Σύνταξη: tourismtoday.gr

Η American Express Global Business Travel (Amex GBT), επενδύει περισσότερο στις φιλοδοξίες της στον τομέα των μικρών και μεσαίων πελατών.
Η εταιρεία την λάνσαρε το Toolbox, μια ψηφιακή πλατφόρμα που προσφέρει συμβουλευτική υπηρεσία τύπου “freemium” για αγοραστές ταξιδιών μικρομεσαίων επιχειρήσεων (ΜΜΕ).

Απευθύνεται σε εταιρείες στις οποίες το άτομο που διαχειρίζεται τα εταιρικά ταξίδια μπορεί να έχει ευρεία αρμοδιότητα και δεν επικεντρώνεται πλήρως στην κατηγορία.

«Πολλές φορές, τα ταξίδια αποτελούν ένα μικρό μέρος αυτού που κάνουν, δήλωσε ο Dan Beauchamp, Αντιπρόεδρος Συμβουλευτικών Υπηρεσιών της Amex GBT.
Τους ζητείται να κάνουν περισσότερα με λιγότερα, αλλά τα επαγγελματικά ταξίδια αποτελούν καταλύτη για την ανάπτυξη της επιχείρησής τους. Υπάρχει λοιπόν ένα οξύμωρο φαινόμενο και με όλα αυτά, θα έλεγα ότι σπάνια έχουν ποτέ τον προϋπολογισμό για να αγοράσουν υπηρεσίες στρατηγικής συμβουλευτικής».

Ωστόσο, οι ΜΜΕ έχουν ευκαιρίες να βελτιστοποιήσουν τα προγράμματα τους και σύμφωνα με την Amex GBT, το Toolbox μπορεί να χρησιμεύσει ως πύλη για την ορθολογική οργάνωση των επενδύσεων στη βελτιστοποίηση και της αποπληρωμής, κάτι που έχει απογοητεύσει τους αγοραστές με πιο μέτρια επίπεδα δαπανών.

Η πλατφόρμα ψηφιακής συμβουλευτικής έχει διαμορφωθεί με μια προκαταρκτική έρευνα που καθορίζει το επίπεδο ωριμότητας του προγράμματος των χρηστών. Με βάση την έρευνα, το πρόγραμμα λαμβάνει μια βαθμολογία που προκύπτει από κάποια ανάλυση με τεχνητή νοημοσύνη που λειτουργεί στο back-end της διεπαφής.

Μόλις ολοκληρωθεί αυτή η αξιολόγηση, το Toolbox ανακτά πόρους εκμάθησης υποβάθρου από το απόθεμα συμβουλευτικών υπηρεσιών της, ενώ παράλληλα εμφανίζει ορισμένους πίνακες ελέγχου συγκριτικής αξιολόγησης με βάση συγκεντρωτικά δεδομένα για ΜΜΕ σε ολόκληρη τη βάση πελατών της. Εντοπίζει τομείς που χρήζουν βελτίωσης, με τα δεδομένα να ανανεώνονται σε μηνιαία βάση.

Το εργαλείο περιορίζεται προς το παρόν σε πελάτες που χρησιμοποιούν τη λύση «Select» της εταιρείας διαχείρισης ταξιδίων (TMC). Ωστόσο, ένας εκπρόσωπος της Amex GBT δήλωσε ότι «βρίσκονται σε εξέλιξη εργασίες» για την επέκταση των ίδιων εργαλείων ψηφιακής συμβουλευτικής σε όλους τους πελάτες ΜΜΕ, συμπεριλαμβανομένων εκείνων που χρησιμοποιούν την πλατφόρμα Egencia.

Οι χρήστες μπορούν να δουν το ιστορικό αξιολόγησhς τους και να κάνουν αλλαγές και να επαναξιολογήσουν το εργαλείο. Το Toolbox δεν σταματά στο επίπεδο freemium. Ένα πιο εμπεριστατωμένο Toolbox σε «επαγγελματικό» επίπεδο συνοδεύεται από χρέωση και πιο λεπτομερή ανάλυση του προγράμματος υπό το πρίσμα των συμβουλευτικών υπηρεσιών.

Οι τομείς προγραμμάτων που αναλύονται αυτήν τη στιγμή κυμαίνονται από προγράμματα για ξενοδοχεία, αεροπορικές εταιρείες και ενοικίασης αυτοκινήτων έως βιωσιμότητα.
Η λειτουργικότητα όπως ένας δημιουργός πολιτικής για ταξίδια, είναι ιδιαίτερα ενδιαφέρουσα για μικρές και μεσαίες επιχειρήσεις που επιθυμούν να θέσουν υπό έλεγχο τα εταιρικά ταξίδια.

Η TMC αντιμετωπίζει αντιξοότητες στην αγορά των ΜΜΕ από πέρυσι. Με τις Neo και Egencia, η εταιρεία περιορίστηκε σε μια στρατηγική ανάπτυξης που απέδωσε άψογα μετά την πανδημία. Οι ΜΜΕ αύξησαν τη συσσωρευμένη ζήτηση για ταξίδια και ξεπέρασαν τις παγκόσμιες και πολυεθνικές εταιρείες σε ανάπτυξη, σύμφωνα με τα συνολικά κέρδη της για το 2023.

Αυτή η ανάπτυξη έχει «συγκρατηθεί» το 2024 και το 2025. Οι προβλέψεις κερδών από το τρίτο τρίμηνο του 2024 έως σήμερα εκτιμούν ετήσια ανάπτυξη των ΜΜΕ περίπου στο 2%.

Τα στελέχη της εταιρείας, σημείωσαν ότι η μείωση των δαπανών των ΜΜΕ δεν περιορίστηκε στα ταξίδια, αλλά έχει επεκταθεί γενικότερα και σε άλλες κατηγορίες επιχειρηματικών δαπανών, «λόγω υψηλότερων τιμών και χαμηλότερης μακροοικονομικής ανάπτυξης».