
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Η Ιαπωνία εξακολουθεί να είναι η αγαπημένη των ταξιδιωτών όλου του κόσμου. Η χώρα βρίσκεται σε καλό δρόμο για να ξεπεράσει το ρεκόρ των 40 εκατομμυρίων σε διεθνείς τουρίστες μέχρι το τέλος του 2025, σύμφωνα με νέα ανάλυση του Tourist Japan.
Περισσότεροι από 28,5 εκατομμύρια ταξιδιώτες έφτασαν στην Ιαπωνία μόνο κατά το πρώτο εξάμηνο του έτους.
Μόνο για τον μήνα Ιούνιο, ο Εθνικός Οργανισμός Τουρισμού Ιαπωνίας (JNTO) ανέφερε 3,3 εκατομμύρια αφίξεις, σηματοδοτώντας τον έκτο συνεχόμενο μήνα όπου οι μηνιαίες αφίξεις ξεπέρασαν το όριο των 3 εκατομμυρίων.
Αυτού του είδους οι αριθμοί δεν θα έπρεπε να αποτελούν έκπληξη. Η νησιωτική χώρα της Ανατολικής Ασίας προσελκύει ρεκόρ τουριστών εδώ και τουλάχιστον ένα χρόνο. Φέτος, είναι στην κορυφή της λίστας προτιμήσεων για πολλούς Αμερικανούς, ιδιαίτερα για όσους ταξιδεύουν για οικογενειακές διακοπές.
Τι οδηγεί την άνθηση στα ταξίδια σε Ιαπωνία
Το Tourist Japan αναφέρει ότι η τουριστική άνοδος της χώρας μπορεί να αποδοθεί σε έναν συνδυασμό παγκόσμιων γεγονότων, ευνοϊκών συναλλαγματικών ισοτιμιών και ανανεωμένου ενθουσιασμού για πιο καθηλωτικές και βιωματικές ταξιδιωτικές εμπειρίες (αντί απλώς να τσεκάρετε πράγματα από μια bucket list).
Επιπλέον, η Παγκόσμια Έκθεση 2025 στην Οσάκα που ξεκίνησε τον Απρίλιο, έχει ενισχύσει σημαντικά τον περιφερειακό και εθνικό τουρισμό.
- Η Κίνα ηγείται ως η μεγαλύτερη εισερχόμενη αγορά της Ιαπωνίας μέχρι σήμερα, με 797.900 επισκέπτες, στο +23,6% σε ετήσια βάση.
- Η Νότια Κορέα ήταν η δεύτερη μεγαλύτερη αγορά-πηγή για την Ιαπωνία με 729.800 επισκέπτες, αύξηση 21,6% σε ετήσια βάση.
- Ρεκόρ υψηλών επιπέδων επισκεπτών αναφέρθηκαν επίσης από τις Ηνωμένες Πολιτείες, τον Καναδά, την Ταϊβάν και τη Σιγκαπούρη για τις αφίξεις του Ιουνίου.
- Οι νέοι solo ταξιδιώτες (ηλικίας 18-28 ετών) αντιπροσωπεύουν πάνω από το 70% των πελατών των πακέτων Japan Budget Tour.
- Τα οικογενειακά ταξίδια βρίσκονται σε άνοδο, προσελκύοντας πολιτιστικούς χώρους, προορισμούς και θεματικά πάρκα.
- Υπάρχει μια ορατή άνοδος στους μουσουλμάνους ταξιδιώτες από τη Νοτιοανατολική Ασία και τη Μέση Ανατολή, γεγονός που οδηγεί σε μεγαλύτερη ζήτηση για υπηρεσίες φιλικές προς το halal και χωρίς αποκλεισμούς.
Εξελισσόμενες ταξιδιωτικές προτιμήσεις
Η τεράστια ελκυστικότητα της Ιαπωνίας τροφοδοτείται, τουλάχιστον εν μέρει, από την αυξανόμενη ζήτηση μεταξύ των ταξιδιωτών για βιωματικά, πολιτισμικά καθηλωτικά ταξίδια σε σχέση με τα παραδοσιακά αξιοθέατα, αναφέρει η νέα έκθεση.
Με τις τελετές τσαγιού, τους βουδιστικούς ναούς, την ποπ κουλτούρα anime και manga, την ιστορία των γκέισα, για να μην αναφέρουμε τους νίντζα, η Ιαπωνία προσφέρει αυτού του είδους τις ευκαιρίες σε άπειρες περιπτώσεις.
Τα καταφύγια ευεξίας και οι εξερευνήσεις στην ύπαιθρο προσφέρουν ακόμη περισσότερες επιλογές για μια αξέχαστη, καθηλωτική επίσκεψη.
Τα luxury ταξίδια είναι ένα άλλο αναπτυσσόμενο τμήμα στην Ιαπωνία, αναφέρει η έκθεση, με ταξιδιώτες υψηλού επιπέδου να αναζητούν αποκλειστικές, εξατομικευμένες υπηρεσίες που συνδυάζουν τη σύγχρονη άνεση με την αυθεντική ιαπωνική φιλοξενία.
Δαπάνες και οικονομικός αντίκτυπος
Μαζί με το ασταμάτητο κύμα τουριστών έρχεται και η αύξηση των εσόδων για την Ιαπωνία. Οι ξένοι τουρίστες δαπάνησαν περισσότερα από 32,2 δις δολάρια μόνο κατά το πρώτο τρίμηνο του 2025, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 23% σε σχέση με την ίδια περίοδο του 2024.
Μερικές από τις κορυφαίες κατηγορίες δαπανών περιλαμβάνουν τα ψώνια, τη διαμονή και την εστίαση, γεγονός που υποδηλώνει μεγαλύτερες διαμονές και υψηλότερες δαπάνες ανά ταξίδι.
Κοιτώντας μπροστά, αυτό το είδος δυναμικής και δαπανών αναμένεται να παραμείνει ισχυρό χάρη σε επερχόμενες πολιτιστικές εκδηλώσεις.
Διαχείριση του overtourism
Ωστόσο, υπάρχουν αναφορές ότι ορισμένοι από τους παράγοντες που καθιστούν την Ιαπωνία τόσο οικονομικά ελκυστική ενδέχεται σύντομα να αλλάξουν.
Τον Ιούλιο, για παράδειγμα, η χώρα επρόκειτο να εφαρμόσει μια πολιτική τιμολόγησης δύο επιπέδων σε μεγάλα τουριστικά αξιοθέατα. Αυτό το σχέδιο περιλαμβάνει την υψηλότερη χρέωση των επισκεπτών για αξιοθέατα και χώρους από ό,τι πληρώνουν οι ντόπιοι.
Η Ιαπωνία καταβάλλει επίσης προσπάθειες για τη διαχείριση του overtourism, μια προσπάθεια που περιλαμβάνει την εφαρμογή νέων κανονισμών για την αναρρίχηση στο όρος Φούτζι και την προώθηση λιγότερο γνωστών προορισμών, σε μια προσπάθεια να διατηρηθεί η φυσική και πολιτιστική κληρονομιά της Ιαπωνίας, ενώ παράλληλα να ικανοποιηθεί η αυξανόμενη ζήτηση.