Περισσότεροι Αμερικανοί σχεδιάζουν να ταξιδέψουν αυτή την εορταστική περίοδο από ό,τι τα τελευταία πέντε χρόνια.

Ωστόσο οι αυξανόμενες οικονομικές ανησυχίες είναι πιθανό να μετριάσουν τις συνολικές δαπάνες και τη δυναμική της εν λόγω αγοράς.

Αυτό αναφέρουν τα δεδομένα από νέα ετήσια έρευνα της Deloitte για τα ταξίδια διακοπών, με τη συμμετοχή 3.896 Αμερικανών, η οποία πραγματοποιήθηκε μεταξύ 26 Σεπτεμβρίου και 3 Οκτωβρίου 2025.

Μεγάλος βραχνάς το περιορισμένο budget στην ταξιδιωτική πρόθεση

Παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι ερωτηθέντες στην έρευνα σχεδιάζουν να ταξιδέψουν αυτή την εορταστική περίοδο, το 31% ανέφερε ότι η οικονομική τους κατάσταση είναι χειρότερη από ό,τι πριν από ένα χρόνο (από 26% το 2024). Ως αποτέλεσμα, οι ταξιδιώτες σε όλους τους τομείς αναμένεται να είναι πιο προσεκτικοί στο κόστος. Όσοι σχεδιάζουν να ταξιδέψουν αναμένουν να πραγματοποιήσουν 1,83 ταξίδια αυτή την περίοδο σε σύγκριση με 2,14 το 2024 και να ξοδέψουν κατά μέσο όρο 2.334 δολάρια, ποσό μειωμένο κατά 18% σε ετήσια βάση.

  • Περισσότεροι από τους μισούς Αμερικανούς που συμμετείχαν στην έρευνα (54%) σχεδιάζουν να ταξιδέψουν κατά τη διάρκεια των διακοπών, σημειώνοντας αύξηση 5 ποσοστιαίων μονάδων από το 2024. Αυτό οφείλεται περισσότερο σε εκείνους που σχεδιάζουν να μείνουν με φίλους και συγγενείς παρά σε όσους σκοπεύουν να μείνουν σε πληρωμένα καταλύματα.
  • Οι ερωτηθέντες με υψηλό εισόδημα (αυτοί που κερδίζουν 100.000 δολάρια ή περισσότερο ετησίως) αναμένεται να μειώσουν τη διάρκεια ταξιδιού τους περισσότερο, από 2,5 σε 1,9 ημέρες και το 16% σχεδιάζει να μειώσει σημαντικά τον προϋπολογισμό των μεγαλύτερων ταξιδιών του, (από 11% το 2024). Επιπλέον, οι Αμερικανοί με υψηλό εισόδημα που συμμετείχαν στην έρευνα και αισθάνονται χειρότερα για τα οικονομικά τους σχεδιάζουν να περιορίσουν τις δαπάνες τους εντός του προορισμού (37%) ή να επιλέξουν λιγότερο πολυτελή καταλύματα (35%).
  • Όλες οι γενιές που συμμετείχαν στην έρευνα αναμένουν να μειώσουν τις δαπάνες για ταξίδια διακοπών, εκτός από τους Boomers που σχεδιάζουν να αυξήσουν τις ταξιδιωτικές τους δαπάνες κατά 4% σε ετήσια βάση. Ενώ η Gen Ζ και οι millennials αναμένεται να αποτελέσουν το ήμισυ του ταξιδιωτικού κοινού για πρώτη φορά αυτή την εορταστική περίοδο, οι ερωτηθέντες ταξιδιώτες της Gen Ζ σχεδιάζουν να μειώσουν τον προϋπολογισμό των διακοπών τους περισσότερο, (-31% σε ετήσια βάση).
  • Ο αριθμός των ερωτηθέντων ταξιδιωτών που σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα αυτή την εορταστική περίοδο έχει μειωθεί κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες σε ετήσια βάση, φτάνοντας στο 19%. Από αυτούς που σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα, 1 στους 5 λένε ότι αυτό οφείλεται στο ότι δεν έχουν κάνει κάποιο μεγάλο ταξίδι πρόσφατα και έχουν περισσότερα χρήματα να ξοδέψουν, ενώ διπλάσιοι (38%) λένε ότι δεν έχουν την οικονομική δυνατότητα να ταξιδέψουν.
  • Όλο και περισσότεροι ερωτηθέντες υποβαθμίζουν τα ταξίδια τους και διστάζουν να ξοδέψουν σε αναβαθμίσεις. Μεταξύ των ταξιδιωτών που σκοπεύουν να μειώσουν τον προϋπολογισμό τους, το 28% θα περιορίσουν τις δαπάνες εντός του προορισμού, ενώ το 29% θα πάει οδικώς στον προορισμό του. Μεταξύ εκείνων που σκοπεύουν να ξοδέψουν περισσότερα αυτή την εορταστική περίοδο, η σπατάλη σε πιο πολυτελή καταλύματα μειώνεται περισσότερο (36% έναντι 44% το 2024).
  • Σχεδόν οι μισοί (44%) εργαζόμενοι ταξιδιώτες που απάντησαν στην έρευνα σκοπεύουν να εργαστούν, τουλάχιστον εν μέρει, στο μεγαλύτερο ταξίδι τους της εορταστικής περιόδου, σε σύγκριση με 49% πέρυσι.

Πιέσεις στα κέρδη των ταξιδιωτικών παρόχων

Οι ταξιδιωτικοί πάροχοι ενδέχεται να δουν μια πιο αδύναμη εορταστική περίοδο, καθώς οι Αμερικανοί που συμμετείχαν στην έρευνα γίνονται πιο προσεκτικοί με το τι βάζουν μαζί τους στα δρομολόγιά τους.

  • Λιγότεροι ταξιδιώτες που συμμετείχαν στην έρευνα σκοπεύουν να πάρουν πτήσεις αυτή την εορταστική περίοδο. το 47% των ταξιδιωτών θα πάρουν πτήση στο μεγαλύτερο ταξίδι τους της σεζόν, από 55% το 2024.
  • Οι ερωτηθέντες από όλα τα επίπεδα εισοδήματος σχεδιάζουν να πετάξουν λιγότερο, με αυτούς με υψηλό εισόδημα να μειώνονται περισσότερο. Τα διεθνή ταξίδια αναμένεται να αυξηθούν ελαφρώς, μεταξύ των ατόμων με χαμηλό εισόδημα (10% έναντι 6% το 2024).
  • Η πιστότητα εξακολουθεί να είναι υψηλή για τους αεροπορικούς ταξιδιώτες. Όσον αφορά στην αγορά αεροπορικών εισιτηρίων, το 37% των ερωτηθέντων αεροπορικών ταξιδιωτών σχεδιάζουν να αγοράσουν το εισιτήριο με τη χαμηλότερη τιμή στην αεροπορική εταιρεία που προτιμούν.
  • Με τους περιορισμένους προϋπολογισμούς, περισσότεροι Αμερικανοί μπορεί να επιλέξουν οδικά ταξίδια αντί για πτήσεις. Περισσότεροι από τους μισούς (57%) των ερωτηθέντων ταξιδιωτών που σχεδιάζουν να οδηγήσουν αντί να πετάξουν στο μεγαλύτερο ταξίδι τους το κάνουν για να εξοικονομήσουν χρήματα, από 47% το 2024.
  • Οι ερωτηθέντες μεσαίου και υψηλού εισοδήματος σχεδιάζουν να μειώσουν τις διαμονές σε ξενοδοχεία, ενώ οι άτομα με χαμηλό εισόδημα σχεδιάζουν να αυξήσουν ελαφρώς τις διαμονές τους σε ξενοδοχεία. Για πολλούς ταξιδιώτες ξενοδοχείων που συμμετείχαν στην έρευνα, οι τιμές κυριαρχούν (το 63% το κατατάσσει στα τρία κορυφαία χαρακτηριστικά) στην επιλογή ξενοδοχείων τους, ακολουθούμενες από τα επίπεδα εξυπηρέτησης πελατών (29%) και τα προγράμματα επιβράβευσης (27%).
  • Οι Αμερικανοί σχεδιάζουν να μειώσουν τις εκδρομές και τις δραστηριότητες σε ετήσια βάση, με τη συμμετοχή σε εκδηλώσεις με εισιτήρια ή δημόσιες εκδηλώσεις να αναμένεται να μειωθεί κατά 9 ποσοστιαίες μονάδες στα μεγαλύτερα ταξίδια των Αμερικανών, τις ημερήσιες εκδρομές με ξεναγό να μειώνονται κατά 8 ποσοστιαίες μονάδες και τα αξιοθέατα κατά 7 ποσοστιαίες μονάδες.

Οι Αμερικανοί επιλέγουν την GenAI ως τον ψηφιακό ταξιδιωτικό τους πράκτορα

Η χρήση της δημιουργικής τεχνητής νοημοσύνης (GenAI) για τον προγραμματισμό ταξιδιών διακοπών αυξάνεται ραγδαία μεταξύ των ερωτηθέντων στην έρευνα, καθώς περισσότεροι αξιοποιούν την τεχνολογία για προτάσεις δραστηριοτήτων, ιδέες για προορισμούς και επιλογές διαμονής που ταιριάζουν με τα γούστα και τον προϋπολογισμό τους.

  • Η υιοθέτηση της GenAI στον προγραμματισμό ταξιδιών αναμένεται να φτάσει το 24% αυτήν την εορταστική περίοδο, από 16% το 2024 και 8% το 2023. Όλες οι ερωτηθέντες γενιές αυξάνουν τη χρήση της τεχνολογίας GenAI, ιδιαίτερα οι millennials (31%) και οι ταξιδιώτες της Gen Z (30%).
  • Αυτή την εορταστική περίοδο, οι Αμερικανοί σχεδιάζουν να χρησιμοποιήσουν την GenAI περισσότερο για την έρευνα δραστηριοτήτων και αξιοθέατων (67% όσων χρησιμοποιούν την GenAI για τον προγραμματισμό ταξιδιών), ακολουθούμενο από προορισμούς (56%) και καταλύματα (54%).
  • Ενώ μόνο το 24% των ερωτηθέντων ταξιδιωτών που χρησιμοποιούν GenAI σχεδιάζουν να το κάνουν αυτό για προτάσεις εστιατορίων, ο τομέας της εστίασης βλέπει αυτή την έρευνα να μεταφράζεται σε πραγματικές επισκέψεις περισσότερο (55%), σε σύγκριση με τη μετατροπή σε έρευνα που σχετίζεται με πτήσεις (46%) και καταλύματα (45%).
  • Για το μεγαλύτερο σε διάρκεια ταξίδι διακοπών τους, οι ταξιδιώτες που συμμετείχαν στην έρευνα προτιμούν να κάνουν κράτηση μέσω του άμεσου καναλιού μιας επωνυμίας σε ταξιδιωτικά προϊόντα, όπως πτήσεις, ξενοδοχεία και ιδιωτικές ενοικιάσεις.

Η πολυτέλεια σε πρώτο πλάνο για τους Αμερικανούς

Ακόμα και εν μέσω της μείωσης των προθέσεων για ταξιδιωτικές δαπάνες, οι Αμερικανοί φαίνεται να βρίσκουν χώρο για πολυτέλεια στα ταξίδια διακοπών τους.

  • Περίπου 1 στους 4 ερωτηθέντες (26%) χαρακτηρίζονται ως ταξιδιώτες πολυτελείας, που σημαίνει ότι έχουν διαμείνει σε ένα κατάλυμα που θεωρούν πολυτελές τα τελευταία δύο χρόνια και έχουν διαμείνει σε ξενοδοχείο με τιμή ανά διανυκτέρευση 400 δολάρια ή περισσότερο κατά τη διάρκεια τουλάχιστον δύο ταξιδιών αναψυχής το 2025.
  • Μεταξύ των ταξιδιωτών πολυτελείας που συμμετείχαν στην έρευνα, οι ταξιδιώτες της Gen Ζ (49%) συνδέουν τo luxury με τη διαθεσιμότητα και την ποιότητα των ανέσεων, οι millennials (19%) (που ταξιδεύουν με παιδιά περισσότερο από άλλους) τη συνδέουν με το φαγητό στο κατάλυμα, και οι boomers (31%) τη συνδέουν με εξαιρετικές τοποθεσίες.
  • Οι Αμερικανοί ταξιδιώτες πολυτελείας που συμμετείχαν στην έρευνα έχουν επίσης σχεδόν διπλάσιες πιθανότητες να κάνουν κράτηση αεροπορικών εισιτηρίων πρώτης θέσης από τους άλλους, και όταν επιλέγουν ένα ξενοδοχείο, δίνουν πολύ μεγαλύτερο βάρος στην εξυπηρέτηση πελατών και στις συνδρομές πιστότητας.
  • Τέλος, συνδέουν τα υψηλά επίπεδα εξυπηρέτησης (42%) και την επωνυμία (20%) με ένα πολυτελές ξενοδοχείο περισσότερο από τους άλλους ερωτηθέντες.