
Τα κίνητρα, τις προτιμήσεις και τις ανησυχίες των ταξιδιωτών από την Ελβετία αποκάλυψε μεταξύ άλλων έρευνα της Booking.com.
Οι ερωτηθέντες ήταν ενήλικες ηλικίας 18 ετών και άνω που είχαν κάνει ένα ταξίδι αναψυχής με διανυκτέρευση τον περασμένο χρόνο και σχεδίαζαν να ταξιδέψουν ξανά το 2025.
Τα αποτελέσματα είναι τόσο ποικίλα όσο και η ίδια η Ελβετία – με σαφείς γενεαλογικές διαφορές, εκπληκτικές ταξιδιωτικές τάσεις και μια υγιή δόση περιπλάνησης.
Γιατί τα σόλο ταξίδια είναι στη μόδα
Τα σόλο ταξίδια είναι επί του παρόντος πολύ δημοφιλή στους Ελβετούς – και θα συνεχίσουν να αποτελούν τάση το 2025.
- Τα μοναχικά ταξίδια ήταν ιδιαίτερα δημοφιλή στη Γενιά Ζ (18-28 ετών) καθώς το 28% εξ αυτών ταξίδεψε μόνος.
- Μεταξύ των Boomers (61+), το ποσοστό ήταν εξίσου υψηλό στο 25%. Για αυτούς, η επιθυμία για ανεξαρτησία ήταν ο κύριος λόγος.
- Η νεότερη γενιά, από την άλλη πλευρά, σε ποσοστό 24% σχεδιάζει ένα σόλο ταξίδι για το 2025.
Παραλία ή πόλη
Η μελέτη αποκαλύπτει επίσης μια έντονη μάχη όσον αφορά στους τύπους ταξιδιών. Οι διακοπές στην παραλία και τα ταξίδια στην πόλη είναι εξίσου δημοφιλή μεταξύ των Ελβετών ταξιδιωτών. Οι πιο δημοφιλείς προορισμοί πτήσεων για το 2024 το αντικατοπτρίζουν αυτό – οι ζωντανές μητροπόλεις και τα γραφικά παραθαλάσσια θέρετρα ήταν ιδιαίτερα περιζήτητα. Είναι ενδιαφέρον ότι το ένα τέταρτο των ατόμων άνω των 61 ετών ανέφεραν ότι είχαν κάνει δραστήριες διακοπές.
Από τι εξαρτάται το κίνητρο για ταξίδια
Υπάρχει ένα σημαντικό χάσμα μεταξύ των γενεών όσον αφορά στο κίνητρο για ταξίδια.
Ενώ το 57% της Γενιάς Ζ δίνει προτεραιότητα στην ανακάλυψη νέων τόπων, οι Boomers (49%) και η Γενιά Χ (52%) θέλουν κυρίως να απολαύσουν τη φύση ή να χαλαρώσουν.
Οι Millennials (29-44 ετών), από την άλλη πλευρά, χρησιμοποιούν τα ταξίδια για να χαλαρώσουν ψυχικά – μια σύγχρονη προσέγγιση στην αυτοφροντίδα.
Τι βρίσκεται στην κορυφή της λίστας προτεραιοτήτων τους
Η ασφάλεια βρίσκεται στην κορυφή της λίστας με 49%, ακολουθούμενη από τον καλό καιρό (46%) και την ελκυστική σχέση ποιότητας-τιμής (47%).
Το τοπικό φαγητό παίζει επίσης βασικό ρόλο για το 43% – επομένως οι γαστρονομικές εμπειρίες είναι κάτι περισσότερο από ένα απλό συνοδευτικό πιάτο.
Γιατί ανησυχούν οι ταξιδιώτες
Η Booking ρώτησε επίσης τους ερωτηθέντες τι φοβούνται περισσότερο όταν ταξιδεύουν. Η πιο συχνά αναφερόμενη απάντηση, με 46%, ήταν ο φόβος μήπως αρρωστήσουν κατά τη διάρκεια του ταξιδιού.
Η μεγαλύτερη ανησυχία της γενιάς Boomer που ερωτήθηκε είναι ο κακός καιρός στον προορισμό των διακοπών τους (46%).
Η Gen Z γενιά ανησυχεί περισσότερο για το ενδεχόμενο να τους κλέψουν κάτι (45%).
Ωστόσο, περίπου το ένα τρίτο όλων των ερωτηθέντων (32%) ανησυχούν επίσης για ταπολυσύχναστα μέρη και τα μεγάλα πλήθη.