
Μεγάλες διακυμάνσεις στην ανάκαμψη των αεροπορικών ταξιδιών από την πανδημία υπάρχουν σε όλη την Ευρώπη και «πολλή αβεβαιότητα» υπάρχει κατά την περίοδο μετά το καλοκαίρι, σύμφωνα με τον εμπορικό οργανισμό αεροδρομίων ACI Europe.
Ο όγκος των επιβατών μειώθηκε κατά 7,7% το πρώτο εξάμηνο του έτους σε σύγκριση με την ίδια περίοδο του 2019.
Το ποσοστό βελτιώθηκε σταθερά κατά την περίοδο από 11% μείωση τον Ιανουάριο σε 5,9% τον Ιούνιο.
Η διεθνής ζήτηση αναφέρθηκε για να φέρει τα επίπεδα των επιβατών κοντά στην πλήρη ανάκαμψη.
Η διεθνής κίνηση (+32,2%) αυξήθηκε με διπλάσιο ρυθμό από την κίνηση εσωτερικού (+16,6%).
Ο γενικός διευθυντής της ACI Europe Olivier Jankovec επιβεβαίωσε ότι η επιβατική κίνηση έχει ανακάμψει τους τελευταίους έξι μήνες, πλησιάζοντας ολοένα και περισσότερο στην πλήρη ανάκαμψη.
«Ωστόσο, το 2023 δεν είναι 2019», είπε. «Υπάρχουν σημαντικές διακυμάνσεις στην απόδοση μεταξύ των εθνικών αγορών και οι όγκοι εξακολουθούν να παραμένουν κάτω από τα προ πανδημίας επίπεδά τους για περισσότερα από τα μισά (52%) των ευρωπαϊκών αεροδρομίων.
«Εκτός από τις μόνιμες επιπτώσεις του πολέμου στην Ουκρανία σε ορισμένες αγορές, αυτό οφείλεται σε μεγάλο βαθμό στο ότι τα πρότυπα ανάκαμψης γίνονται δομικά.
«Αυτά περιλαμβάνουν την εντυπωσιακή αλλά επιλεκτική επέκταση των αερομεταφορέων εξαιρετικά χαμηλού κόστους και τη σχετική μείωση των εταιρειών πλήρους εξυπηρέτησης μαζί με την εξέχουσα θέση της ζήτησης αναψυχής και VFR καθώς και κάποια εγχώρια κίνηση που μετατοπίζεται σε άλλους τρόπους μεταφοράς».
Και πρόσθεσε: «Μέχρι στιγμής, η ζήτηση παρέμεινε εξαιρετικά ανθεκτική ενόψει των διαρκών πληθωριστικών πιέσεων και των αυξήσεων ρεκόρ των αεροπορικών ναύλων από την αρχή του έτους.
«Αλλά, κοιτάζοντας το μέλλον και μετά τους καλοκαιρινούς μήνες αιχμής, βλέπουμε σημαντικούς κινδύνους αρνητικών και μεγάλη αβεβαιότητα.
«Αυτές περιλαμβάνουν την προοπτική επιδείνωσης των μακροοικονομικών για την ευρωζώνη και το Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς και τα αρχικά σήματα ότι οι διακριτικές δαπάνες ενδέχεται να αρχίσουν να μειώνονται και ότι τα αποθέματα αποταμίευσης πανδημίας έχουν εξαντληθεί».
Το Χίθροου (-4,3%) επανιδρύθηκε ως το πιο πολυσύχναστο ευρωπαϊκό αεροδρόμιο το πρώτο εξάμηνο του έτους, εξυπηρετώντας 37 εκατομμύρια επιβάτες.
Η Κωνσταντινούπολη (+10,4%) ήρθε δεύτερη με 35,6 εκατομμύρια επιβάτες και παραμένει το μόνο μεγάλο αεροδρόμιο που ξεπερνά τους όγκους πριν από την πανδημία.