Ο Διευθυντής Πωλήσεων της Panasonic μιλά στο tourismtoday.gr.
Καλοπληρωτές οι ξενοδόχοι σημειώνει η Panasonic.
MOTO : “ Παλιά παίρναμε επιταγές έξι, εφτά και oχτώ μηνών. Πλέον αυτό δεν υπάρχει. Η πιο μακρινή επιταγή που μπορούμε να πάρουμε είναι δύο μηνών.”
Της Μαρίας Ακριβού
Ποιος είπε ότι εν μέσω κρίσης δεν δημιουργούνται ευκαιρίες; Απέναντι στο υψηλό κόστος που καλούνται να καταβάλουν τόσο οι ξενοδόχοι όσο και οι ιδιοκτήτες κατοικιών προκειμένου να εξασφαλίσουν τη ζεστασιά του χειμώνα, υπάρχουν εταιρείες που προσφέρουν εναλλακτικές οικονομικές λύσεις για όσους θέλουν να αποφύγουν την διαρκή άνοδο της τιμής του πετρελαίου. Η Panasonic Hellas, δίνει τη δυνατότητα εξοικονόμησης 65% έως 70% στα χρήματα που θα πλήρωνε κάποιος συγκριτικά με το πετρέλαιο.
Η ιαπωνικών συμφερόντων Panasonic βρίσκεται στη χώρα μας ήδη από το 1982, κατέχοντας μερίδιο αγοράς της τάξης του 9%- 10%. Ο κος Γιώργος Παπαθανασίου, διευθυντής πωλήσεων της Panasonic υπογράμμισε τις επιπτώσεις της οικονομικής κρίσης στο κλάδο των κλιματιστικών αναμένοντας, ωστόσο, για την Panasonic Hellas αύξηση κερδών 2% για το 2012, ενώ αναγνώρισε πως παρά το δυσμενές οικονομικό περιβάλλον οι ξενοδόχοι εξακολουθούν να θεωρούνται καλοπληρωτές.
Η άνοδος της τιμής του πετρελαίου και του φυσικού αερίου έχουν στρέψει τους καταναλωτές σε εναλλακτικούς τρόπους θέρμανσης. Τα κλιματιστικά έχουν χάσει την εποχικότητά τους και πολλοί είναι εκείνοι που τα χρησιμοποιούν πλέον και για τη θέρμανση του σπιτιού. Ποιο είναι το οικονομικό όφελος από μια τέτοια κίνηση;
Τα κλιματιστικά πράγματι έχουν γίνει πέρα από εποχικό προϊόν , ένα προϊόν που ενδιαφέρει τον καταναλωτή όλο το έτος. Θα σας έλεγα ότι κατά μέσο όρο ο καταναλωτής μπορεί να κερδίσει 65%- 70% σε χρήματα από αυτό που πληρώνει πλέον σε πετρέλαιο. Μιλάμε με πραγματικά νούμερα. Έχουμε κάνει πρόσφατα μελέτη με το πόσο έχει το ρεύμα σήμερα και πόσο έχει το πετρέλαιο και όντως o καταναλωτής κερδίζει γύρω στο 65%- 70%. Επίσης, υπάρχει ένα νέο προϊόν η αντλία θερμότητας με την οποία αντικαθιστούμε τον λέβητα και τον καυστήρα. Μέσα στο χώρο εξακολουθεί να υπάρχει το καλοριφέρ, απλώς έξω αντί για λέβητα έχουμε την αντλία και με αυτό το προϊόν κερδίζει κανείς σε χρήματα γύρω στο 70%.
Αυτό θα συνέφερε και τα ξενοδοχεία;
Βεβαίως, τα ξενοδοχεία περισσότερο επειδή έχουν πολλά σώματα, πολλούς λέβητες. Αντιλαμβάνεστε με μια οικονομία της τάξης του 65% με 70% πόσο μεγάλο είναι το ποσό που εξοικονομείται στο σύνολο τους έτους.
Σε ποια μοντέλα καταγράφεται μεγαλύτερη ζήτηση. Είναι εξοικειωμένο το ελληνικό καταναλωτικό κοινό με οικολογικά κλιματιστικά;
Βεβαίως. Έτσι και αλλιώς σήμερα τα κλιματιστικά είναι οικολογικά, λειτουργούν με φρέον R410, το οποίο είναι οικολογικό. Τα μοντέλα που έχουν ζήτηση είναι των 9.000btu, που είναι για κλασικά υπνοδωμάτια, των 18.000btu και των 24.000btu που είναι για ένα σαλόνι, για ένα ενιαίο χώρο γενικότερα.
Πώς βλέπει η μητρική εταιρεία την αγορά της Ελλάδας;
Επειδή ως χώρα η Ελλάδα έχει καλό κλίμα που ευνοεί το κλιματιστικό, μας βλέπουν πάρα πολύ θετικά μας δίνουν καλές τιμές και ανάλογα και εμείς μετακυλύουμε αυτή την τιμή στον καταναλωτή.
Το τελευταίο χρονικό διάστημα παρατηρήθηκε το φαινόμενο μεγάλες αλυσίδες ηλεκτρικών ειδών να αποχωρούν από την Ελλάδα, ενώ υπάρχουν αρκετές εταιρείες του κλάδου που αντιμετωπίζουν σημαντικά προβλήματα ρευστότητας. Πόσο σας έχει επηρεάσει αυτή η εξέλιξη;
Πράγματι τα τελευταία χρόνια έχει αλλάξει η αγορά στα καταστήματα ηλεκτρικών ειδών, για αυτό το λόγο ήταν στρατηγική μας επιλογή από τα καταστήματα αυτά να συνεργαζόμαστε μόνο με την αλυσίδα καταστημάτων Κωτσόβολος, δηλαδή τη Dixons. Είναι επιλογή μας που όπως αντιλαμβάνεστε έχει να κάνει και με την επισφάλεια. Από εκεί και πέρα τα δεδομένα έχουν αλλάξει τον τρόπο πληρωμής. Ο τρόπος πληρωμής είναι πλέον μετρητοίς και δεν υπάρχουν μεγάλοι διακανονισμοί.
Η κρίση έχει συμβάλλει στην αλλαγή της συμπεριφοράς των πιστωτών;
Ναι, ακόμη και οι ίδιοι οι πελάτες μας επιθυμούν να πληρώνουν μετρητοίς ή σε κοντινό χρόνο γιατί μπορούν να κάνουν και οι ίδιοι πιο εύκολα κουμάντο στην επιχείρησή τους. Διότι παλαιότερα με τις επιταγές και οι ίδιοι έχαναν τον έλεγχο του τι χρωστάνε τελικά. Πλέον γίνεται ένα “νοικοκύρεμα” στις εταιρείες και στα μαγαζιά.
Τι χρονικό περιθώριο σας έδιναν στο παρελθόν;
Παλιά παίρναμε επιταγές έξι, εφτά και oχτώ μηνών. Πλέον αυτό δεν υπάρχει. Η πιο μακρινή επιταγή που μπορούμε να πάρουμε είναι δύο μηνών.
Η πτώση της οικοδομικής δραστηριότητας και κατ’ επέκταση η στάση πληρωμών πώς αποτιμάται στα οικονομικά στοιχεία της Panasonic Hellas;
Είναι γεγονός ότι η οικοδομή έχει πέσει πάρα πολύ και δυστυχώς οι συνθήκες δείχνουν ότι δεν πρόκειται να έχουμε και αύξηση της οικοδομικής δραστηριότητας για αυτό και έχουμε προσανατολιστεί σε άλλες στρατηγικές πώλησης: σε καταστήματα θέρμανσης σε καταστήματα κλιματισμού που δεν αφορούν την οικοδομή κατά κύριο λόγο, αλλά τις έτοιμες κατοικίες.
Θα μπορούσατε να χαρακτηρίσετε τους ξενοδόχους ως καλοπληρωτές;
Σε γενικές γραμμές είναι καλοπληρωτές, απλώς οι ίδιοι θέλουν να πληρώνουν την εποχή που έχουνε περισσότερο δουλειά και είναι λογικό αυτό, δηλαδή τον Ιούλιο, τον Αύγουστο ή τον Σεπτέμβριο. Είναι λογικό ότι ένας ξενοδόχος δυσκολεύεται να πληρώσει τον Ιανουάριο ή τον Φεβρουάριο. Είναι ευκολότερο να πληρώσει το καλοκαίρι που έχει περισσότερη δουλειά και εμείς τον διευκολύνουμε.
Ποιο θεωρείτε ότι είναι το συγκριτικό πλεονέκτημα που καθιστά την εταιρεία ψηλά στις προτιμήσεις των ξενοδόχων;
Θα έλεγα ότι είναι ένας συνδυασμός που έχει να κάνει με την καλή τιμή και με το αξιόλογο προϊόν, με το ισχυρό brand name. Διότι δεν αρκεί μόνο να έχεις καλή τιμή, αλλά να έχεις και αξιόλογο προϊόν.
Πώς αναμένετε ότι θα κλείσει η τρέχουσα χρονιά και ποιες οι εκτιμήσεις για το 2013;
Πιστεύουμε ότι θα πάμε αρκετά καλά τηρουμένων των αναλογιών και των συνθηκών που επικρατούν στη χώρα. Είμαστε αισιόδοξοι ότι θα κλείσουμε θετικά τη χρονιά. Ήδη τα στοιχεία από τα αποτελέσματα είναι πολύ ικανοποιητικά όσον αφορά τα κλιματιστικά. Το ποσοστό αύξησης κέρδους θα κινηθεί στα περσινά επίπεδα. Θα υπάρξει μια αύξηση γύρω στο 2% σε σχέση με πέρυσι. Αυτό είναι κατόρθωμα αν σκεφτούμε τη χρονιά που περάσαμε φέτος συμπεριλαμβανομένων των δύο εκλογικών αναμετρήσεων και κατά συνέπεια την πολιτική αβεβαιότητα.
















