heathrowΜε ταχείες διαδικασίες θα πρέπει να ληφθεί η απόφαση για την επέκταση του βρετανικού αεροδρομίου Χίθροου, σύμφωνα με τον επικεφαλής της διαχειρίστριας εταιρείας Heathrow Ltd (πρώην BAA), Colin Matthews, προκειμένου να μην τεθεί θέμα έλλειψης ανταγωνιστικότητας της Βρετανίας με άλλα αεροδρόμια της Ευρώπης και της Μέσης Ανατολής.

Η έκθεση της αρμόδιας επιτροπής, η οποία συστάθηκε στα τέλη του 2012 για να εξετάσει τους τρόπους επέκτασης του αεροδρομίου Χίθροου δεν αναμένεται να υποβληθεί μέχρι το 2015. Οι επιλογές που εξετάζονται περιλαμβάνουν την οικοδόμηση ενός τρίτου διαδρόμου στο Χίθροου στα δυτικά του Λονδίνου, έναν καινούργιο κόμβο τεσσάρων διαδρόμων στις εκβολές του Τάμεση ή την επέκταση των δευτερευόντων αεροδρομίων της βρετανικής πρωτεύουσας, Gatwick και Stansted.

Το Χίθροου, το πιο πολυσύχναστο αεροδρόμιο της Ευρώπης, υστερεί σε σχέση με άλλους ανταγωνιστικούς ευρωπαϊκούς κόμβους στη μάχη για προσοδοφόρα δρομολόγια προς τις αναδυόμενες αγορές, λόγω περιορισμένου χώρου. Σύμφωνα με τον Matthews, το αεροδρόμιο Ataturk της Κωνσταντινούπολης θα μπορούσε τα επόμενα χρόνια να “κλέψει” την κυκλοφορία από τα ευρωπαϊκά αεροδρόμια.