
Έντονες αντιδράσεις προκαλεί στο Ισραήλ η πρόθεση της Wizz Air να δημιουργήσει επιχειρησιακή βάση στο αεροδρόμιο Ben Gurion του Τελ Αβίβ, με στόχο έως και 30 καθημερινές πτήσεις.
Η El Al, μαζί με τις Arkia και Israir, απέστειλαν επιστολές στις αρμόδιες αρχές εκφράζοντας την αντίθεσή τους, υποστηρίζοντας ότι η κίνηση αυτή θα πλήξει σοβαρά τόσο τις ισραηλινές αεροπορικές όσο και την εθνική ασφάλεια.
Η El Al τόνισε πως κατά τις πρόσφατες περιόδους συγκρούσεων, μόνο οι ισραηλινές εταιρείες συνέχισαν να επιχειρούν, ενώ οι ξένες αποσύρθηκαν, γεγονός που – σύμφωνα με την εταιρεία – αναδεικνύει τη σημασία διατήρησης εγχώριου ελέγχου στις αερομεταφορές.
Παράλληλα, επισήμανε ότι οι ισραηλινές εταιρείες επωμίζονται το κόστος αυξημένων μέτρων ασφαλείας, κάτι που δεν ισχύει για τις ξένες.
Το Υπουργείο Μεταφορών εμφανίζεται θετικό στην επένδυση, ωστόσο η Υπηρεσία Πολιτικής Αεροπορίας και οι εγχώριοι αερομεταφορείς αντιτίθενται, θεωρώντας ότι μπορεί να δημιουργηθεί «επικίνδυνο προηγούμενο» που θα επιτρέψει και σε άλλες ξένες εταιρείες να εγκαθιδρύσουν βάσεις στο Ισραήλ.
Η Wizz Air εξετάζει το ενδεχόμενο δημιουργίας επιχειρησιακής βάσης στο Terminal 1, όπου τα κόστη και οι φόροι είναι χαμηλότερα. Αν λάβει άδεια για λειτουργία υπό το δικό της ευρωπαϊκό AOC, θα μπορεί να πραγματοποιεί πτήσεις μόνο προς ευρωπαϊκούς προορισμούς. Αντίθετα, με τη σύσταση θυγατρικής εταιρείας στο Ισραήλ θα είχε τη δυνατότητα να επεκτείνει το δίκτυό της και εκτός Ευρώπης.
Ο CEO της Wizz Air, József Váradi, αναμένεται στο Ισραήλ τον Σεπτέμβριο για διαπραγματεύσεις. Μέχρι το τέλος του έτους, η εταιρεία προγραμματίζει να συνδέει το Τελ Αβίβ με περισσότερους από 20 προορισμούς, μεταξύ των οποίων νέες πτήσεις προς Θεσσαλονίκη, Νάπολη και Βενετία.