Η Boeing Aerospace, με έδρα το Σιάτλ, εισέρχεται σε πιο σταθερή φάση ενόψει του δεύτερου εξαμήνου του 2025.

Η εταιρεία κατάφερε να διατηρήσει σταθερή παραγωγή 38 αεροσκαφών μηνιαίως, με σχέδια να αυξήσει αυτόν τον αριθμό στα 42, όπως αναφέρθηκε κατά την τηλεδιάσκεψη για τα κέρδη του δεύτερου τριμήνου.

Οι αναλυτές έχουν αναβαθμίσει τις προβλέψεις τους για την εταιρεία τους επόμενους 6-12 μήνες, επισημαίνοντας την αύξηση της παραγωγής και τη βελτίωση της ρευστότητας ως βασικούς παράγοντες.

Παράλληλα, η χρονολογία πιστοποίησης των μικρότερων μοντέλων Boeing 737 MAX 7 και MAX 10 παραμένει αβέβαιη, με την εταιρεία να μεταθέτει ξανά την ολοκλήρωσή της στα μέσα του 2026.

Ωστόσο, η διοίκηση της Boeing υπογραμμίζει ότι πιθανές περαιτέρω καθυστερήσεις στην πιστοποίηση δεν θα επηρεάσουν την αύξηση παραγωγής, χάρη στο μεγάλο υπόλοιπο παραγγελιών για τα μοντέλα 737 MAX 8 και MAX 9. Ας εξετάσουμε πιο αναλυτικά τις αυξήσεις παραγωγής της Boeing και την επίδρασή τους στις προοπτικές της εταιρείας για το δεύτερο μισό του 2025.

 

Σχέδιο για αύξηση της παραγωγής Boeing 737 MAX σε 42 αεροσκάφη μηνιαίως

Παρά τις προκλήσεις των προηγούμενων ετών, που περιλάμβαναν δύο θανατηφόρα ατυχήματα και το περιστατικό με την πόρτα αεροσκάφους, η γραμμή στενών αεροσκαφών της Boeing δείχνει να ξεπερνά τη φάση «σταμάτα-ξεκίνα». Η διοίκηση συνεχίζει να επισημαίνει την πρόθεση να αυξήσει την παραγωγή πέρα από 42 αεροσκάφη το μήνα πριν από το τέλος της χρονιάς.

Η μεγαλύτερη πρόκληση παραμένει η έγκριση από τους ρυθμιστικούς φορείς. Από τα λόγια των στελεχών της Boeing, φαίνεται ότι η αυτοπεποίθηση για την επίλυση του θέματος είναι υψηλή. Οι αεροπορικοί ρυθμιστές δεν έχουν ακόμη εκφράσει επίσημη γνώμη σχετικά με το αν η εταιρεία μπορεί να αυξήσει την παραγωγή χωρίς να υποβαθμίσει την ποιότητα. Στην ανακοίνωση των αποτελεσμάτων, ο διευθύνων σύμβουλος Kelly Ortberg τόνισε:

«Καθώς προχωράμε στο δεύτερο εξάμηνο της χρονιάς, παραμένουμε επικεντρωμένοι στην αποκατάσταση της εμπιστοσύνης και στην επίτευξη συνεχούς προόδου στην ανάκαμψή μας, ενώ λειτουργούμε σε ένα δυναμικό παγκόσμιο περιβάλλον.»

Οι αεροπορικές μπορούν να βασιστούν σε πιο αξιόπιστες παραδόσεις

Η σταθεροποίηση του χρονοδιαγράμματος παραγωγής φέρνει σημαντικά οφέλη για τις αεροπορικές εταιρείες. Με την Boeing να εξομαλύνει την παραγωγή και να βελτιώνει τις παραδόσεις κατά τους επόμενους έξι τριμήνες, οι αεροπορικές μπορούν να προγραμματίσουν τα δρομολόγιά τους με μεγαλύτερη βεβαιότητα. Επιπλέον, μπορούν να αποσύρουν παλαιότερα αεροσκάφη χωρίς να χρειάζονται δαπανηρές βραχυπρόθεσμες μισθώσεις για να καλύψουν τα κενά.

Οι καθυστερήσεις στην πιστοποίηση των MAX 7 και MAX 10 προκαλούν κάποιες δυσκολίες, αλλά ορισμένοι πελάτες είναι έτοιμοι να αντικαταστήσουν αυτά τα αεροσκάφη με άλλα μοντέλα της οικογένειας 737 MAX (η United Airlines, για παράδειγμα, εξετάζει να αντικαταστήσει παραγγελίες MAX 10 με MAX 8 ή MAX 9).

Για τις εταιρείες που ενδιαφέρονται κυρίως για τα μεγάλα δρομολόγια, η Boeing έχει επίσης βελτιώσει σταδιακά την παραγωγή των Boeing 787 Dreamliner και Boeing 777. Παρότι οι καθυστερήσεις παραδόσεων αυτών των μοντέλων ήταν περισσότερο στιγμιαίες και όχι μήνες, η εξέλιξη αυτή παρέχει ηρεμία στους πελάτες. Για τις αεροπορικές που βασίζονται κυρίως σε Boeing, ο μεγαλύτερος κίνδυνος εφοδιασμού φαίνεται να υποχωρεί.

Οικονομικές συνέπειες από την αύξηση παραγωγής

Η προσεκτική αύξηση παραγωγής στο δεύτερο εξάμηνο του 2025 θα έχει σημαντικές οικονομικές επιπτώσεις για την Boeing κατά τη διάρκεια του 2026. Παρά την αναμενόμενη καθαρή εκροή μετρητών στο υπόλοιπο της χρονιάς, η διοίκηση προβλέπει ότι η ρευστότητα θα γίνει θετική την επόμενη χρονιά.

Οι μετοχές της Boeing έχουν αυξηθεί κατά 31,31% από την αρχή του έτους, παρά την αβεβαιότητα που προκλήθηκε από δασμούς και την πρώιμη πτώση τον Απρίλιο. Τα μέση τιμές-στόχοι κινούνται γύρω από τα 230-250 δολάρια, με τους περισσότερους αναλυτές να χαρακτηρίζουν τη μετοχή ως ισχυρή αγορά.

Ωστόσο, οι επενδυτές εξακολουθούν να έχουν λόγους να παραμένουν προσεκτικοί. Η Boeing δεν έχει ακόμα εμφανίσει κέρδη φέτος, με τη μετοχή να διαπραγματεύεται με αρνητικό δείκτη τιμής προς κέρδη περίπου -14. Σύμφωνα με το Stock Analysis, κάποιοι επενδυτές συνεχίζουν να ποντάρουν αρνητικά στην εταιρεία, με περίπου 2,27% των μετοχών να έχουν πωληθεί σε short.