Τα ταξίδια δεν ήταν ποτέ πιο σημαντικά για τη Gen Ζ και τους Millennials από ό,τι είναι τώρα και ένας κύριο λόγος για αυτό είναι τα υψηλά ποσοστά επαγγελματικής εξουθένωσης που αντιμετωπίζουν αυτές οι γενιές.

Στο πλαίσιο αυτό, η νέα έκθεση «Φωνή μιας Γενιάς» από την Contiki ερευνά πάνω από 1.000 Αμερικανούς ταξιδιώτες ηλικίας μεταξύ 18 και 35 ετών σχετικά με τις προσωπικές τους ταξιδιωτικές συνήθειες.

  • Το 63% του κοινού της Contiki είπε ότι η αποφυγή της επαγγελματικής εξουθένωσης και η ανάγκη για ένα διάλειμμα από την εργασία ήταν κύριος παράγοντας στην απόφαση να ταξιδέψουν.
  • Το 57% δήλωσαν ότι θα απέρριπταν μια αύξηση με αντάλλαγμα περισσότερη ετήσια άδεια, δίνοντας έμφαση στη σημασία του να κάνουν ένα διάλειμμα από την εργασία τους.
  • Ποσοστό 17% των ερωτηθέντων δήλωσαν ότι έχουν ταξιδέψει ή/και εργαστεί εξ αποστάσεως χωρίς να ενημερώσουν τον προϊστάμενό τους.
  • Για το 47% των ταξιδιωτών η λήψη αποφάσεων για βιώσιμα ταξίδια και η κράτηση βιώσιμων εμπειριών ήταν σημαντική. Το 46% συμφώνησε ότι ήταν κάτι που το εξέταζαν, εφόσον δεν συνεπαγόταν επιπλέον κόστος. Επίσης, ο υπερτουρισμός σίγουρα γίνεται πρόβλημα σε πολλούς αγαπημένους προορισμούς και είναι υπέροχο ότι το 68% θα αναζητούσε εναλλακτικές διακοπές για να βοηθήσει στην καταπολέμηση αυτού του φαινομένου.

Hot τάση τα ταξίδια εκδίκησης

Τα ταξίδια εκδίκησης αποτελούν μια εξέχουσα τάση διακοπών και το ένα τέταρτο των ερωτηθέντων τα επέλεξαν ως την πολιτιστική τάση που είναι πιο πιθανό να τους εμπνεύσει. Επίσης, η εξουθένωση από την τεχνολογία αποτελεί μια ισχυρή επιρροή για το 25% των νέων Αμερικανών.

Από πού αντλούν έμπνευση για ταξίδια

Το Instagram είναι υπεύθυνο για την έμπνευση του 68% των ταξιδιών των νέων Αμερικανών και το TikTok είναι υπεύθυνο για το 51%. Μόνο το 23% εμπνέεται για τα ταξίδια του από influencers του κλάδου. Το ένα πέμπτο των ερωτηθέντων δήλωσε ότι λατρεύει να μοιράζεται τις φωτογραφίες των διακοπών του στο Instagram, αλλά δεν ανησυχεί για το πώς να τις κάνει να φαίνονται όμορφες και προτιμά να εστιάζει στο αυθεντικό. Επιπλέον, μόνο το 10% των ερωτηθέντων δήλωσε ότι αισθάνεται πίεση να κάνει τα πράγματα να φαίνονται ωραία.

Ταξίδι στις αναμνήσεις

Στην πραγματικότητα, το 57% είπε ότι θα ήθελε να ξεκινήσει ένα παρόμοιο ταξίδι με αυτό που έκανε στην παιδική του ηλικία και το 23% έχει ήδη κάνει το εν λόγω ταξίδι.

Κόπωση από την τεχνολογία

Μπορεί να πιστεύετε ότι η Γενιά Ζ και οι Millennials είναι κολλημένοι στο τηλέφωνό τους, αλλά στην πραγματικότητα φαίνεται να υπάρχει λίγη κόπωση από την τεχνολογία. Επομένως, δεν αποτελεί έκπληξη το γεγονός ότι το 90% των ταξιδιωτών είπε ναι όταν ρωτήθηκαν αν θα έδιναν το τηλέφωνό τους για μια εβδομάδα με αντάλλαγμα δωρεάν διακοπές μιας εβδομάδας.

Στο ίδιο πνεύμα, αν και η τεχνητή νοημοσύνη βρίσκεται σε άνοδο και προκαλεί πολλές αντιπαραθέσεις σε όλο τον κόσμο, εξακολουθεί να μην έχει κερδίσει την εμπιστοσύνη. Μόνο το 18% των ταξιδιωτών δήλωσαν ότι θα εμπιστευόντουσαν το ΑΙ για να κλείσουν ολόκληρες τις διακοπές τους, είτε πρόκειται για τη λήψη συστάσεων, την ταξινόμηση ξενοδοχείων και πτήσεων, είτε για την ενεργό δράση ως σημείο εξυπηρέτησης πελατών.

Ευεξία

Για το 58% των ερωτηθέντων, η τήρηση μιας ρουτίνας ευεξίας ή/και η συμμετοχή σε δραστηριότητες που επικεντρώνονται στην ευεξία ενώ βρίσκονται μακριά από το σπίτι τους είναι σημαντική ενώ μόνο το 4% των ανθρώπων δεν το λαμβάνουν υπόψη τους.

Τι θα θυσίαζαν για να ταξιδέψουν

Οι γάμοι (18%), τα δαχτυλίδια αρραβώνων (10%) και η απόκτηση παιδιών (15%) ήταν οι τρεις θυσίες με το υψηλότερο ποσοστό, πίσω από τα είδη πολυτελείας (33%), που οι ερωτηθέντες ήταν πρόθυμοι να εγκαταλείψουν για να χρηματοδοτήσουν τα ταξιδιωτικά τους όνειρα.