Σύνταξη: tourismtoday.gr
Σχεδόν οι μισοί Αμερικανοί σχεδιάζουν να ταξιδέψουν στις φετινές γιορτές από την Ημέρα των Ευχαριστιών (Πέμπτη 28 Νοεμβρίου) έως τα μέσα Ιανουαρίου, σύμφωνα με έρευνα της Deloitte.
Αυτή την περίοδο διακοπές θα κάνει το 49% από 48% το 2023. Καθώς οι αποδράσεις παραμένουν προτεραιότητα για τους Αμερικανούς, οι δαπάνες για τουρισμό αναμένεται επίσης να αυξηθούν, ενώ σε άνοδο είναι και τα πιο συχνά ταξίδια.
Αυξημένες δαπάνες και πιο συχνά ταξίδια
- Οι Αμερικανοί θα κάνουν κατά μέσο όρο 2.14 αποδράσεις (από 1.88 το 2023), σημειώνοντας την υψηλότερη συχνότητα από τότε που ξεκίνησαν ξανά τα ταξίδια μετά την πανδημία.
- Το 28% θα αυξήσει σημαντικά τους προϋπολογισμούς του για το μεγαλύτερο ταξίδι διακοπών του φέτος, σε σύγκριση με 18% πέρυσι. Κατά μέσο όρο, θα ξοδέψουν 3.294 δολλάρια στο +4% από το 2023.
- Η αύξηση των ταξιδιωτικών δαπανών αντικατοπτρίζει τον αυξανόμενο ενθουσιασμό για διακοπές.
Καθώς θέλουν να ξοδέψουν περισσότερα, οι ταξιδιώτες κλίνουν όλο και περισσότερο στην εμπειρία του ταξιδιού. Το μερίδιο που εκτινάχθηκε σε αναβαθμισμένα αεροπορικά εισιτήρια ή πιο πολυτελή καταλύματα αυξήθηκε σημαντικά.
Αυτή η δαπάνη φαίνεται πιθανό να βρει το δρόμο της σε διάφορους ταξιδιωτικούς παρόχους, καθώς αυξάνεται η πρόθεση σε ξενοδοχεία, ιδιωτικές ενοικιάσεις, αεροπορικές, ενοικιάσεις αυτοκινήτων και κρουαζιέρες.
Ταξιδιωτικές τάσεις σε γενιές και ομάδες εισοδήματος
Οι νεότεροι και οι ταξιδιώτες υψηλότερου εισοδήματος οδηγούν άνοδο στον προϋπολογισμό για ταξίδια.
- Μεταξύ αυτών με υψηλότερο εισόδημα (όσοι κερδίζουν 100.000 δολλάρια και άνω), 66% θα ταξιδέψεο από 59% πέρυσι. Αυτοί αποτελούν το 52% που θα πληρώσει για διαμονή αυτή την εορταστική περίοδο. Το μερίδιο τους στο ταξιδιωτικό κοινό έχει αυξηθεί σημαντικά και το 35% σχεδιάζει να κάνει τρία ή περισσότερα ταξίδια, σε σύγκριση με 19% στο 2023.
Τα διεθνή ταξίδια έχουν μεγάλη ζήτηση. Το μερίδιο των Αμερικανών υψηλότερου εισοδήματος που πηγαίνουν στο εξωτερικό έχει αυξηθεί σε 42% από 29% το 2023. - Οι Millennials, θα ξοδέψουν τα περισσότερα για ταξίδια, στα 3.927 δολλάρια κατά μέσο όρο και θα κάνουν τον μεγαλύτερο αριθμό ταξιδιών στο 2.6.
- Οι της Gen Z αντιπροσωπεύουν το 14% των Αμερικανών που προγραμματίζουν ταξίδια, από 8% το 2023.
- Αντίθετα, οι Baby Boomers είναι λιγότερο διατεθειμένοι να αυξήσουν τη συχνότητα των ταξιδιών τους ή τον προϋπολογισμό τους.
- Ωστόσο, συνολικά, όλες οι γενιές -εκτός των Baby Boomers- σχεδιάζουν περισσότερες αποδράσεις και μεγαλύτερους προϋπολογισμούς. Αυτό δείχνει μια ισχυρή αλλαγή στον τρόπο με τον οποίο οι Αμερικανοί προσεγγίζουν τα ταξίδια για διακοπές.
Η αυξανόμενη σημασία του ταξιδιού για τους Αμερικανούς
Μεταξύ εκείνων που αυξάνουν τον προϋπολογισμό τους, 40% λέει ότι τα ταξίδια έχουν γίνει πιο σημαντικά για αυτούς, μια τάση που έχει διπλασιαστεί από το 2023.
Η αυξανόμενη έμφαση στα ταξίδια συμβάλλει στην άνοδο των δαπανών, με περισσότερους Αμερικανούς να θέλουν να επενδύσουν σε πολυαναμενόμενα ταξίδια που θα απολαύσουν με την οικογένεια και τους φίλους τους.
Ο οικονομικός αντίκυπος στα ταξίδια
Ενώ το 46% των Αμερικανών λέει ότι τα πάει καλύτερα οικονομικά, από 31% το 2023, οι λόγοι για τους οποίους δεν ταξιδεύουν αυτή τη σεζόν παραμένουν σε μεγάλο βαθμό αμετάβλητοι.
- Το 39% δεν μπορεί να το αντέξει οικονομικά (παρόμοιο με το 38% που είπε το ίδιο το 2023).
- Το 31% λέει ότι τα ταξίδια είναι πολύ ακριβά αυτή τη στιγμή (έναντι 32% το 2023).
Εξατομικευμένα ταξίδια και αναβαθμισμένες εμπειρίες
Η εξατομίκευση συνεχίζει να διαμορφώνει τις ταξιδιωτικές αποφάσεις, με πολλούς ταξιδιώτες να αναζητούν αναβαθμισμένες εμπειρίες για να βελτιώσουν τα ταξίδια των διακοπών τους.
- Σχεδόν 1 στους 5 σχεδιάζει να πετάξει κατά τη διάρκεια της Ημέρας Ευχαριστιών ή των Χριστουγέννων.
- Το 30% θα μείνει σε καταλύματα επί πληρωμή, όπως ξενοδοχεία ή ιδιωτικές ενοικιάσεις.
- Όσοι αυξάνουν τους προϋπολογισμούς τους επιλέγουν μεγαλύτερα ταξίδια (49%), καλύτερες τοποθεσίες διαμονής (44%) και αναβαθμισμένα αεροπορικά εισιτήρια (29%).
- Το 52% θα κάνει τουλάχιστον μία πτήση εσωτερικού αυτή τη σεζόν, ενώ 24% επιλέγει διεθνή ταξίδια.
- Τα οδικά ταξίδια είναι επίσης μια δημοφιλής επιλογή (65%).
Η άνοδος των μέσων κοινωνικής δικτύωσης και της τεχνολογίας στον ταξιδιωτικό προγραμματισμό
Οι πλατφόρμες μέσων κοινωνικής δικτύωσης γίνονται όλο και πιο σημαντικές για τον προγραμματισμό ταξιδιών διακοπών.
- Το 39% χρησιμοποιεί εφαρμογές κοινωνικής δικτύωσης για να βοηθήσουν στον προγραμματισμό των ταξιδιών τους, μια σημαντική αύξηση από 27% το 2023.
- Οι ταξιδιώτες στρέφονται επίσης σε σύντομα κοινωνικά βίντεο και δημιουργικά εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης για έμπνευση.
Το 27% χρησιμοποιώντας περιεχόμενο βίντεο και 16% χρησιμοποιώντας εργαλεία τεχνητής νοημοσύνης και οι δύο σημαντικές αυξήσεις από πέρυσι.
Η επιστροφή του “Laptop Lugging”
Καθώς περισσότεροι Αμερικανοί αγκαλιάζουν την ευελιξία της εξ αποστάσεως εργασίας, 49% των εργαζομένων ταξιδιωτών σχεδιάζουν να εργαστούν, τουλάχιστον εν μέρει, στο μεγαλύτερο ταξίδι αναψυχής της σεζόν, ένα σημαντικό άλμα από 34% πέρυσι.
Αυτή η τάση, γνωστή ως «laptop lugging», καθοδηγείται από νεότερους και υψηλότερου εισοδήματος ταξιδιώτες, με 58% των ταξιδιωτών Gen Z και 54% των millennials που σκοπεύουν να εργαστούν ενώ ταξιδεύουν.
- Η απομακρυσμένη εργασία επιτρέπει στους ταξιδιώτες να επεκτείνουν τα ταξίδια τους, με εκείνους που σχεδιάζουν να εργαστούν εξ αποστάσεως να πραγματοποιούν κατά μέσο όρο 2.7 αυτή τη σεζόν, σε σύγκριση με 2 ταξίδια για όσους σχεδιάζουν να αποσυνδεθούν εντελώς.
- Επιπλέον, οι τουρίστες με φορητούς υπολογιστές είναι πιο πιθανό να ταξιδέψουν διεθνώς, με 30% προγραμματισμό αποδράσεων στο εξωτερικό, σε σύγκριση με 18% από αυτούς που σχεδιάζουν να αποσυνδεθούν.
Μια θετική προοπτική για τον ταξιδιωτικό κλάδο
Όπως αποκαλύπτει η έρευνα της Deloitte, τα ταξίδια διακοπών το 2024 βρίσκονται σε καλό δρόμο για ουσιαστική ανάπτυξη, με περισσότερους Αμερικανούς να ταξιδεύουν πιο συχνά και να ξοδεύουν περισσότερα για τα ταξίδια τους.
Οι ταξιδιωτικοί πάροχοι έχουν μια μοναδική ευκαιρία να επωφεληθούν από αυτές τις τάσεις, ιδιαίτερα προσφέροντας εξατομικευμένες και αναβαθμισμένες εμπειρίες που ανταποκρίνονται στις εξελισσόμενες ανάγκες των σημερινών ταξιδιωτών.
Με τους αυξανόμενους προϋπολογισμούς, την υψηλότερη συχνότητα ταξιδιών και την άνοδο του «laptop lugging», η περίοδος των διακοπών διαμορφώνεται ως μια συναρπαστική και κερδοφόρα περίοδος για την ταξιδιωτική βιομηχανία.