Το βλέμμα στραμμένο στην αγορά της Ασίας και του Ειρηνικού έχει το αφεντικό της Airbnb, όπως αναφέρει δημοσίευμα του BBC.
Ο Blecharczyk, chief strategy officer της Airbnb, 34 ετών αναφέρει ότι η περιοχή της Ασίας και του Ειρηνικού έχει περίπου το 60% των millennials παγκοσμίως, κατηγορία στην οποία ανήκει και ο ίδιος όπως και οι νέοι ενήλικες ηλικίας μεταξύ 19 και 35 ετών, οι οποίοι είναι η ταχύτερα αναπτυσσόμενη γενιά καταναλωτών. Ωστόσο, μόνο το 15% των τεσσάρων εκατομμυρίων παγκόσμιων λιανικών πωλήσεων της Airbnb βρίσκονται στην Ασία.
“Είναι ένας τεράστιος πληθυσμός και μεγάλο μέρος αυτού του πληθυσμού γίνεται μεσαία τάξη”, λέει ο κ. Blecharczyk. “Το πρώτο πράγμα που οι άνθρωποι θέλουν να κάνουν όταν έχουν διακριτικό εισόδημα είναι τα ταξίδια. Έτσι νομίζω ότι θα είχαμε τεράστια απώλεια εάν δεν είμαστε δημοφιλείς στην Ασία”.
Ίσως η μεγαλύτερη πρόκλησή για την Airbnb είναι να σημειώσει επιτυχία στην ηπειρωτική Κίνα. Ο αριθμός των εξερχόμενων ταξιδιωτών από τη χώρα αυξήθηκε κατά 6% στα 135 εκατομμύρια το 2016, σύμφωνα με τον Παγκόσμιο Οργανισμό Τουρισμού των Ηνωμένων Εθνών.
Ωστόσο, η είσοδος στην ηπειρωτική αγορά δεν αποτελεί εγγύηση για την επιτυχία. Για παράδειγμα, η παγκόσμια πλατφόρμα Uber, άρχισε να σημειώνει σημάδια κόπωσης στην Κίνα μετά την είσοδό της το 2014.
Η Airbnb έχει περίπου 100.000 καταχωρήσεις στην Κίνα, όπου αντιμετωπίζει ανταγωνισμό από άλλες πλατφόρμες μίσθωσης κατοικιών, ειδικά το Tujia.com που έχει περισσότερες από 400.000 καταχωρήσεις. Γιατί όμως πιστεύει ο κ. Blecharczyk ότι θα επιτύχει η Airbnb;
“Όλες οι τοπικές εταιρείες έχουν προορισμούς εντός της Κίνας, αλλά δεν έχουν επεκταθεί εκτός και θα δυσκολευτούν να το κάνουν αυτό. Εμείς διαθέτουμε τέσσερα εκατομμύρια σπίτια σε 191 χώρες, έτσι εστιάζουμε πραγματικά στη διαφοροποίηση της επωνυμίας μας”.
Τον περασμένο Μάρτιο, η Airbnb αποκάλυψε ένα νέο όνομα της πλατφόρμας στην Κίνα – το Aibiying (爱 彼 迎) – που σημαίνει ότι καλωσορίζουμε ο ένας τον άλλον με αγάπη – κάτι που είναι πιο εύκολο να προφερθεί από τους Ασιάτες.
Ρυθμιστικά εμπόδια
Ενώ η Airbnb πέτυχε να διαταράξει το παραδοσιακό επιχειρηματικό μοντέλο της βραχυπρόθεσμης στέγασης και της ξενοδοχειακής βιομηχανίας, ήρθε αντιμέτωπη με ένα δίκαιο κύμα αντίστασης σε ολόκληρο τον κόσμο.
Αυτό το έτος, για παράδειγμα, η Νέα Υόρκη και η Βαρκελώνη κατέρριψαν τις πλατφόρμες κοινής χρήσης κατοικιών εν μέσω κριτικών που οδηγούν σε αύξηση των ενοικίων και μειώνουν το τοπικό απόθεμα κατοικιών. Ως εκ τούτου οι κοδεσπότες της Airbnb που διαφημίζουν παράνομες ενοικιάσεις δωματίων αντιμετωπίζουν σοβαρά πρόστιμα.
Στην Ασία και τον Ειρηνικό, οι εταιρείες που δραστηριοποιούνται στο home sharing κέρδισαν τη νομική μάχη τον Ιούνιο του 2017, όταν η ιαπωνική κυβέρνηση τους έδωσε την έγκρισή τους.
Ωστόσο θα είναι δύσκολο να διεισδύσουν σε άλλα τμήματα της περιοχής, αναφέρει ο καθηγητής Brian King, αναπληρωτής κοσμήτορας της Σχολής Ξενοδοχείων και Διοίκησης Τουρισμού στο Πολυτεχνείο του Χονγκ Κονγκ.
“Παραδείγματα πιο δύσκολων περιοχών λειτουργίας των πλατφορμών sharing economy είναι το Χονγκ Κονγκ και η Σιγκαπούρη που φιλοξενούν τις επιχειρήσεις της Ασίας-Ειρηνικού της Airbnb”, λέει.
“Η Σιγκαπούρη έχει μαλακώσει πρόσφατα την ελάχιστη απαίτηση ενοικίασης από έξι έως τρεις μήνες, γεγονός που προσφέρει κάποια ελπίδα για ταχύτερη επέκταση στο μέλλον. Η πρόοδος ποικίλλει ανά χώρα, αλλά η Airbnb συνολικά ανταγωνίζεται αποτελεσματικά τα τοπικά ισοδύναμα.”