Η «όρεξη» για ταξίδια συνεχώς αυξάνεται καθώς έρχεται το καλοκαίρι και οι ταξιδιώτες είναι έτοιμοι για να εξερευνήσουν προορισμούς σε όλον τον πλανήτη.

Χαρακτηριστικό είναι γεγονός ότι οι κρατήσεις για πτήσεις άνω των 2.500 μιλίων αυξήθηκαν κατά 7% στην Αμερική και κατά 3% στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού/ΕΜΕΑ σε ετήσια βάση, σηματοδοτώντας μια συσσωρευμένη ζήτηση.

Αυτό αποκαλύπτει στην τελευταία έκθεσή της η Travel Pulse Άνοιξη 2025 της Criteo, συνδυάζοντας δεδομένα εμπορίου και μια έρευνα 14.000 καταναλωτών για να δημιουργήσει ένα σαφές εγχειρίδιο για την περίοδο αιχμής.

Κορυφαία ταξιδιωτικά πρότυπα

  • Τα αεροπορικά ταξίδια εξακολουθούν να ηγούνται παγκοσμίως, αλλά οι συνήθειες αλλάζουν. Στην Ιαπωνία, τα τρένα αποτελούν πλέον την κορυφαία επιλογή, ενώ οι ενοικιάσεις αυτοκινήτων κερδίζουν έδαφος στις ΗΠΑ. Η χρήση προσωπικών οχημάτων μειώνεται επίσης, σημειώνοντας πτώση 4 μονάδων παγκοσμίως.
  • Οι πτήσεις μεγάλων αποστάσεων αυξάνονται, με αύξηση 7% στην Αμερική και 3% τόσο στην Ασία-Ειρηνικό όσο και στην Ευρώπη, Μέση Ανατολή και Αφρική (EMEA) σε ετήσια βάση.
  • Τα ξενοδοχεία εξακολουθούν να πρωτοστατούν, αλλά οι ταξιδιώτες στρέφονται προς την κατασκήνωση και τις κρουαζιέρες, ειδικά μεταξύ των τμημάτων που αναζητούν εμπειρίες.
  • Οι ταξιδιώτες βλέπουν 5 φορές περισσότερες επιλογές ξενοδοχείων από ό,τι πτήσεις, γεγονός που καθιστά την διαδικασία κράτησης διαμονής πιο πολυσύχναστη και ανταγωνιστική.
  • Οι ταξιδιώτες που σχεδιάζουν διαμονές 15+ ημερών κάνουν κράτηση σχεδόν 100 ημέρες νωρίτερα. Αυτό είναι 5 φορές νωρίτερα από εκείνους που κάνουν κράτηση για μικρότερα ταξίδια.

  • Οι Ευρωπαίοι (ειδικά στη Γερμανία και το Ηνωμένο Βασίλειο) κάνουν κρατήσεις αρκετά νωρίτερα, ενώ οι Αμερικανοί ταξιδιώτες προτιμούν να κάνουν κρατήσεις της τελευταίας στιγμής. Η ταξιδιώτες από Ιαπωνία και Νότια Κορέα προτιμούν να κάνουν κρατήσεις περίπου ένα μήνα νωρίτερα, κάτι που αποτελεί ιδανικό σημείο για ευελιξία και προγραμματισμό.
  • Οι Millennials και η Γενιά Z γενιά επιλέγουν τα αεροπλάνα και τα τρένα αντί για τα προσωπικά οχήματα. Αντίθετα, οι Boomers και η Γενιά X εξακολουθούν να προτιμούν την οδήγηση, με τα προσωπικά οχήματα να κατατάσσονται ακριβώς πίσω από τα αεροπορικά ταξίδια.
  • Σε παγκόσμιο επίπεδο, σχεδόν τα δύο τρίτα των ταξιδιωτών λένε ότι οι καλές κριτικές είναι ο κορυφαίος παράγοντας κατά την επιλογή ενός παρόχου. Τα προγράμματα πιστότητας επηρεάζουν επίσης τις αποφάσεις, ειδικά στις ΗΠΑ (41%) και το Ηνωμένο Βασίλειο (30%).
  • Στις ΗΠΑ, μόνο 1 στους 4 ταξιδιώτες κάνει κράτηση 2+ μήνες νωρίτερα, από 1 στους 3 πέρυσι—μια σαφής στροφή προς πιο αυθόρμητα ταξίδια εν μέσω ασαφούς μέλλοντος. Στην ΕΕ, οι κρατήσεις μακροπρόθεσμα μειώθηκαν επίσης ελαφρώς, ενώ οι συνήθειες στην περιοχή Ασίας-Ειρηνικού παραμένουν σταθερές.
  • Το 15% των Ευρωπαίων ταξιδιωτών δηλώνουν ότι προσπαθούν ενεργά να μειώσουν το αποτύπωμα άνθρακα όταν ταξιδεύουν. Μεταξύ εκείνων που αυτοπροσδιορίζονται ως αγοραστές με οικολογική συνείδηση ​​και λαμβάνουν υπόψη παράγοντες όπως η παραγωγή, η παράδοση και η ανακυκλωσιμότητα των προϊόντων.