Σύνταξη: tourismtoday.gr

Όλο και περισσότεροι Γάλλοι ξενοδόχοι επιλέγουν να μην κατατάσσουν τα καταλύματα τους λόγω των περιορισμών σχετικά με την απόκτηση αστεριών. Ωστόσο, για τους επισκέπτες, αυτά τα μοναδικά ξενοδοχεία συχνά αποτελούν εγγύηση ποιότητας και πρωτοτυπίας.

Σε αντίθεση με ό,τι πιστεύεται ευρέως, η κατάταξη για τα ξενοδοχεία δεν είναι υποχρεωτικά στη Γαλλία και ορισμένοι ιδιοκτήτες δεν την επιλέγουν.

Τα ξενοδοχεία χωρίς αστέρια εξακολουθούν να αντιπροσωπεύουν το ένα τέταρτο της γαλλικής ξενοδοχειακής αγοράς.

«Από τα συνολικά 16.850 ξενοδοχεία, τα 4.168 δεν είναι ταξινομημένα», όπως αποκαλύπτει η Γενική Διεύθυνση Επιχειρήσεων του υπουργείου Οικονομίας, Οικονομικών και Βιομηχανικής και Ψηφιακής Κυριαρχίας.

Μια νέα φάση για τη γαλλική φιλοξενία

Με το 25% να μην έχει πλέον ταξινομηθεί, η μετατόπιση είναι σαφής. Τα ξενοδοχεία επιθυμούν την ελευθερία να καινοτομούν, προσελκύοντας τους επισκέπτες που επιθυμούν μια αυθεντική και ενδιαφέρουσα διαμονή αντί για ομοιομορφία.

Ενώ η κατάταξη με αστέρια παραμένει αξιόπιστη για πολλούς, οι περιορισμοί και η τιμή προτρέπουν σε αλλαγές.

Για τους τουρίστες, αυτά τα μοναδικά ξενοδοχεία υπόσχονται ατομικότητα, υποστηριζόμενη από αξιόπιστες κριτικές και ελκυστικές εξειδικευμένες πιστοποιήσεις, σηματοδοτώντας μια νέα φάση για τη γαλλική φιλοξενία.

Η διαδικασία κατάταξης ενός καταλύματος από την Atout France -τον οργανισμό τουριστικής ανάπτυξης που απονέμει αστέρια- είναι προαιρετική και κουραστική. Ορισμένοι επομένως, προτιμούν απλώς να την παραλείψουν.

Οι απαιτήσεις μπορεί να είναι οτιδήποτε, από έξι κρεμάστρες ντουλάπας για ένα μόνο αστέρι έως πολύγλωσσο προσωπικό για τέσσερα.
Παράλληλα η βαθμολόγηση συνεπάγεται μεγάλες επενδύσεις, όπως αγορά εξοπλισμού, έλεγχοι πρόσωπο με πρόσωπο. Αυτό, φυσικά, επηρεάζει τις τιμές των δωματίων, αποθαρρύνοντας ορισμένους ξενοδόχους.

Για πολλούς, το σύστημα φαίνεται ξεπερασμένο και δεν δίνει αξία στην εξατομικευμένη πινελιά που λαχταρούν οι σύγχρονοι ταξιδιώτες.

Αυτά τα μη ταξινομημένα ξενοδοχεία δεν είναι χαμηλής ποιότητας. Αντίθετα, είναι συχνά γνωστά για τον ξεχωριστό τους χαρακτήρα.

Για παράδειγμα ο Emmanuel Petit της Eklo Hotels, εγκατέλειψε το σχέδιο με τα αστέρια για μια οικονομική, υβριδική ιδέα ξενοδοχείου, που συνδυάζει τόσο κλασικά δωμάτια όσο και μερικά κοινόχρηστα.

«Το μοντέλο μας δεν ταιριάζει απόλυτα στα κριτήρια της Atout France, παραδέχτηκε ο Emmanuel Petit. Το γεγονός ότι προσφέρουμε τόσο κλασικά δωμάτια όσο και μερικά κοινόχρηστα δωμάτια θα μας είχε κατατάξει στην κατηγορία των hostels».

Ωστόσο, το όραμα της Eklo αναπτύσσεται, στοχεύοντας να φτάσει από 12 καταλύματα σήμερα σε περίπου 40 τα επόμενα δέκα χρόνια, ακόμα και χωρίς αστέρι.

Κριτικές και ετικέτες, οι νέοι δείκτες ποιότητας

Οι σημερινοί ταξιδιώτες διαβάζουν κριτικές στο διαδίκτυο –Google, Booking.com, Tripadvisor– για ενημερωμένες πληροφορίες.

«Οι ταξιδιώτες ενδιαφέρονται περισσότερο για τις κριτικές παρά για την κατηγορία», παρατηρεί ο Emmanuel Petit. Οι κριτικές προσφέρουν επιτόπια συμβολή, συμβάλλοντας στη βελτίωση.

Έπειτα, υπάρχουν ετικέτες, όπως το Green Key ή το Ευρωπαϊκό Οικολογικό Σήμα. Αυτές δείχνουν μια αφοσίωση στη βιωσιμότητα και την ένταξη.
Οι επισκέπτες μπορούν να τις δουν στις εισόδους των γαλλικών ξενοδοχείων, ένα σύγχρονο σήμα ποιότητας που είναι ακόμη πιο χρήσιμο από τα αστέρια.