Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η βιωσιμότητα είναι από τους λιγότερο σημαντικούς παράγοντες που επηρεάζουν την επιλογή διαμονής για τους επαγγελματίες ταξιδιώτες, σύμφωνα με νέα έρευνα ξενοδοχείων της BCD Travel.

Η έρευνα πραγματοποιήθηκε σε όλη την Ευρώπη, τη Βόρεια Αμερική και την περιοχή Ασίας-Ειρηνικού (APAC).
Συμμετείχαν όσοι έκαναν επαγγελματικά ταξίδια τους τελευταίους 12 μήνες, με το 41% των ερωτηθέντων έχει έδρα την Ευρώπη.

  • Οι μισοί δεν λαμβάνουν ποτέ ή λαμβάουν σπάνια υπόψη τους περιβαλλοντικούς παράγοντες στην πραγματοποίηση κράτησης σε ξενοδοχείο.
  • Μόλις το 3% λαμβάνουν υπόψη τη βιωσιμότητα κατά την επιλογή καταλύματος για ένα επαγγελματικό ταξίδι.
  • Οι κορυφαίοι παράγοντες που επηρέασαν την επιλογή ήταν η τοποθεσία (77%), η πολιτική του εργοδότη τους (56%) και η τιμή (53%).
  • Η επωνυμία του ξενοδοχείου και η συμμετοχή σε προγράμματα επιβράβευσης επηρεάζουν τις αποφάσεις του 31%, με το 80% να συμμετέχει σε προγράμματα αφοσίωσης.
  • Τα δύο τρίτα δήλωσαν ότι συχνά ή πάντα επιλέγουν ξενοδοχεία που ευθυγραμμίζονται με τις συνδρομές τους σε προγράμματα πίστης.

Μόνο ένας στους πέντε εταιρικούς ταξιδιώτες αναζητά χαρακτηριστικά όπως η οικολογική πιστοποίηση, η μείωση των πλαστικών μιας χρήσης, οι χαμηλές εκπομπές άνθρακα, τα μέτρα εξοικονόμησης νερού ή η περιορισμένη καθαριότητα κατά την κράτηση καταλύματος.

Ικανοποίηση ταξιδιωτών

  • Περίπου τα δύο τρίτα των ερωτηθέντων είναι είτε κάπως ικανοποιημένοι (44%) είτε εξαιρετικά ικανοποιημένοι (26%) με την πολιτική του εργοδότη τους για το ξενοδοχείο, με το 11% να είναι είτε κάπως είτε εξαιρετικά δυσαρεστημένοι.
  • Αυτό σχετίζεται με τα επίπεδα ικανοποίησης με την επιλογή των διαθέσιμων παρόχων καταλυμάτων: το 42% είναι κάπως ικανοποιημένο και το 27% εξαιρετικά ικανοποιημένο, ενώ το 12% είναι κάπως ή εξαιρετικά δυσαρεστημένο.
  • Το ένα τρίτο ανέφερε ότι δεν αντιμετώπισε προβλήματα κατά τη διαδικασία κράτησης. Μεταξύ εκείνων που αντιμετώπισαν, η μεγαλύτερη πρόκληση είναι τα ανεπαρκή όρια τιμών που ορίζουν οι εργοδότες (27%).
  • Η ασφάλεια, ωστόσο, παραμένει ανησυχία για τους επαγγελματίες ταξιδιώτες. Τρεις στους 10 ερωτηθέντες ανέφεραν ότι αισθάνονται ανασφαλείς στην τοποθεσία του ξενοδοχείου τους ενώ ταξιδεύουν για επαγγελματικούς λόγους και το 68% δήλωσε ότι κλειδώνει διπλά την πόρτα του δωματίου του ξενοδοχείου του.
  • Πρόσθετα σημεία τριβής κατά τη διάρκεια της διαμονής σε ξενοδοχείο περιλάμβαναν αργό wifi (51%), πρωινό που δεν περιλαμβάνεται στην τιμή (41%), παλιά δωμάτια και άβολα κρεβάτια (και τα δύο 40%).

Πρότυπα κρατήσεων

Οι περισσότεροι (78%) χρησιμοποιούν το εργαλείο online κρατήσεων της εταιρείας τους για να αναζητήσουν κατάλυμα, ενώ ένα τρίτο στρέφεται σε ιστότοπους ή εφαρμογές ξενοδοχείων.

Κατά την κράτηση, το 84% χρησιμοποιεί το OBT της εταιρείας τους, το 19% κάνει κράτηση απευθείας μέσω ιστότοπων προμηθευτών και το 9% καλεί απευθείας το ξενοδοχείο.

Οι πιο πολλές κρατήσεις (88%) πραγματοποιούνται σε επιτραπέζιο ή φορητό υπολογιστή, ενώ το 10% γίνεται μέσω κινητής συσκευής.

Η πιο κοινή μορφή πληρωμής είναι η εταιρική πιστωτική κάρτα (77%), ενώ το 14% των ταξιδιωτών χρησιμοποιεί τις προσωπικές τους κάρτες. Εικονικές κάρτες χρησιμοποιήθηκαν μόνο από το 1%.

Πρότυπα διαμονής

Περίπου οι μισοί (51%) των επαγγελματιών ταξιδιωτών περνούν μία διανυκτέρευση σε ξενοδοχείο κατά τη διάρκεια διεθνών επαγγελματικών ταξιδιών, ενώ το ποσοστό αυτό αυξάνεται στο 55% για τα εσωτερικά ταξίδια.

  • Λίγο πάνω από το 20% των ταξιδιωτών μένουν τέσσερις έως έξι διανυκτερεύσεις σε διεθνή ταξίδια, με το 10% να μένει μεταξύ επτά και 13 διανυκτερεύσεων.
  • Για τα εσωτερικά ταξίδια, το 32% μένει δύο έως τρεις διανυκτερεύσεις και το 10% παραμένει για τέσσερις έως έξι διανυκτερεύσεις.

Οι περισσότεροι ταξιδιώτες (62%) επιλέγουν ξενοδοχεία μεσαίας ή υψηλής ποιότητας (53%) για επαγγελματικά ταξίδια.

Οι ταξιδιώτες που χρησιμοποιούν μερικές φορές διαμερίσματα ανέφεραν ότι αυτός ο τύπος καταλύματος προτιμάται για μεγαλύτερες διαμονές, καθώς προσφέρει επιπλέον χώρο και εγκαταστάσεις για προετοιμασία γευμάτων και πλύσιμο ρούχων.