Τα ταξίδια στο εξωτερικό των Βρετανών ήταν λιγότερα για το μήνα Αύγουστο, σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία για τις δαπάνες καταναλωτικών καρτών.

Αντίθετα, ο τομέας των εγχώριων ταξιδίων είχε υψηλές επιδόσεις, με τις καλοκαιρινές διακοπές να ενισχύουν τα ξενοδοχεία, τα θέρετρα και τα καταλύματα της Μεγάλης Βρετανίας κατά 4,1% σε μηνιαία βάση.

Ωστόσο, τα διεθνή ταξίδια επηρεάστηκαν περισσότερο από το αυξανόμενο κόστος ζωής, με τους ταξιδιωτικούς πράκτορες και τις αεροπορικές εταιρείες να μειώνουν τα έσοδά τους κατά 5% και 2,6% αντίστοιχα, σύμφωνα με στοιχεία της Barclaycard.

Αυτό οφείλεται «ενδεχομένως στο ότι οι παραθεριστές έκαναν κράτηση για ταξίδια νωρίτερα μέσα στο έτος και όσοι έκαναν κράτηση την τελευταία στιγμή επέλεξαν να περιορίσουν τις αποδράσεις τους στο εξωτερικό».

Η Barclaycard πρόσθεσε: «Ενώ οι καλοκαιρινές διακοπές αύξησαν τις δαπάνες για φιλοξενία και ταξίδια εσωτερικού, οι συνολικές δαπάνες για κάρτες μειώθηκαν κατά 1,9% σε μηνιαία βάση, καθώς οι καταναλωτές γίνονται πιο επιλεκτικοί με διακριτικές αγορές για να διασφαλίσουν ότι μπορούν να αντέξουν οικονομικά τους αυξανόμενους λογαριασμούς των νοικοκυριών.

Καθώς το κόστος ζωής συνεχίζει να μειώνεται, η εμπιστοσύνη των Βρετανών στην ικανότητά τους να ξοδεύουν σε μη βασικά είδη έχει πέσει στο 48% – αισθητά χαμηλότερα από τον Ιούλιο του 2022 (54%) και τον Αύγουστο του 2021 (63%).

Η αισιοδοξία στην οικονομία του Ηνωμένου Βασιλείου μειώθηκε επίσης στο 21%, από 26% τον περασμένο μήνα και 37% τον Αύγουστο του 2021. το χαμηλότερο από τον Αύγουστο του 2020 (19%).

Η αύξηση της τιμής της ενέργειας τον Οκτώβριο βαραίνει επίσης το μυαλό των καταναλωτών, με το 32% να σχεδιάζει να μειώσει τις προαιρετικές δαπάνες για να πληρώσει τους λογαριασμούς ενέργειας κατά τη διάρκεια του φθινοπώρου και του χειμώνα και το 21% να αναφέρει ότι δεν μπορεί πλέον να αντέξει μικρές πολυτέλειες.

Πολλοί πιστεύουν ότι τα χειρότερα δεν έχουν έρθει ακόμη, καθώς το 82% πιστεύει ότι το κόστος ζωής θα συνεχίσει να αυξάνεται, ενώ το 20% αναφέρει ότι το αυξανόμενο κόστος έχει αρνητικό αντίκτυπο στην ψυχική του υγεία.

Παρά τις προκλητικές προοπτικές και τους συνεχιζόμενους αντίθετους ανέμους, το 60% των καταναλωτών παραμένουν σίγουροι για τα οικονομικά του νοικοκυριού τους, αν και είναι χαμηλότερο από το 66% του περασμένου μήνα.