
Τέσσερις στους δέκα Ολλανδούς θα κάνουν κράτηση για διακοπές φέτος, επιλέγοντας κρατήσεις με μικρότερη προθεσμία. Αυτό προκύπτει σύμφωνα με νέα έρευνα από την ένωση ταξιδιωτικών εταιρειών ANVR.
Τα οργανωμένα ταξίδια παραμένουν τόσο δημοφιλή όσο ποτέ σε ποσοστό 39%. Το 2025, το 36% θα επιλέξει να κάνει κράτηση για ένα ταξίδι και διαμονή σε ένα πακέτο.
Το 55% των Ολλανδών επιλέγουν να ταξιδεύουν με αεροπλάνο. Το αεροδρόμιο Schiphol είναι μακράν το πιο δημοφιλές, με 63%. Ωστόσο, τα ξένα αεροδρόμια στο Βέλγιο και τη Γερμανία κοντά στα σύνορα αναπτύσσονται σταθερά. Μαζί εξυπηρετούν ήδη το 15% των Ολλανδών ταξιδιωτών.
Πόσα θα ξοδέψουν
Φέτος, οι Ολλανδοί θα ξοδέψουν κατά μέσο όρο 2.376 ευρώ για διακοπές. Το 2024 αυτό ήταν ακόμα 100 ευρώ λιγότερο. Αυτό ισοδυναμεί περίπου με τον συνολικό πληθωρισμό.
Κατά μέσο όρο, οι Ολλανδοί ξοδεύουν 100 ευρώ ανά άτομο την ημέρα για την ίδια την κράτηση και τα έξοδα επί τόπου. Το 67% των Ολλανδών δηλώνουν ότι ξοδεύουν τουλάχιστον 1.000 ευρώ στις διακοπές τους, με το 14% να ξοδεύει ακόμη και πάνω από 4.000 ευρώ.
Είναι εντυπωσιακό ότι για 6 στους 10 Ολλανδούς, ο τρέχων πληθωρισμός δεν έχει καμία επίδραση στα σχέδια διακοπών τους για το καλοκαίρι. Η μόνη διαφορά που μπορούμε να διαπιστώσουμε είναι ότι τα άτομα με παιδιά σχολικής ηλικίας επιλέγουν συχνότερα να κάνουν λιγότερες δραστηριότητες στο χώρο, να κάνουν κράτηση για λιγότερο πολυτελή καταλύματα ή να επιλέγουν μικρότερες διακοπές ή διακοπές πιο κοντά στο σπίτι.
Σε τι ξοδεύουμε τα χρήματα των διακοπών τους
Σε σύγκριση με πέρυσι, το 62% των Ολλανδών δηλώνουν ότι επιλέγουν να ξοδέψουν τα χρήματα των διακοπών τους σε περισσότερο ήλιο, ξεκούραση και χαλάρωση. Επιπλέον, θέλουν να ζήσουν εμπειρίες και να ταξιδέψουν περισσότερο. Πολλοί άνθρωποι επιλέγουν επίσης μεγαλύτερες διακοπές ή κάνουν μικρότερες, αλλά πιο συχνές, διακοπές.
Από που αντλούν έμπνευση για τα ταξίδια τους
Η έμπνευση για τις επόμενες διακοπές βρίσκεται κυρίως σε συγγενείς, φίλους και γνωστούς (35%) αλλά και μέσω ιστοσελίδων παρόχων (35%), διαδικτυακών αξιολογήσεων (21%), μέσων κοινωνικής δικτύωσης (21%), ιστοσελίδων τουριστικών γραφείων (17%) και ταξιδιωτικών οδηγών (16%). Τα ταξιδιωτικά γραφεία εμπνέουν το 9% των Ολλανδών να κάνουν κράτηση για διακοπές.