Με ανοιχτή επιστολή προς τους αρμόδιους υπουργούς, τις κοινοβουλευτικές ομάδες και τα μέσα ενημέρωσης, το Σωματείο Εργαζομένων ΟΣΕ εκφράζει την έντονη ανησυχία του για τις εξελίξεις που αφορούν τη μελλοντική χρήση του κτιρίου της Καρόλου 1-3, το οποίο αποτελεί επί δεκαετίες την έδρα του Οργανισμού Σιδηροδρόμων Ελλάδος.

Σύμφωνα με την επιστολή, στους εργαζόμενους του ΟΣΕ εστάλη ερωτηματολόγιο από τη διοίκηση, προκειμένου να εκφράσουν τη γνώμη τους σχετικά με τη μεταστέγαση υπηρεσιών, εξέλιξη που – όπως αναφέρουν – «φαίνεται να προετοιμάζει απόφαση αλλαγής χρήσης του κτιρίου», το οποίο σύμφωνα με δημοσιεύματα έχει προσελκύσει το ενδιαφέρον ιδιωτικών επενδυτών για αξιοποίηση ως ξενοδοχειακή μονάδα.

Το Σωματείο θέτει σειρά ερωτημάτων προς την πολιτική ηγεσία, κάνοντας λόγο για ζητήματα διαφάνειας, δημόσιου συμφέροντος και φορολογικής επιβάρυνσης.

Μεταξύ άλλων ρωτά:

● Γιατί δεν αξιοποιούνται ευρωπαϊκά προγράμματα (ΕΣΠΑ) για την αναβάθμιση του κτιρίου, εφόσον χρειάζεται εκσυγχρονισμό;

● Αν όντως ισχύει το ενδεχόμενο αλλαγής χρήσης, «ποια περιοχή της Αττικής θεωρείται πλέον κατάλληλη για εγκατάσταση του ΟΣΕ» και πώς θα εξασφαλιστεί η ασφάλεια και η πρόσβαση των εργαζομένων;

● Γιατί δεν έχει ολοκληρωθεί η μεταφορά προσωπικού από την ΕΡΓΟΣΕ, γεγονός που – όπως αναφέρουν – κοστίζει στους φορολογούμενους περίπου 700.000 ευρώ ετησίως;

Παράλληλα, το Σωματείο επισημαίνει προβλήματα στελέχωσης και εξοπλισμού, τονίζοντας ότι «ο αριθμός των λειτουργικών υπηρεσιακών οχημάτων έχει μειωθεί δραματικά», ενώ καταγγέλλει ότι «οι συνάδελφοι των εξωτερικών συνεργείων εργάζονται χωρίς μέσα ατομικής προστασίας».

Στην επιστολή γίνεται επίσης αναφορά στην ανάγκη άμεσου σχεδιασμού ενόψει του χειμώνα, προκειμένου να διασφαλιστεί η ασφαλής κυκλοφορία των συρμών και η επιχειρησιακή ετοιμότητα του σιδηροδρόμου.

Το Σωματείο Εργαζομένων ΟΣΕ καταλήγει με συγκεκριμένες προτάσεις προς την κυβέρνηση και τη διοίκηση του Οργανισμού, ζητώντας:

● Προσλήψεις μόνιμου προσωπικού έως την πλήρη κάλυψη των θέσεων του οργανισμού.

● Εκπαίδευση του τεχνικού και συμβασιούχου προσωπικού σε κρίσιμες ειδικότητες γραμμής και ηλεκτρολογικών συστημάτων.

● Ολοκλήρωση των σιδηροδρομικών έργων στους προβλεπόμενους χρόνους.

● Επαναφορά της Διοίκησης στο ουσιαστικό έργο του σιδηροδρόμου, «με στόχο την ασφάλεια και την αξιοπιστία των επιβατικών μεταφορών και όχι τη διαχείριση ακινήτων».

«Οι επαγγελματίες σιδηροδρομικοί γνωρίζουμε τι πρέπει να γίνει για να αποκτήσει ο σιδηρόδρομος αξιοπιστία και ασφάλεια», τονίζεται στην επιστολή, την οποία υπογράφουν ο πρόεδρος του Σωματείου Βασίλης Βελαώρας και ο γενικός γραμματέας Νίκος Τζιλαλάκης.