Σύνταξη: tourismtoday.gr

Οι ιδιοκτήτες καταλυμάτων ατενίζουν το 2025 και μετά, στρέφοντας το βλέμμα τους σε στρατηγικές επενδύσεις που πιστεύουν ότι θα βοηθήσουν στην προώθηση και στη διατήρηση της θετικής ανάπτυξης του κλάδου και θα προσφέρουν ένα έντονο ανταγωνιστικό πλεονέκτημα.

Σύμφωνα με το Ευρωπαϊκό Βαρόμετρο Διαμονής 2024, της Booking.com σε συνεργασία με τη Statista, η θετική ανάπτυξη (τώρα σταθερή μετά τη φρενίτιδα των ταξιδιών εκδίκησης του 2023) τροφοδοτεί μια αισιόδοξη προοπτική για τον κλάδο.

Με τη σειρά τους, οι επαγγελματίες του κλάδου έχουν μεγαλύτερη αυτοπεποίθηση για να επενδύσουν σε βασικούς τομείς για να διατηρήσουν τις μετρήσεις που βλέπουν, μετρήσεις που πριν από λίγο καιρό έφτασαν στον πάτο ως αποτέλεσμα της πανδημίας.

Η θέση της Ελλάδας στην ανάπτυξη επιχείρησης καταλυμάτων τους τελευταίους 6 μήνες

Πηγή: Booking.com/Statista

Πρόσβαση σε χρηματοδότηση και κεφάλαιο

Σύμφωνα με τα δεδομένα οι Ελληνες ξενοδόχοι δεν είναι και τόσο αισιόδοξοι όσον αφορά στην πρόσβαση σε χρηματοδότηση και κεφάλαιο. Το 35% τα θεωρεί πολύ δύσκολα και το 20% όχι δύσκολα.

Ηταν οι μοναδικοί που ανέφεραν δυσκολία πρόσβασης σε κεφάλαιο παρά ευκολία,
αντικατοπτρίζοντας τις προκλήσεις που αντιμετωπίστηκαν το 2022 και το καλοκαίρι του 2023.

Πηγή: Booking.com/Statista

Ποιες είναι οι προοπτικές ανάπτυξης 6μηνου

Πηγή: Booking.com/Statista

Οι ευκαιρίες

  • Συνολικά, οι επενδύσεις σε στυλ και αισθητική αναγνωρίστηκαν ως η μεγαλύτερη ευκαιρία (69%), με κομψούς εσωτερικούς χώρους, μοντέρνα σχέδια και χώρους Instagrammable που βοηθούν στην προσέλκυση περισσότερων επισκεπτών και τη διαφοροποίηση από τους ανταγωνιστές.
  • Ακολούθησαν στενά οι επενδύσεις στην άνεση και την παροχή κινήτρων για επαναλαμβανόμενες επισκέψεις (και οι δύο 67%).

Αυτοί οι τομείς κορυφαίων ευκαιριών διαφέρουν από το βαρόμετρο του 2023, όπου έπρεπε να εστιάσουν στην προσφορά τοπικών εμπειριών (62%) και την προσέλκυση περισσότερων οικογενειών (56%).

Υπάρχουν και άλλες ευκαιρίες στον τρόπο με τον οποίο οι ξενοδόχοι εμπορεύονται, αλλά μην περιμένετε να δείτε μια εισροή διαφημιστικών πινακίδων ή τηλεοπτικών διαφημίσεων το επόμενο έτος.

Οι σύγχρονες στρατηγικές μάρκετινγκ θα έχουν προτεραιότητα

  • Το 66% είδε μια ευκαιρία να βελτιώσει το μάρκετινγκ των μέσων κοινωνικής δικτύωσης.
  • Τα παραδοσιακά μέσα θεωρήθηκαν ως ευκαιρία μόνο από το ένα τέταρτο των ευρωπαίων ξενοδόχων με 26% (η περιοχή ευκαιριών με τη χαμηλότερη βαθμολογία).

Πέρα από τα κομψά σχέδια και τις viral στιγμές που μπορούν να φέρουν θετικές βραχυπρόθεσμες αποδόσεις, άλλοι τομείς ευκαιριών απαιτούν μακροπρόθεσμη προοπτική. Πλέον, οι επαγγελματίες του κλάδου δίνουν προτεραιότητα στην επένδυση σε ένα βιώσιμο μέλλον.

Η πλειονότητα των επιχειρήσεων έχουν δηλώσει την πρόθεση να επενδύσουν σε αυτόν τον τομέα σε κάποιο βαθμό το επόμενο έτος, με γνώμονα:

  • Την επιθυμία να βελτιώσουν τις αντιλήψεις των επισκεπτών (62%)
  • Να επιτύχουν μακροπρόθεσμη εξοικονόμηση κόστους (67%)
  • Να προσελκύσουν ταξιδιώτες μέσω της βιωσιμότητας (56%). Σε συνδυασμό με το ενεργειακό κόστος που είναι η πτυχή που ενέχει τον σημαντικότερο κίνδυνο για τους ξενοδόχους (78%), θα πρέπει να περιμένουμε να δούμε περισσότερες επιχειρήσεις να κλίνουν σε βιώσιμες και φιλικές προς το περιβάλλον επενδύσεις.

«Με τα ταξίδια σε μεγάλο βαθμό κανονικοποιημένα και την εμπιστοσύνη του κλάδου σε υψηλά επίπεδα, υπάρχουν πολλές επενδυτικές ευκαιρίες για εξερεύνηση από τους ιδιοκτήτες καταλυμάτων, δήλωσε ο Peter Lochbihler, Senior Director of Public Affairs, Booking.com.

Οι επενδύσεις που αποκαλύφθηκαν στο φετινό βαρόμετρο μπορούν να βοηθήσουν τις ευρωπαϊκές ξενοδοχειακές μονάδες και τις ενοικιάσεις διακοπών να ξεχωρίσουν, ενώ συμβάλλουν στη διατήρηση της θετικής οικονομικής ανάπτυξης που έχουν δει μετά τις πολυάσχολες περιόδους αιχμής των ταξιδιών».