![Volkswagen-Polo-2022-1[15519]](https://www.tourismtoday.gr/wp-content/uploads/2022/06/Volkswagen-Polo-2022-115519-696x418.jpg)
Γράφει ο Γιάννης Τσιρογιάννης
Το Polo, το διαχρονικό σημείο αναφοράς στα μικρά αυτοκίνητα σε ότι αφορά την ποιότητα, την ασφάλεια και τις ανέσεις, αυτό που παραπέμπει ευθέως σε μεγαλύτερες εκτελέσεις ανανεώθηκε πρόσφατα.
Είναι γεγονός πως αναβαθμίστηκε με σκοπό να ψαλιδίσει περαιτέρω την απόσταση που το χωρίζει από τα μικρομεσαία, κυρίως όμως από το βασικό απωθημένο του, το Golf. Oι νέες σχεδιαστικές πινελιές τόσο μπροστά όσο και πίσω σε μάσκα και προφυλακτήρες όπως και τα νέα στάνταρ φώτα LED θυμίζουν τα μέγιστα τον “μεγάλο αδελφό”.
Για πρώτη φορά στο Polo μία λωρίδα LED (προαιρετικά) διατρέχει τη μάσκα του ψυγείου ενώ τα πίσω φωτιστικά σώματα υιοθετούν νέο τρισδιάστατο σχεδιασμό, δυναμικά φλας και ειδικό εφέ κατά το φρενάρισμα. Αυτά δεν έγιναν τυχαία αλλά προέκυψαν από την ανάγκη το υπερμίνι της VW να παραμείνει επίκαιρο απέναντι σε Ευρωπαίους ανταγωνιστές που τείνουν να χτίσουν τη δική τους αυτοκρατορία σε επίπεδο πωλήσεων (λιανικές και εταιρικές).
H καμπίνα του γερμανικού αυτοκινήτου είναι καλοφτιαγμένη και προσγειωμένη αισθητικά, αφού εδώ δεν υπάρχουν οπτικά ερεθίσματα, όλα σου είναι αρκετά οικεία. Οι χώροι για τους πίσω επιβάτες είναι από τους καλύτερους στη μικρή κατηγορία.
Πολύ καλή είναι η εργονομία σε ό,τι αφορά διακόπτες και χειριστήρια, όπως και η θέση οδήγησης, όπου μπορεί εύκολα να βολευτεί ο καθένας ανεξαρτήτως αναστήματος.
Ικανοποιητικές είναι οι θήκες για μικροαντικείμενα, τόσο κεντρικά, όσο και στο εσωτερικό των θυρών. Τα υλικά στο ταμπλό είναι αφρώδη και η γερμανική ποιότητα σε πείθει αμέσως. Για πρώτη φορά διαθέτει το Digital Cockpit, ένα συνδυασμό ψηφιακού πίνακα οργάνων και οθόνης αφής για το σύστημα Infotainment, σε μία ενιαία μονάδα που μάλιστα ανήκει στον βασικό εξοπλισμό και συνδυάζεται με ένα επανασχεδιασμένο πολυλειτουργικό τιμόνι και συστήματα ενημέρωσης/ψυχαγωγίας νέας γενιάς.
Ο κινητήρας πασπαρτού του VW θέτει ως στόχο την καλή απόδοση σε συνδυασμό με χαμηλές εκπομπές και κατανάλωση. Συνδυάζεται με turbo και άμεσο ψεκασμό και στην περίπτωσή μας η απόδοσή του φτάνει τους 95 ίππους και τα 175 Nm ροπής. Έχει χαρακτηριστικό ήχο στις χαμηλές στροφές και γραμμική αύξηση της απόδοσης, ενώ, το δυνατό του χαρτί δεν είναι σίγουρα ο χαμηλός ρυθμός περιστροφής. Ζωντανεύει μετά τις 2000 rpm και αισθάνεται στα νερά του κυρίως σε μεσαίο εύρος λειτουργίας.
To Polo ποντάρει περισσότερο στην ώριμη αίσθηση ενός σαφώς μεγαλύτερου αυτοκινήτου, η εξαιρετική ηχομόνωση κρατάει κάθε είδους θόρυβο εκτός καμπίνας. Το πλαίσιο δείχνει ακλόνητο και η ανάρτηση ρουφά κάθε ανωμαλία. Θυμίζει περισσότερο από ποτέ Golf υπό κλίμακα και αυτό αν μη τι άλλο είναι κολακευτικό.
Η συμπεριφορά στις στροφές δεν χαρακτηρίζεται από αμεσότητα, άλλωστε ανέκαθεν το Polo υπερψήφιζε σε ένα ασφαλές, εύχρηστο και ολοκληρωμένο πακέτο, παρά σε κάτι διαφορετικό. Αυτά μαζί με την αναβαθμισμένη ποιότητα κύλισης και την κορυφαία ηχομόνωση στην τελευταία γενιά αποτελούν για άλλη μια φορά τα δυνατά χαρτιά του.
Το Polo (ο λίθος του γερμανικού περφεξιονισμού) αποτελεί το blue chip της κατηγορίας διαχρονικά. Ένα σημαντικό κεφάλαιο στα supermini που καθορίζει τις εξελίξεις σε κάθε γενιά του. Οι τιμές του ξεκινούν από τα 19.750 ευρώ στην έκδοση των 95 ίππων.