aerodrmytilhnisO εγχώριος κλάδος των υπηρεσιών επίγειας αεροπορικής εξυπηρέτησης εξετάζεται σε πρόσφατη μελέτη της Infobank Hellastat. Σύμφωνα με τον Νικολαΐδη Αλέξη, Economic Research & Sectoral Studies Analyst, η ζήτηση για υπηρεσίες αεροπορικής εξυπηρέτησης έως και το 2012 εμφάνιζε φθίνουσα πορεία. Ωστόσο, το 2013 καταγράφηκε άνοδος λόγω της βελτίωσης της τουριστικής κίνησης.

Η εκλογή της Κυβέρνησης τον Ιούνιο του 2012 δημιο-ύργησε κλίμα πολιτικής σταθερότητας και βελτίωσε τη διεθνή εικόνα της χώρας ως προς την ευρωπαϊκή της προοπτική. Έτσι, η υποχώρηση της τουριστικής κίνησης άρχισε να εξομαλύνεται κατά το δεύτερο εξάμηνο του έτους. Ακολούθως, το 2013 ο τουρισμός ευνοήθηκε σε μεγάλο βαθμό και από τις ακυρώσεις που έγιναν σε γειτονικές ανταγωνιστικές χώρες, οι οποίες επλήγησαν από πολιτικές και κοινωνικές ταραχές.

Η τόνωση του τουριστικού ρεύματος από το εξωτερικό αποτυπώνεται και στις αεροπορικές αφίξεις από το ε-ξωτερικό στα αεροδρόμια της χώρας, όπου στο σύνολο του έτους σημειώθηκε άνοδος 12%, στους 12,3 εκ. τα-ξιδιώτες (+1,3 εκ. επιβάτες). Ιδιαίτερα ευνοημένη ήταν η Κρήτη, καθώς οι αφίξεις στα αεροδρόμια Ηρακλείου και Χανίων αυξήθηκαν κατά 17% και 20,3% αντίστοιχα. Σημαντική χαρακτηρίζεται η άνοδος σε Ρόδο (+11,8%), Κω (+15,7%) και Κέρκυρα (+11%), ενώ το αεροδρόμιο της Αθήνας εμφάνισε μικρή ενίσχυση κατά 0,5%, στις 2,65 εκ. αφίξεις. Επομένως, η άνοδος της τουριστικής κίνησης ευνόησε τα περιφερειακά κυρίως αεροδρόμια.

Οι αυξημένες απαιτήσεις για υπηρεσίες εξυπηρέτησης και διαχείρισης διαφαίνονται και από τα στοιχεία της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας για το σύνολο των αφίξεων και αναχωρήσεων επιβατών στις γραμμές ε-σωτερικού και εξωτερικού. Αναλυτικά, η συνολική επιβατική κίνηση το 2013 αυξήθηκε κατά 4,9%, στους 38,5 εκ. επιβάτες, άνοδος που προήλθε αποκλειστικά από τα δρομολόγια εξωτερικού (+8%, στους 28,5 εκ. επιβάτες). Αντιθέτως, οι επιβάτες εσωτερικού σημείωσαν περαιτέρω πτώση κατά 3%, σε περίπου 10 εκ. επιβάτες.

Επίσης, στα ελληνικά αεροδρόμια αφίχθησαν και ανα-χώρησαν 211.767 διεθνείς πτήσεις, αριθμός αυξημένος κατά 2,8% σε σχέση με το 2012. Αντιθέτως, τα δρομο-λόγια εσωτερικού υποχώρησαν κατά 7,5%, στις 163.595 αφίξεις και αναχωρήσεις, καθώς το δεύτερο εξάμηνο σημαντικοί αερομεταφορείς διέκοψαν τις πτή-σεις τους (Κυπριακές Αερογραμμές, Ολυμπιακή Αερο-πορία).

Σε αντίθεση με την επιβατική κίνηση, η διακίνηση εμπο-ρευμάτων στα αεροδρόμια το 2013 εξακολούθησε να μειώνεται, φτάνοντας στους 76.475 τόνους, ποσότητα χαμηλότερη κατά 2,4% έναντι του 2012.

Άνοδος της ζήτησης για επίγεια εξυπηρέτηση διαπισ-τώνεται και το φετινό έτος, καθώς ήδη το πρώτο οκτάμηνο του 2014 οι αεροπορικές αφίξεις από το εξω-τερικό σε κύρια αεροδρόμια της χώρας παρουσιάζουν αύξηση 15,8% σε σχέση με το αντίστοιχο διάστημα του 2013.

Σύμφωνα με τον κ. Χρυσόστομο Κάτση, Διευθύνοντα Σύμβουλο της Infobank Hellastat, «Ο ελληνικός τουρισμός το τρέχον έτος θα συνεχίσει την ανοδική του πορεία, γεγονός που θα ευνοήσει περαιτέρω τις υπηρεσίες εξυ-πηρέτησης επιβατών και αποσκευών. Εξάλλου, η απε-λευθέρωση της αγοράς επέτρεψε στις 3 μεγάλες εταιρείες του κλάδου να δραστηριοποιηθούν στα περιφερειακά αεροδρόμια της χώρας, λειτουργώντας έτσι σε ένα αν-ταγωνιστικό περιβάλλον που προσέλκυσε αλλοδαπές αεροπορικές εταιρείες, μεγαλώνοντας την πίτα της αγοράς».
Πηγή:www.capital.gr