
Η RoomRaccoon, κορυφαίο σύστημα διαχείρισης ξενοδοχείων για ανεξάρτητες μονάδες, δημοσίευσε την Ευρωπαϊκή Έκθεση Απόδοσης Ξενοδοχείων – Καλοκαίρι 2025, αναδεικνύοντας τα δεδομένα που καθόρισαν τη θερινή σεζόν στην ευρωπαϊκή φιλοξενία.
Η μελέτη βασίστηκε σε περισσότερες από 600.000 κρατήσεις από 2.000 ανεξάρτητα ξενοδοχεία σε Ηνωμένο Βασίλειο, Ολλανδία, Βέλγιο, Γερμανία, Ισπανία και Πορτογαλία, την περίοδο Ιούνιος–Αύγουστος, και αποκαλύπτει ότι οι ταξιδιώτες προγραμματίζουν τις διακοπές τους νωρίτερα, παραμένουν περισσότερες ημέρες και δίνουν μεγαλύτερη αξία σε πρόσθετες υπηρεσίες.
Αύγουστος, ο μήνας-ρεκόρ
Στην Πορτογαλία, τη Γερμανία και την Ολλανδία, οι ξενοδόχοι κατέγραψαν τα υψηλότερα επίπεδα ADR και RevPAR τον Αύγουστο, ενώ στο Βέλγιο και το Ηνωμένο Βασίλειο κορυφαίος μήνας ήταν ο Ιούλιος. Στην Ισπανία, η πληρότητα κορυφώθηκε ήδη από τον Ιούνιο, αγγίζοντας το 79%.
Κρατήσεις νωρίτερα και με μεγαλύτερη διάρκεια
Ο μέσος χρόνος προγραμματισμού κράτησης αυξήθηκε από τις 42 στις 53 ημέρες, με Ηνωμένο Βασίλειο, Ολλανδία και Ισπανία να παρουσιάζουν τη μεγαλύτερη άνοδο.
Παράλληλα, στον Νότο της Ευρώπης κυριάρχησαν οι παρατεταμένες διαμονές άνω των 5 νυχτών, ενώ στις βόρειες χώρες συνέχισαν να προτιμώνται οι ολιγοήμερες αποδράσεις.
Η άνοδος των direct κρατήσεων
Τα απευθείας κανάλια κράτησης κατέλαβαν την πρωτιά σε Βέλγιο και Ηνωμένο Βασίλειο, ενώ σε Ολλανδία και Γερμανία εξισώθηκαν με την Booking.com. Παράλληλα, τα Google Hotel Ads εισήλθαν δυναμικά στην πεντάδα κορυφαίων καναλιών, ενισχύοντας τον ανταγωνισμό.
Ενίσχυση των πρόσθετων εσόδων
Υπηρεσίες όπως το πάρκινγκ, το πρωινό, το late check-out και οι προσωποποιημένες εμπειρίες ταξιδιού απέφεραν υψηλότερα έσοδα σε σχέση με το 2024. Μάλιστα, τα ξενοδοχεία που έδιναν τη δυνατότητα προκράτησης των extra υπηρεσιών κατέγραψαν εντυπωσιακή αύξηση στα συνολικά τους έσοδα.
Η εκτίμηση της RoomRaccoon
«Το καλοκαίρι του 2025 απέδειξε ότι τα ανεξάρτητα ξενοδοχεία στην Ευρώπη είναι πιο ενεργά από ποτέ, αλλά ταυτόχρονα εκτεθειμένα σε πιέσεις τιμών. Το θετικό είναι ότι οι ταξιδιώτες κάνουν κρατήσεις νωρίτερα, μένουν περισσότερες ημέρες και είναι πιο ανοιχτοί σε πρόσθετες υπηρεσίες. Αυτές οι εξελίξεις δίνουν στους ξενοδόχους νέες ευκαιρίες να ενισχύσουν τα έσοδά τους και να βελτιώσουν τη στρατηγική τους», δήλωσε ο Tymen van Dyl, CEO και ιδρυτής της RoomRaccoon, υπογραμμίζοντας τον ρόλο της τεχνητής νοημοσύνης στη δυναμική τιμολόγηση και την ενίσχυση των απευθείας κρατήσεων.