίνωσε μια ιστορική επένδυση 2 δισ. ευρώ σε έως και 50 νέα διώροφα τρένα που κατασκευάστηκαν από τον Όμιλο Alstom. Πρόκειται για τα πρώτα που λειτουργούν ποτέ μέσω της σήραγγας της Μάγχης και στο δίκτυο του Ηνωμένου Βασιλείου.
Αρχικά επιβεβαίωσε μια παραγγελία για 30 τρένα, με δυνατότητα για άλλα 20, σηματοδοτώντας ένα σημαντικό βήμα στην πορεία ανάπτυξης της Eurostar σε 30 εκατομμύρια ετήσιους επιβάτες.
Ο νέος στόλος, με την ονομασία Eurostar Celestia, θα αποτελεί έναν ειδικό σχεδιασμό που δημιουργήθηκε από την πλατφόρμα Avelia Horizon της Alstom. Τα τρένα των 200 μέτρων θα είναι διαλειτουργικά και στις πέντε χώρες που εξυπηρετούνται σήμερα, καθώς και σε νέους προορισμούς όπως η Γενεύη και η Φρανκφούρτη.
Η χωρητικότητα των θέσεων θα αυξάνεται κατά 20% σε κάθε νέο τρένο, με την επιφύλαξη των τελικών προδιαγραφών σχεδιασμού. Αναμένεται ότι κάθε σετ 200 μέτρων θα έχει περίπου 540 θέσεις. Εάν κινείται σε σχηματισμό 400 μέτρων (όπως σήμερα μέσω της σήραγγας της Μάγχης), θα υπάρχουν περίπου 1.080 θέσεις ανά δρομολόγιο.
Τα πρώτα τρένα πρόκειται να ενταχθούν στον στόλο τον Ιανουάριο του 2031, με την έναρξη εμπορικών δρομολογίων τον Μάιο του 2031. Έξι νέα τρένα θα τεθούν σε λειτουργία εκείνη την εποχή, σηματοδοτώντας την έναρξη μιας νέας εποχής για την Eurostar και τους πελάτες της στο Eurostar Celestia.
Μόλις παραδοθούν, τα νέα τρένα θα λειτουργούν παράλληλα με τον τρέχοντα στόλο της Eurostar που αποτελείται από 17 e320, ανεβάζοντας τον συνολικό στόλο σε 67 τρένα – μια συνολική αύξηση 30% σε σχέση με σήμερα.
Η Eurostar σχεδιάζει να διατηρήσει ολόκληρο τον στόλο στο αμαξοστάσιο Temple Mills στο Λονδίνο, το οποίο θα αναπτυχθεί για να φιλοξενήσει τα νέα τρένα με κόστος περίπου 80 εκατομμύρια ευρώ. Ο νέος στόλος θα δημιουργήσει περίπου 350 ακόμη θέσεις εργασίας υψηλής εξειδίκευσης στο αμαξοστάσιο, συνεχίζοντας την κληρονομιά της ως κέντρου αριστείας για τους διεθνείς σιδηροδρόμους υψηλής ταχύτητας. Σήμερα, πάνω από τις μισές θέσεις εργασίας της Eurostar βρίσκονται ήδη στο Ηνωμένο Βασίλειο, με 450 από αυτές να βρίσκονται στο Temple Mills.
Τα πιο βιώσιμα τρένα που έχουμε λειτουργήσει ποτέ διαθέτουν :
- 97% ανακυκλώσιμα εξαρτήματα.
- 25% κατασκευασμένα από ανακυκλωμένα υλικά.
- 20–50% εξοικονόμηση ενέργειας σε σύγκριση με τον τρέχοντα στόλο.
- Σχεδιασμένο για να αντέχει στις επιπτώσεις της κλιματικής αλλαγής, εξασφαλίζοντας μακροπρόθεσμη ανθεκτικότητα.
























