Σύνταξη: tourismtoday.gr

Συνεχίζεται η ανάπτυξη και στο πρώτο 6μηνο του 2025 της Global Hotel Alliance (GHA).
Η άνοδος στην συμμαχία ανεξάρτητων ξενοδοχειακών εμπορικών σημάτων (45 brands και 850 ξενοδοχεία σε 100 χώρες) με έδρα τα Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ), υποστηρίζεται από ισχυρή απόδοση του β’ τριμήνου σε όλους τους βασικούς δείκτες.

Με τα έσοδα από τα ξενοδοχεία, τις διανυκτερεύσεις και τη ζήτηση για διεθνή ταξίδια να βασίζονται στη δυναμική του 2024, τα αποτελέσματα του πρώτου 6μήνου -με δεδομένα από τα μέλη του GHA DISCOVERY– βάζουν τις βάσεις μιας θετικής πορείας για το υπόλοιπο του έτους.

  • Τα συνολικά έσοδα ξενοδοχείων για το πρώτο 6μηνο του 2025 (το έτος που έληξε στις 30 Ιουνίου 2025) ανήλθαν σε 1,5 δις δολάρια στο +17% σε ετήσια βάση από 1,3 δις δολάρια το πρώτο εξάμηνο του 2024.
  • Οι διεθνείς διαμονές, ο ακρογωνιαίος λίθος της δραστηριότητας της GHA, αντιπροσώπευαν το 70% όλων των εσόδων από δωμάτια -συνολικά 810 εκατομμύρια δολάρια- στο +21% σε σύγκριση με την ίδια περίοδο πέρυσι.

Αγαπημένοι προορισμοί των μελών

Όσον αφορά τους προορισμούς που αποφέρουν τα περισσότερα έσοδα από τις διεθνείς διαμονές των μελών είναι:

  • Ηνωμένα Αραβικά Εμιράτα (ΗΑΕ)
  • Ταϊλάνδη
  • Ισπανία
  • Σιγκαπούρη
  • Ιταλία

Οι ΗΠΑ προηγούνται στα μερίδια της αγοράς feeder, με σημαντική ανάκαμψη στο δεύτερο 3μηνο. Παρέμειναν η κορυφαία διεθνής αγορά για τα 850 και πλέον καταλύματα της σε όλο τον κόσμο.
Tα μέλη του GHA DISCOVERY με έδρα τη χώρα να δημιουργούν το 15% όλων των διεθνών εσόδων από δωμάτια στο πρώτο 6μηνο.

Μετά τις ΗΠΑ, οι κορυφαίες αγορές τροφοδοσίας ήταν το Ηνωμένο Βασίλειο, ακολουθούμενο από τη Γερμανία, την Κίνα και την Αυστραλία.

Β’ τρίμηνο 2025: Η ισχυρή απόδοση υποστηρίζει τα θετικά αποτελέσματα του πρώτου εξαμήνου

Το δεύτερο τρίμηνο κλείδωσε με σταθερή ανάπτυξη σε όλους τους δείκτες, συμβάλλοντας στο ισχυρό πρώτο 6μηνο.

Σημαντικές βελτιώσεις στις μετρήσεις περιελάμβαναν αύξηση 18% στα έσοδα των ξενοδοχείων σε σύγκριση με το δεύτερο 3μηνο του 2024 και άνοδο 19% στις διανυκτερεύσεις.

Οι χώρες διαμονής με την υψηλότερη μέση ημερήσια τιμή (ADR) στο δεύτερο 3μηνο ήταν οι Μαλδίβες, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Ιαπωνία και τα Φίτζι.

Η δυναμική του αναπτυσσόμενου δικτύου GHA στην δημιουργία σε έσοδα μεταξύ εμπορικών σημάτων ήταν σαφής, στο +18% στα 94,7 εκατομμύρια δολάρια το δεύτερο 3μηνο. Συνέβαλλε στα έσοδα μεταξύ εμπορικών σημάτων του πρώτου 6μήνου, τα οποία ανήλθαν σε 188,8 εκατομμύρια δολάρια, στο +15% σε ετήσια βάση.

Οι άμεσες κρατήσεις στις πλατφόρμες της GHA αυξήθηκαν επίσης 19% το πρώτο 6μηνο του 2025, βοηθώντας τα ξενοδοχεία να μειώσουν την εξάρτηση τους από κανάλια τρίτων με υψηλό κόστος.

Αυξανόμενη παγκόσμια παρουσία με σχεδόν 50 νέα ξενοδοχεία που προστέθηκαν στο πρώτο 6μηνο

Το αναπτυσσόμενο χαρτοφυλάκιο συνέχισε να προσφέρει στα μέλη του GHA DISCOVERY περισσότερες επιλογές σε νέους προορισμούς και μοναδικά καταλύματα. Το πρώτο 6μηνο του 2025, προστέθηκαν 48 ξενοδοχεία.

Οι κανούργιες προσθήκες προήλθαν από τις Cheval Collection και Cinnamon Hotels, οι οποίες εντάχθηκαν πρόσφατα στην GHA. Αυτές ενισχύουν περαιτέρω την παρουσία της σε όλη την Ασία και σε δημοφιλείς προορισμούς στο Ηνωμένο Βασίλειο και τη Μέση Ανατολή.