
Σύνταξη: tourismtoday.gr
Το κλίμα στις κρατήσεις καθώς και τις τάσεις για χειμερινές διακοπές 2025/2026 σε βραχυχρόνιες ενοικιάσεις, αποκαλύπτει μελέτη του Holidu.
Τα αποτελέσματα, με βάση οικοδεσπότες σε Γερμανία, Ισπανία, Ιταλία και Γαλλία, προσφέρουν μια λεπτομερή ματιά στην ικανοποίηση των περιφερειών, τις αλληλεπιδράσεις των επισκεπτών και την προσαρμογή στην εξελισσόμενη δυναμική της αγοράς.

Αισιόδοξες προοπτικές για την off season
- Οι προσδοκίες για την off season είναι σε μεγάλο βαθμό θετικές. Η Γαλλία ηγείται της αισιοδοξίας, με το 67% των οικοδεσποτών να αναμένει περισσότερες κρατήσεις από πέρυσι.
- Η Ισπανία (58%) και η Ιταλία (55%) προβλέπουν επίσης ανάπτυξη.
- Στη Γερμανία, το 36% των οικοδεσποτών εκτιμά άνοδο των κρατήσεων, ενώ το 45% αναμένει ότι οι αριθμοί θα παραμείνουν σταθεροί.

Αναδιαμόρφωση φιλοξενίας μέσω τεχνητής νοημοσύνης
Κοιτώντας μπροστά, οι περισσότεροι πάροχοι υπηρεσιών φιλοξενίας πιστεύουν ότι η τεχνητή νοημοσύνη (ΑΙ) θα διαδραματίσει ολοένα και μεγαλύτερο ρόλο στον κλάδο.
- Το 18% συμφωνεί απόλυτα και το 67% συμφωνεί εν μέρει με αυτήν την προοπτική.
Το ενδιαφέρον για υποστήριξη είναι επίσης υψηλό. - Οι πιο δημοφιλείς τύποι βοήθειας περιλαμβάνουν πρακτικές συμβουλές εφαρμογής (56%), γενικές πληροφορίες (41%), νέα σχετικά με τις εξελίξεις στον τομέα (30%) και εκπαιδευτικές μορφές όπως μελέτες περιπτώσεων ή διαδικτυακά σεμινάρια (24%).

Προσαρμογή στις προτιμήσεις των επισκεπτών
Οι οικοδεσπότες ανταποκρίνονται στην μεταβαλλόμενη συμπεριφορά των επισκεπτών με αυξημένη ευελιξία.
- Η πιο συχνή προσαρμογή ήταν η μείωση των ελάχιστων απαιτήσεων διαμονής, η οποία παρατηρείται περισσότερο στη Γαλλία (28%) και την Ισπανία (26%).
- Οι Γάλλοι οικοδεσπότες ήταν επίσης οι πιο πιθανό να ενημερώσουν τις περιγραφές ή τις φωτογραφίες των καταλυμάτων (23%).
- Η δυναμική τιμολόγηση εφαρμόστηκε ευρύτερα στη Γερμανία (17%) και την Ισπανία (15%) από ό,τι στην Ιταλία (10%) ή τη Γαλλία (8%).
- Σε σύγκριση με τη Γαλλία και την Ισπανία, ένα μεγαλύτερο μερίδιο οικοδεσποτών στη Γερμανία και την Ιταλία ανέφερε ότι δεν έλαβε συγκεκριμένα μέτρα ως απάντηση στις τάσεις της αγοράς.

Διαχείριση υπολειμμάτων φαγητού
Οι προσεγγίσεις όσον αφορά το φαγητό που αφήνουν πίσω τους οι επισκέπτες ποικίλλουν σημαντικά.
- Οι Ιταλοί οικοδεσπότες είναι οι πιο επιφυλακτικοί, με το 31% να δηλώνει ότι πετάει τα πάντα και μόνο το 18% να λέει ότι παίρνει σπίτι του οποιοδήποτε αντικείμενο.
- Στη Γερμανία και τη Γαλλία, περίπου το 28% έως 32% κρατά επιλεγμένα είδη για προσωπική χρήση.
- Η Γαλλία ξεχωρίζει επίσης, με το 11% να αφήνει ανοιχτά αλλά καθαρά προϊόντα για μελλοντικούς επισκέπτες, ποσοστό υψηλότερο από ό,τι στη Γερμανία (7%), την Ισπανία (3%) ή την Ιταλία (2%).
- Οι αντιλήψεις για τους οικοδεσπότες διαφέρουν επίσης. Στην Ισπανία και τη Γαλλία, το ένα τρίτο των θεωρεί τα περισσεύματα φαγητού χρήσιμα. Αντίθετα, μόνο το 15% των Γερμανών οικοδεσποτών και το 16% των Ιταλών δεν νιώθει το ίδιο.
- Η Γερμανία εμφανίζει επίσης το υψηλότερο ποσοστό που θεωρούν αυτή τη συμπεριφορά ενοχλητική ή ακάθαρτη, με 27%, ενώ μόνο το 10% των Ισπανών αισθάνεται ενοχλημένο.
























