
Η τεχνολογία των έξυπνων δωματίων ξενοδοχείων βρίσκεται σε άνοδο παγκοσμίως, σύμφωνα με πρόσφατη έρευνα Hotel Room Innsights 2025 της Hotels.com.
Η μελέτη, η οποία συγκέντρωσε απαντήσεις από πάνω από 450 ξενοδοχεία παγκοσμίως μεταξύ 1ης Ιουλίου και 1ης Αυγούστου, διαπίστωσε ότι περισσότερα από τα μισά καταλύματα προσφέρουν πλέον προφορικές τεχνολογικές οδηγίες για να βοηθήσουν τους επισκέπτες να πλοηγηθούν σε ολοένα και πιο σύνθετα χαρακτηριστικά του δωματίου.
Πιο αναλυτικά, το 56% των ξενοδοχείων αισθάνονται πίεση να συνεχίσουν να αναβαθμίζουν τις τεχνολογικές τους προσφορές.
Bασικοί τομείς επενδύσεων περιλαμβάνουν θυρωρούς με τεχνητή νοημοσύνη, έξυπνους καθρέφτες και ρομποτικούς μπάτλερ, αλλά τα περισσότερα ξενοδοχεία επικεντρώνονται σε πρακτικές αναβαθμίσεις που βελτιώνουν την άνεση και τη χρηστικότητα, που συχνά αναφέρονται ως «ComfortTech».
Η έρευνα δείχνει ότι τα ξενοδοχεία επενδύουν όλο και περισσότερο σε έξυπνους ανεμιστήρες, προσαρμόσιμο φωτισμό και Wi-Fi υψηλής ταχύτητας αντί για πλήρως αυτοματοποιημένες υπηρεσίες.
Ενώ το ρομποτικό προσωπικό και τα δωμάτια με φωνητικό έλεγχο δοκιμάζονται, η πλειονότητα των αναβαθμίσεων στοχεύει στη βελτίωση της άνεσης των επισκεπτών.
- Η βιωσιμότητα παίζει επίσης σημαντικό ρόλο στην τάση αναβάθμισης της τεχνολογίας. Τα ξενοδοχεία ανέφεραν ότι υιοθετούν έξυπνα ενεργειακά συστήματα, βρύσες με αισθητήρα κίνησης και τεχνολογίες μείωσης της σπατάλης τροφίμων.
Οι καινοτομίες προσβασιμότητας, όπως η πλήρωση μπανιέρας με φωνητική ενεργοποίηση και οι ρυθμιζόμενες μπανιέρες για χρήστες αναπηρικών αμαξιδίων, κερδίζουν έδαφος στα νεότερα σχέδια έξυπνων μπάνιων
Η σύγχυση των επισκεπτών προκαλεί λεκτικές τεχνολογικές περιηγήσεις
Καθώς τα δωμάτια γίνονται πιο τεχνολογικά προηγμένα, οι επισκέπτες συχνά δυσκολεύονται να χειριστούν βασικές λειτουργίες. Τα συστήματα φωτισμού, το Wi-Fi, τα κέντρα ψυχαγωγίας και ο κλιματισμός είναι οι πιο συνηθισμένες πηγές σύγχυσης.
Σε απάντηση, το 52% των ξενοδοχείων προσφέρουν πλέον λεκτικές οδηγίες κατά το check-in για να βοηθήσουν τους επισκέπτες να κατανοήσουν πώς να χρησιμοποιούν την τεχνολογία του δωματίου.
Εξίσου σημαντικός ο παράγοντας άνθρωπος
Παρά την αύξηση του αυτοματισμού, η ανθρώπινη αλληλεπίδραση παραμένει ακρογωνιαίος λίθος της φιλοξενίας.
Η έρευνα διαπίστωσε ότι το 70% των ξενοδοχείων αναφέρουν ότι οι επισκέπτες εξακολουθούν να προτιμούν να μιλούν με το προσωπικό κατά το check-in και κατά την επίλυση προβλημάτων.
Ορισμένα καταλύματα έχουν ακόμη και αφαιρέσει τεχνολογικά στοιχεία, όπως τα ρομπότ που σερβίρουν πρωινό, αφού διαπίστωσαν ότι δεν βελτίωσαν την εμπειρία των επισκεπτών.
Τεχνητή νοημοσύνη, ρομποτική και εξατομίκευση
Τα ξενοδοχεία συνεχίζουν να εξερευνούν νέες τεχνολογίες για τη βελτίωση της εξατομίκευσης και της αποτελεσματικότητας. Οι επιθυμητές μελλοντικές αναβαθμίσεις περιλαμβάνουν υπηρεσίες θυρωρείου που βασίζονται στην τεχνητή νοημοσύνη, εργαλεία μετάφρασης σε πραγματικό χρόνο και ρομποτικό προσωπικό για μαγείρεμα, καθάρισμα και παράδοση αποσκευών. Οι συσκευές παρακολούθησης ύπνου, η βιομετρική πρόσβαση και τα περιβάλλοντα με φωνητικό έλεγχο είναι επίσης μεταξύ των καινοτομιών που εξετάζονται.