
Οι συνδρομητικές υπηρεσίες έχουν διαταράξει σχεδόν κάθε κλάδο, αλλά το μοντέλο που εστιάζει στον πελάτη παραμένει σχετικά εκκολαπτόμενο στην ταξιδιωτική βιομηχανία, αναφέρει η GlobalData σε νέα έκθεση.
Σύμφωνα με το Travel and Tourism Patent Analytics της GlobalData, συνολικά 7.936 δημοσιεύσεις διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας που σχετίζονται με συνδρομές πραγματοποιήθηκαν το 2021, με την ανάπτυξη να συνεχίζεται ακόμη και σε όλη τη διάρκεια του Covid-19.
Η εταιρεία δεδομένων και αναλύσεων σημειώνει ότι η δημοτικότητά της θα μπορούσε να αυξηθεί καθώς οι ταξιδιωτικές συνδρομές, όπου οι ταξιδιώτες πληρώνουν συνήθως μια μηνιαία χρέωση για να λάβουν προνόμια, όπως μειωμένες τιμές και εξατομικευμένο ταξιδιωτικό περιεχόμενο, αντιπροσωπεύουν έναν συναρπαστικό τρόπο για τις επιχειρήσεις να χτίσουν την αφοσίωση στην επωνυμία τους.
Η Hannah Free, αναλύτρια ταξιδιών και τουρισμού στην GlobalData, σχολίασε: «Όλο και περισσότερες επιχειρήσεις απομακρύνονται από την παραδοσιακή οικονομία προϊόντων στην «οικονομία των συνδρομών».
«Η οικονομία των συνδρομών αναφέρεται στην αυξανόμενη παρουσία των επιχειρήσεων που βασίζονται σε συνδρομές στο σημερινό τοπίο του ηλεκτρονικού εμπορίου σε αντίθεση με το παραδοσιακό μοντέλο πληρωμής ανά προϊόν. Τα μοντέλα συνδρομής έχουν τη δυνατότητα να μεταμορφώσουν πλήρως έναν κλάδο που αντιμετωπίζει προκλήσεις όπως η εποχικότητα και οι κύκλοι ανάπτυξης-πτώσης, διασφαλίζοντας μια σχετικά σταθερή ροή εσόδων».
Ένα παράδειγμα αυτού θα ήταν η συνδρομή «Prime» της ισπανικής ταξιδιωτικής εταιρείας eDreams Odigeo, η οποία σύμφωνα με πληροφορίες έφτασε τα δύο εκατομμύρια μέλη μόλις έξι μήνες αφότου έφτασε το ένα εκατομμύριο τον Μάιο του 2021.
Περισσότερες εξειδικευμένες και στοχευμένες συνδρομές εισέρχονται στην αγορά από εταιρείες όπως το Inspirato, το Regenerative Travel και το Bidroom. Περαιτέρω απόδειξη της μετάβασης από τα παραδοσιακά σημεία πίστης στις συνδρομές είναι η αυξημένη δραστηριότητα διπλωμάτων ευρεσιτεχνίας για συνδρομές που αναπτύσσονται με σύνθετο ετήσιο ρυθμό ανάπτυξης (CAGR) 10,4% μεταξύ 2017 και 21.
Οι ταξιδιωτικές εταιρείες που επενδύουν σε συνδρομητικές υπηρεσίες θα αναδυθούν από την πανδημία σε μια ισχυρή θέση για να προσελκύσουν ταξιδιώτες με γνώσεις τεχνολογίας και εύρεσης συμφωνιών.
Ορισμένες εταιρείες ενσωματώνουν τις συνδρομές στο μείγμα των ροών εσόδων τους, ενώ άλλες θα κυκλοφορήσουν με αυτό ως θεμελιώδη προσφορά.
Σύμφωνα με την έρευνα καταναλωτών του πρώτου τριμήνου του 2021 της GlobalData, το 35% των ερωτηθέντων παγκοσμίως θεωρούν ότι η εξοικονόμηση χρόνου είναι βασικός παράγοντας που οδηγεί στην αγορά, ενώ το 46% θεωρεί ότι η εξοικονόμηση χρόνου είναι ωραία, αλλά όχι απαραίτητη.τη Μαλαισία, τον Καναδά και άλλους, οι οποίοι μπορούν τώρα να πηδήξουν σε ένα αεροπλάνο για να έρθουν εδώ».