Οι ευρωπαϊκοί φορείς του κλάδου των αερομεταφορών εκφράζουν έντονη ανησυχία για την απόφαση της ολλανδικής κυβέρνησης να αυξήσει εκ νέου τον φόρο στα αεροπορικά εισιτήρια. Όπως τονίζουν, η κίνηση αυτή απειλεί τη συνδεσιμότητα, επιβαρύνει τους επιβάτες και υπονομεύει τις επενδύσεις στην απανθρακοποίηση της αεροπορίας.

Η Airlines for Europe (A4E) και η ACI Europe, που εκπροσωπούν αεροπορικές εταιρείες και αεροδρόμια αντίστοιχα, υπογραμμίζουν ότι οι φόροι στην Ολλανδία βρίσκονται ήδη σε από τα υψηλότερα επίπεδα στην Ευρώπη, καθιστώντας τη χώρα λιγότερο ανταγωνιστική.

Σύμφωνα με πρόσφατη έκθεση της ACI Europe, το αεροδρόμιο Schiphol εξακολουθεί να υπολείπεται των προ πανδημίας επιδόσεων, με 32,8 εκατ. επιβάτες το πρώτο εξάμηνο του 2025, έναντι 34,5 εκατ. το 2019, ενώ οι κινήσεις αεροσκαφών έφτασαν τις 232.709, μειωμένες κατά 4%.

Ο γενικός διευθυντής της ACI Europe, Olivier Jankovec, έκανε λόγο για «κλασικό παράδειγμα βραχυπρόθεσμης πολιτικής σκέψης», σημειώνοντας ότι οι φόροι στα εισιτήρια αποδυναμώνουν τα οφέλη που προσφέρουν τα αεροδρόμια και αποσπούν πόρους από τις απαραίτητες επενδύσεις για το net-zero.

Στο ίδιο μήκος κύματος, η Ουρανία Γεωργουτσάκου, γενική διευθύντρια της A4E, τόνισε ότι οι επαναλαμβανόμενες αυξήσεις «δεν εξυπηρετούν ούτε τον επιβάτη ούτε το κλίμα» και καθιστούν την Ολλανδία λιγότερο ελκυστική για τουρισμό και επιχειρηματικότητα.

Την ίδια ώρα, η KLM προειδοποίησε για πιθανές επιπτώσεις στις πτήσεις λόγω απεργίας του προσωπικού εδάφους, με την εταιρεία να προχωρά σε αυτόματες επανακρατήσεις για τους επηρεασμένους επιβάτες.