Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι τουρίστες στο Ηνωμένο Βασίλειο στρέφονται ραγδαία σε νέες πηγές πληροφοριών, συμπεριλαμβανομένης της Γενετικής Τεχνητής Νοημοσύνης (Gen AI) και των influencers, όταν πρόκειται να σχεδιάσουν το επόμενο ταξίδι τους.
Αυτό αποκαλύπτει η παγκόσμια μελέτη “Connected Journeys: How Technology Will Transform Travel in the Next Decade” της Amadeus.

  • 60% περισσότεροι ζήτησαν έμπνευση από την Gen AI κατά τον σχεδιασμό ενός ταξιδιού αναψυχής στο εξωτερικό φέτος, σε σύγκριση με το 2024, ενώ 33% περισσότεροι στράφηκαν σε influencers για ταξίδια.
  • Οι διαφημίσεις και οι αναρτήσεις σε social media αύξησαν επίσης την απήχηση, με 27% περισσότερους τουρίστες να στρέφονται εκεί για να βρουν ιδέες για ταξίδια, πτήσεις και ξενοδοχεία.

Ο ρόλος της Gen AI στο Ηνωμένο Βασίλειο και βασικές διεθνείς αγορές

  • Ο αυξανόμενος ρόλος της Gen AI στο Ηνωμένο Βασίλειο αντικατοπτρίστηκε σε βασικές διεθνείς αγορές, με επικεφαλής την Κίνα, όπου το 32% των ταξιδιωτών αναζήτησε έμπνευση από εργαλεία όπως το ChatGPT φέτος, σε σύγκριση με 13% το 2024, σημειώνοντας άνοδο 146%.
  • Αυξήσεις παρατηρήθηκαν επίσης στη Σιγκαπούρη (82%), την Ισπανία (64%), την Ινδία (53%) και τις ΗΠΑ (30%).
  • Οι διαφημίσεις στα μέσα κοινωνικής δικτύωσης (+30% σε ετήσια βάση) ήταν η ταχύτερα αναπτυσσόμενη πηγή έμπνευσης στη Γαλλία, ενισχύοντας τον ρόλο αυτών των δύο βασικών καναλιών στη διαμόρφωση των ταξιδιωτικών επιλογών.

Από πού αντλούν πληροφορίες οι Βρετανοί τουρίστες

  • Ωστόσο, παρά την ραγδαία ανάπτυξη των αναδυόμενων τεχνολογιών, οι Βρετανοί εξακολουθούν να στρέφονται στην οικογένεια και τους φίλους τους για έμπνευση, σε ποσοστό 36% περισσότερο από οποιαδήποτε άλλη πηγή έμπνευσης.
  • Ταυτόχρονα, το 34% αναζήτησε συμβουλές για διαδικτυακά ταξιδιωτικά γραφεία, γεγονός που υποδηλώνει τη συνέχιση του ρόλου μιας πιο καθιερωμένης γενιάς εργαλείων αναζήτησης.
  • Οι συστάσεις από φίλους και συγγενείς ήταν η κύρια πηγή έμπνευσης για τους ταξιδιώτες στη Γαλλία (34%) και την Ισπανία (33%), αποκαλύπτοντας ότι οι Ευρωπαίοι παραθεριστές συνεχίζουν να βασίζονται σε στενές επαφές περισσότερο από άλλες περιοχές.

Οι κορυφαίες πηγές έμπνευσης για ταξιδιώτες από το Ηνωμένο Βασίλειο, είναι:

Πηγή: Amadeus

Οι ταξιδιώτες αμφισβητούν την ακρίβεια της ΑΙ

Οι Βρετανοί ταξιδιώτες έχουν ανάμεικτες απόψεις, σχετικά με την εμπειρία τους από τη χρήση της τεχνητής νοημοσύνης (ΑΙ) για τον προγραμματισμό αποδράσεων.

  • Πολλοί τόνισαν την ικανότητα να τους βοηθά να βρίσκουν προορισμούς που διαφορετικά δεν θα είχαν εξετάσει (39%), καθώς και την εύρεση ξενοδοχείων, δραστηριοτήτων και εστιατορίων «κρυμμένων θησαυρών» (27%).
  • Ταυτόχρονα, οι Βρετανοί ταξιδιώτες νοιώθουν μεγαλύτερη σιγουριά για τις αποφάσεις τους για ταξίδια όταν χρησιμοποιούσαν την τεχνητή νοημοσύνη (38%).
  • Ωστόσο, ενώ λίγο περισσότερο από το ένα τρίτο δήλωσε ότι η ΑΙ βοήθησε στην εξοικονόμηση χρόνου κατά τον σχεδιασμό (37%), το ένα τέταρτο (25%) διαπίστωσε ανακριβείς πληροφορίες από τα εργαλεία της.
  • Το 33% ένιωσε την ανάγκη να ελέγξει ξανά τις πληροφορίες, το 18% δυσκολεύτηκε να κατανοήσει τις προτιμήσεις του μέσω του εργαλείου και το 17% ένιωσε ότι κατακλύζονταν από επιλογές.

Τι αναζητούν από την ΑΙ οι ταξιδιώτες σε Ηνωμένο Βασίλειο

  • Οι ταξιδιώτες στο Ηνωμένο Βασίλειο αναζητούν σιγουριά από την ΑΙ όταν ταξιδεύουν. Περίπου το ένα τρίτο (37%) είναι πρόθυμοι να πληρώσουν μια εφάπαξ χρέωση για έναν «βοηθό ταξιδιού με τεχνητή νοημοσύνη για πληροφορίες κατά τη διάρκεια του ταξιδιού», δηλώνοντας ότι είναι ανοιχτοί σε μια μέση χρέωση 2,4% του κόστους ολόκληρου του ταξιδιού.
  • Το ποσοστό ήταν υψηλότερο μεταξύ των νεότερων ταξιδιωτών, με το 59% ηλικίας 18-34 ετών να είναι πρόθυμο να πληρώσει για έναν βοηθό ΑΙ, μαζί με το 39% ηλικίας 35-54 ετών.

Μεταμορφώνοντας το ταξίδι με μια εμπειρία συνδεδεμένου αεροδρομίου

Σχετικά με τις δυσκολίες που αντιμετωπίζουν στο αεροδρόμιο, οι ταξιδιώτες από το Ηνωμένο Βασίλειο ανησυχούν περισσότερο για τις μεγάλες ουρές για check-in (35%), την απώλεια ταξιδιωτικών εγγράφων (33%) και την απώλεια αποσκευών (32%).

Ίσως αυτός είναι ο λόγος για τον οποίο είναι ολοένα και πιο ανοιχτοί στη χρήση νέας τεχνολογίας στο τερματικό σταθμό για την αύξηση της άνεσης, τη μείωση του άγχους και την εξάλειψη των τριβών.

  • Το 70% των Βρετανών θα εξέταζε το ενδεχόμενο χρήσης βιομετρικών στοιχείων για την αντικατάσταση των επαναλαμβανόμενων ελέγχων εγγράφων και ταυτότητας σε βασικά σημεία επαφής στα αεροδρόμια, όπως το check-in, η επιβίβαση και η μετανάστευση.
  • Το 64% θα επέλεγε οι αποσκευές τους να παραδίδονται και να παραλαμβάνονται από το σπίτι στον προορισμό.
  • Μια σημαντική μειοψηφία εξέφρασε την επιθυμία για ψηφιακά πορτοφόλια για την ασφαλή αποθήκευση ταξιδιωτικών εγγράφων, όπως διαβατήρια και κάρτες επιβίβασης.

Η διαχείριση των διαταραχών είναι πλέον ένα ζήτημα που θα καθορίσει την πορεία των ταξιδιωτών στο Ηνωμένο Βασίλειο.

Πώς αντιμετωπίζουν τις διακοπές στα ταξίδια

Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίζουν οι τουρίστες τις διακοπές στα ταξίδια και όχι το γεγονός ότι μερικές φορές συμβαίνουν, είναι αυτό που έχει τη μεγαλύτερη σημασία όσον αφορά την αφοσίωση σε έναν πάροχο.

  • Περισσότεροι από τα τρία τέταρτα (80%) συμφωνούν ότι η πραγματική ποιότητα ενός παρόχου ταξιδιωτικών υπηρεσιών αναδεικνύεται σαφώς στον τρόπο με τον οποίο χειρίζεται και επικοινωνεί σχετικά με τις διαταραχές.
  • Οι βελτιστοποιημένες, ολοκληρωμένες τεχνολογικές λύσεις που επιτρέπουν την αποτελεσματική διαχείριση των διακοπών μπορούν να προσφέρουν ανταγωνιστικό πλεονέκτημα. Το 81% είναι πιο πιθανό να κάνει εκ νέου κράτηση σε παρόχους που χειρίζονται τις διακοπές αποτελεσματικά και με διαφάνεια.

Αν και η εφαρμογή της τεχνολογίας υποστηρίζεται ευρέως από τους ταξιδιώτες του Ηνωμένου Βασιλείου, το 37% εξακολουθεί να προτιμά να μιλάει με έναν ανθρώπινο εκπρόσωπο όταν προκύπτουν προβλήματα, μαζί με εκείνους που βρίσκουν σιγουριά στις εφαρμογές για να διαχειρίζονται τις διακοπές ανεξάρτητα, υπογραμμίζοντας την ανάγκη παροχής μιας σειράς επιλογών.