
Με άνοδο 2,96% στον ενοποιημένο κύκλο εργασιών αλλά μείωση στη λειτουργική κερδοφορία έκλεισε το α΄ εξάμηνο του 2025 για τον Όμιλο Attica, που συνεχίζει να επενδύει σε στόλο, ενεργειακές αναβαθμίσεις και ξενοδοχειακές μονάδες.
Η Attica Α.Ε. Συμμετοχών ανακοίνωσε αύξηση εσόδων στα €326,6 εκατ. από €317,2 εκατ. το αντίστοιχο διάστημα του 2024, παρά τις ισχυρές πληθωριστικές πιέσεις και το αυξημένο κόστος συμμόρφωσης με τους περιβαλλοντικούς κανονισμούς. Το λειτουργικό κόστος του Ομίλου αυξήθηκε 14% στα €321 εκατ., με αποτέλεσμα τα μικτά κέρδη να περιοριστούν στα €5,6 εκατ. και το EBITDA να πέσει στα €4,1 εκατ. από €19,5 εκατ. πέρυσι.
Οι καθαρές ζημίες μετά φόρων ανήλθαν σε €52,3 εκατ., περιλαμβάνοντας μη επαναλαμβανόμενα έξοδα €17,3 εκατ., έναντι ζημιών €23,8 εκατ. το α΄ εξάμηνο του 2024. Τα ταμειακά διαθέσιμα του Ομίλου παρέμειναν ισχυρά, στα €78,6 εκατ.
Μεταφορικό έργο και προκλήσεις
Τα πλοία των Superfast Ferries, Blue Star Ferries, Hellenic Seaways και Anek Lines μετέφεραν το πρώτο εξάμηνο 2,7 εκατ. επιβάτες (μείωση 3,6%), 456 χιλ. Ι.Χ. (-1,3%) και 276 χιλ. φορτηγά (+3,8%). Η εταιρεία αποδίδει τη μείωση κυρίως στις πληθωριστικές πιέσεις, τις γεωπολιτικές αβεβαιότητες στην Ανατολική Μεσόγειο και την παρατεταμένη σεισμική δραστηριότητα στη Σαντορίνη.
Επενδύσεις σε στόλο και τουρισμό
Κατά το α΄ εξάμηνο, η Attica πραγματοποίησε επενδύσεις ύψους €46,5 εκατ., κυρίως για εγκατάσταση νέων τεχνολογιών ενεργειακής απόδοσης στον στόλο και για ριζική ανακαίνιση του ξενοδοχείου Tinos Beach. Παράλληλα, προχωρά ο εκσυγχρονισμός του Naxos Resort, ενώ έχει παραγγελθεί νέα γενιά πλοίων E-Flexer με υβριδικά συστήματα.
Η διοίκηση συνεχίζει την πράσινη μετάβαση με πώληση παλαιών πλοίων μέσω φιλικής προς το περιβάλλον ανακύκλωσης, ενώ το πρόγραμμα Seanthesis φέρνει ψηφιακές εφαρμογές για ενοποίηση συστημάτων και προσωποποιημένες υπηρεσίες στους επιβάτες.
Προοπτικές
Για το β΄ εξάμηνο, ο Όμιλος αναμένει πιέσεις από την ακρίβεια αλλά επιλέγει να μην προχωρήσει σε ουσιαστική αύξηση τιμών εισιτηρίων, ενισχύοντας έτσι τη μεταφορική κίνηση. Στρατηγική κατεύθυνση παραμένουν η πελατοκεντρικότητα, η πράσινη μετάβαση και η λειτουργική βελτιστοποίηση, με στόχο τη βιώσιμη ανάπτυξη και την ενίσχυση της ανταγωνιστικότητας.