Η εμπιστοσύνη στην οικονομική ασφάλεια ενισχύει τις πωλήσεις των ταξιδιωτικών γραφείων στο Ηνωμένο Βασίλειο

 

Ανοδική πορεία καταγράφει ο κύκλος εργασιών των ταξιδιωτικών γραφείων στο Ηνωμένο Βασίλειο, καθώς οι ταξιδιώτες στρέφονται ξανά στους επαγγελματίες του κλάδου για οικονομική προστασία και ασφάλεια στις κρατήσεις. Σύμφωνα με τα τελευταία στοιχεία της Barclays, οι δαπάνες για ταξιδιωτικές υπηρεσίες αυξήθηκαν κατά 7,2% τον Οκτώβριο σε ετήσια βάση, ενώ ο όγκος συναλλαγών εκτινάχθηκε κατά 28,5%.

Η ανάκαμψη του κλάδου έρχεται μετά από μια υποτονική περίοδο, καθώς τον Σεπτέμβριο η άνοδος ήταν μόλις 0,8%. Η αύξηση του Οκτωβρίου αποδίδεται κυρίως στην ανάγκη των καταναλωτών για προστασία και σιγουριά όταν προχωρούν σε κρατήσεις διακοπών, σε μια περίοδο οικονομικής αβεβαιότητας και προσμονής για τον προϋπολογισμό που θα παρουσιαστεί στις 26 Νοεμβρίου.

Παρά το γεγονός ότι η συνολική καταναλωτική δαπάνη παρέμεινε σταθερή σε σχέση με πέρυσι, τα ταξιδιωτικά γραφεία ξεπέρασαν τους περισσότερους άλλους κλάδους σε επιδόσεις — με εξαίρεση την υγεία, την ομορφιά και τα garden centres.

Η Barclays επισημαίνει ότι η επιφυλακτικότητα των καταναλωτών λόγω του επερχόμενου προϋπολογισμού, των προσφορών της Black Friday και του ήπιου καιρού, οδήγησε πολλούς να αναβάλουν μη απαραίτητες αγορές. Ωστόσο, η ζήτηση για οργανωμένα και ασφαλή ταξίδια φαίνεται να αντιστέκεται στην τάση μείωσης της κατανάλωσης.

Οι καταναλωτές αναζητούν σιγουριά

Το 41% των Βρετανών δηλώνει ότι προσαρμόζει τα οικονομικά του ενόψει του προϋπολογισμού, ενώ:

● το 37% περιορίζει τα έξοδά του,

● το 33% αναβάλλει αγορές πολυτελείας,

● και το 30% δημιουργεί αποθεματικό ασφαλείας.

Ένα στα τρία άτομα (33%) δηλώνει ότι αναμένει τον προϋπολογισμό πριν λάβει σημαντικές οικονομικές αποφάσεις, ποσοστό που φτάνει το 44% στις νεότερες ηλικίες Gen Z.

Οι αεροπορικές δαπάνες μειώνονται

Παρά τη συνολική άνοδο στις ταξιδιωτικές υπηρεσίες, οι αεροπορικές εταιρείες κατέγραψαν πτώση 3,3% στη δαπάνη και 7,5% στον αριθμό συναλλαγών, στοιχείο που δείχνει πως οι ταξιδιώτες επιλέγουν πλέον ταξιδιωτικούς συμβούλους αντί για απευθείας κρατήσεις.

Η ψυχολογία του καταναλωτή

Όπως αναφέρει η Karen Johnson, επικεφαλής του τομέα λιανικής της Barclays, «οι καταναλωτές αντιμετωπίζουν το φθινόπωρο με προσεκτική στάση απέναντι στις δαπάνες τους, όμως βλέπουμε ανθεκτικότητα σε κατηγορίες που συνδέονται με την υγεία, την ευεξία και την εμπειρία».

Ο Julien Lafargue, επικεφαλής στρατηγικής της Barclays Private Bank, πρόσθεσε πως τόσο οι επιχειρήσεις όσο και οι καταναλωτές έχουν υιοθετήσει μια «wait and see» στάση, κάτι που μπορεί να οδηγήσει σε αναζωπύρωση της κατανάλωσης μόλις αποκατασταθεί η εμπιστοσύνη μετά την ανακοίνωση του προϋπολογισμού.

Η ανάκαμψη των ταξιδιωτικών γραφείων δείχνει ότι, ακόμη και σε περιόδους αβεβαιότητας, οι ταξιδιώτες εξακολουθούν να επενδύουν στην αξιοπιστία και την ασφάλεια των επαγγελματιών του τουρισμού, επιβεβαιώνοντας τον κρίσιμο ρόλο των agencies στη σύγχρονη ταξιδιωτική αγορά.