Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η αγορά τουριστικών δραστηριοτήτων και εμπειριών του Ομάν βασίζεται έντονα στη μοναδική πολιτιστική και φυσική κληρονομιά του.

Αυτό, δημιουργεί μια σταθερή βάση για περαιτέρω διαφοροποίηση του χαρτοφυλακίου, εμπλουτισμό της εμπειρίας επισκεπτών και πιο ομοιόμορφη κατανομή της ζήτησης σε ολόκληρη τη χώρα, όπως φαίνεται από πρόσφατη ανάλυση της Mabrian.

Οι πολιτιστικές εμπειρίες παραμένουν κεντρικός πυλώνας της προσφοράς. Ωστόσο η φύση και οι δραστηριότητες ενεργού τρόπου ζωής μαζί ξεπερνούν πλέον τον πολιτισμό ως κύρια πηγή ανακάλυψης και απόλαυσης για τους ταξιδιώτες που εξερευνούν το Σουλτανάτο.

Σύμφωνα με την Sonia Huerta, Διευθύντρια Insights & Tourism Advisory στην Mabrian, «τα δεδομένα μας δείχνουν σαφείς ευκαιρίες για διεύρυνση της τουριστικής προσφοράς του Ομάν γύρω από εμπειρίες πέρα ​​από τον πολιτιστικό του πυρήνα, ένα ιδιαίτερο αλλά σημαντικό στοιχείο της τουριστικής του πρότασης αξίας.

Η ενίσχυση της φύσης και των ενεργών εμπειριών σε υποεκπροσωπούμενες περιοχές και η διάθεση περισσότερων προϊόντων για οικογενειακά ταξίδια στο διαδίκτυο, μπορούν να βοηθήσουν τη χώρα να προσεγγίσει νέα τμήματα και να παρατείνει τη διαμονή των επισκεπτών».

Μια περιφερειακά συγκεντρωμένη προσφορά

  • Το 37% όλων των δραστηριοτήτων και εμπειριών που διατίθενται στο Ομάν επικεντρώνεται στον πολιτιστικό τουρισμό, ο οποίος συνδέεται με την τοπική κληρονομιά και τα μνημεία.
  • Ακολουθεί ο τουρισμός στη φύση (28%) και ο ενεργός (17%), οι οποίοι συνολικά αντιπροσωπεύουν το 45% των συνολικών προσφερόμενων δραστηριοτήτων.
  • Όσον αφορά τα υποπροϊόντα, οι τρεις κορυφαίες κατηγορίες είναι η τοπική κληρονομιά, τα φυσικά τοπία και η περιπέτεια δίπλα στη θάλασσα.
Πηγή: Mabrian

Οι δραστηριότητες που απευθύνονται σε οικογένειες εξακολουθούν να κατέχουν ένα περιορισμένο μερίδιο του συνολικού χαρτοφυλακίου.
Αυτό, υποδηλώνει μια ευκαιρία για επέκταση και ενίσχυση των τμηματοποιημένων προσφορών που ειδικεύονται σε αυτό το τμήμα, για παιδιά διαφορετικών ηλικιών.

Όσον αφορά τον τρόπο κατανομής των προσφορών σε ολόκληρο το Ομάν, τα δεδομένα υποδεικνύουν ισχυρή συγκέντρωση στο Μουσκάτ και το Αντ Ντακχλίγια. Οι δύο περιοχές αντιπροσωπεύουν περισσότερο από το ήμισυ του συνόλου των δραστηριοτήτων και εμπειριών που προσφέρει η χώρα.

  • Το Μουσκάτ από μόνο του αντιπροσωπεύει το 37% όλων των δραστηριοτήτων, αντανακλώντας τον ρόλο του ως πρωτεύουσας, κύριου σημείου εισόδου και πολιτιστικού κόμβου.
  • Τα σχέδια και οι δραστηριότητες του Αντ Ντακχλίγια (16%) συμπληρώνουν το Μουσκάτ, με τα εντυπωσιακά φρούρια, τα τοπία που μοιάζουν με φαράγγια και τα παραδοσιακά χωριά, προσφέροντας μια πλούσια αντίθεση με το αστικό περιβάλλον.
  • Στο νότο, η Ντοφάρ (14%) παρουσιάζει σημαντικές δυνατότητες επέκτασης της διαδικτυακής τουριστικής της προσφοράς. Το χαρτοφυλάκιο της επικεντρώνεται στη φύση και τις εμπειρίες ηλιοθεραπείας, αξιοποιώντας την παράκτια τοποθεσία της και την ελκυστικότητα της εποχής του Χαρίφ.
  • Το Μουσαντάμ ξεχωρίζει για τη γαστρονομική του ταυτότητα, η οποία καθοδηγείται από την παραδοσιακή κουζίνα με θαλασσινά και τις διαπολιτισμικές επιρροές από τις κοντινές χώρες του Κόλπου. Στην πραγματικότητα, οι πολιτιστικές δραστηριότητες είναι λιγότερο εμφανείς σε αυτήν την περιοχή, ενώ οι εμπειρίες που σχετίζονται με το φαγητό είναι αναλογικά υψηλότερες.
Πηγή: Mabrian

Ισχυρή έλξη των εμπειριών στη διεθνή ζήτηση

Οι ξένοι ταξιδιώτες βρίσκονται στον πυρήνα της ζήτησης δραστηριοτήτων στο Σουλτανάτο. Οι Γερμανοί επισκέπτες ξεχωρίζουν ως η κορυφαία αγορά προέλευσης, ακολουθούμενοι σε απόσταση από τη Γαλλία, την Ιταλία και το Ηνωμένο Βασίλειο.

Η ζήτηση για δραστηριότητες και εμπειρίες στον εγχώριο τουρισμό παραμένει περιορισμένη, πιθανώς λόγω της χαμηλότερης χρήσης διαδικτυακών πλατφορμών για την πρόσληψη αυτού του είδους υπηρεσιών από τους ντόπιους ταξιδιώτες.

Η εμβάθυνση στις τρεις κορυφαίες ευρωπαϊκές αγορές (Γερμανία, Γαλλία και Ιταλία) αποκαλύπτει ένα κοινό ενδιαφέρον για πολιτιστικές, φυσιολατρικές και δραστηριότητες εμπειρίες, αλλά με ξεχωριστές προτιμήσεις.

  • Οι Γερμανοί προτιμούν τις εμπειρίες που σχετίζονται με τη φύση (34%), αντανακλώντας το έντονο ενδιαφέρον τους για ταξίδια σε εξωτερικούς χώρους και με περιβαλλοντικό ενδιαφέρον.
  • Οι Ιταλοί δίνουν προτεραιότητα στις πολιτιστικές εμπειρίες (31%), με τη γαστρονομία να παίζει επίσης αξιοσημείωτο ρόλο στη ταξιδιωτική τους συμπεριφορά.
  • Οι Γάλλοι επισκέπτες παρουσιάζουν την πιο ισορροπημένη κατανομή ενδιαφερόντων σε όλες τις κατηγορίες δραστηριοτήτων.

Λαμβάνοντας υπόψη το προφίλ των ταξιδιωτών, τα ζευγάρια (39%) και οι solo ταξιδιώτες (25%) είναι τα κύρια τμήματα ζήτησης για δραστηριότητες που διατίθενται σε διαδικτυακές πλατφόρμες,, ενώ οι ομάδες και οι οικογένειες αντιπροσωπεύουν το 18% αντίστοιχα.