Σημαντική μείωση στον όγκο εταιρικών κρατήσεων και ήπια πτώση στα σχετικά έσοδα κατέγραψε ο όμιλος IAG το δεύτερο τρίμηνο του 2025, με τις επιδόσεις να διαφέρουν ανά εταιρεία και αγορά, όπως ανέφεραν οι επικεφαλής του ομίλου στην παρουσίαση των οικονομικών αποτελεσμάτων.

Ο διευθύνων σύμβουλος του International Airlines Group, Luis Gallego, δήλωσε ότι ο όγκος εταιρικών κρατήσεων μειώθηκε κατά 8% σε ετήσια βάση, ενώ τα έσοδα από τον εταιρικό τομέα σημείωσαν ελαφρά κάμψη της τάξης του 1%.

Η μεγαλύτερη υποχώρηση καταγράφηκε στην Iberia, με τον όγκο εταιρικών ταξιδιών να μειώνεται κατά σχεδόν 12% και τα σχετικά έσοδα να υποχωρούν κατά 7%. Στη British Airways, σύμφωνα με τον Gallego, «είχαμε μείωση στον όγκο, αλλά τα έσοδα παρέμειναν σχεδόν σταθερά».

Ο Gallego απέδωσε τη μεταβλητότητα κυρίως στην ανακοίνωση δασμών για τα σημεία πώλησης της Βόρειας Αμερικής. Ειδικά για τη BA, τα εταιρικά έσοδα από τη Βόρεια Αμερική μειώθηκαν κατά 3% στο β΄ τρίμηνο, με ιδιαίτερα αρνητικό αποτύπωμα τον Απρίλιο – γεγονός που αποδίδεται εν μέρει και στη χρονική μετατόπιση του Πάσχα.

Ωστόσο, ο CEO της British Airways, Sean Doyle, σημείωσε ότι τα συνολικά επιχειρηματικά έσοδα για το πρώτο εξάμηνο του 2025 αυξήθηκαν κατά 4%, ενώ ειδικά στη Βόρεια Ατλαντική αγορά ενισχύθηκαν κατά 7%, κάτι που χαρακτήρισε ως «ενθαρρυντικό».

Από την πλευρά του, ο επικεφαλής της Iberia, Marco Sansavini, τόνισε ότι η Λατινική Αμερική παρουσιάζει «πολύ ισχυρή» εταιρική δραστηριότητα, με αύξηση εσόδων 8% σε σχέση με πέρυσι και άνοδο 38% σε σύγκριση με το πρώτο εξάμηνο του 2019.

Παρά τη συγκράτηση των επιδόσεων το δεύτερο τρίμηνο, ο Gallego διαβεβαίωσε ότι ο όμιλος διατηρεί τον στόχο για βελτίωση των επιχειρηματικών εσόδων το 2025, με αιχμή του δόρατος τη Βόρεια Ατλαντική αγορά.

Οικονομικά μεγέθη και επενδύσεις

Ο όμιλος IAG, στον οποίο ανήκουν οι British Airways, Iberia, Aer Lingus και Vueling, κατέγραψε το δεύτερο τρίμηνο:

● Έσοδα επιβατών: €7,8 δισ. (+4,9%)

● Συνολικά έσοδα: €8,9 δισ. (+6,8%)

● Καθαρά κέρδη προ φόρων: €1,5 δισ. (έναντι €1,1 δισ. το β΄ τρίμηνο 2024)

● Αύξηση χωρητικότητας: +2,2%

● Πληρότητα: 85,4% (-1,3 μονάδες)

Η British Airways κατέγραψε αύξηση κερδών κατά £269 εκατ., φτάνοντας τις £824 εκατ., παρά το πλήγμα ύψους £40 εκατ. λόγω της διακοπής λειτουργίας του κόμβου στο Heathrow στις 21 Μαρτίου. Αύξηση κερδών παρουσίασαν επίσης οι Iberia και Aer Lingus, ενώ η Vueling είδε τα κέρδη της να μειώνονται κατά €2 εκατ., στα €95 εκατ.

Ο όμιλος συνεχίζει να επενδύει στις βασικές του αγορές – Βόρεια Αμερική και Λατινική Αμερική – παρότι αναγνώρισε «αδυναμία» στη ζήτηση για οικονομικά εισιτήρια leisure στις ΗΠΑ το β΄ τρίμηνο.

Δέσμευση για βιώσιμα καύσιμα και προβλέψεις

Κατά το πρώτο εξάμηνο του 2025, η IAG εξασφάλισε πάνω από 200.000 μετρικούς τόνους βιώσιμου αεροπορικού καυσίμου (SAF), σημειώνοντας αύξηση 25% σε ετήσια βάση. Παράλληλα, υπέγραψε συμφωνία με τη Microsoft για τη μείωση των έμμεσων εκπομπών Scope 3 από επαγγελματικά ταξίδια.

Η πρόβλεψη για το σύνολο της χρονιάς περιλαμβάνει αύξηση χωρητικότητας κατά 2,5% – ελαφρώς χαμηλότερα από την αρχική εκτίμηση του 3% – λόγω γεωπολιτικών αβεβαιοτήτων. Ωστόσο, ο Gallego ανέφερε ότι έως τα τέλη Ιουλίου, το 57% της διαθέσιμης χωρητικότητας για το δεύτερο εξάμηνο έχει ήδη κρατηθεί, σε παρόμοια επίπεδα με πέρυσι.