
Οι ευρωπαϊκές αεροπορικές εταιρείες, αεροδρόμια και κατασκευαστές αεροσκαφών προτρέπουν τους υπεύθυνους χάραξης πολιτικής της ΕΕ να λάβουν άμεσα μέτρα για να επιταχύνουν την παραγωγή βιώσιμων αεροπορικών καυσίμων (SAF).
Μια πρόσφατα δημοσιευμένη έκθεση της παγκόσμιας συμβουλευτικής εταιρείας ICF σκιαγραφεί επτά βασικά μέτρα που θα μπορούσαν να βοηθήσουν την Ευρώπη να κλείσει το χάσμα στην παραγωγή SAF και να διατηρήσει την ανταγωνιστικότητά της στην παγκόσμια αεροπορική βιομηχανία.
Η έκθεση, που ανατέθηκε από κοινού από έξι φορείς του κλάδου, υπογραμμίζει πώς οι τρέχουσες προβλέψεις για την παραγωγή SAF στην Ευρώπη υπολείπονται των φιλοδοξιών και επιδεινώνονται από τις βιομηχανικές στρατηγικές σε άλλες χώρες, όπως ο νόμος μείωσης του πληθωρισμού των ΗΠΑ (IRA) και οι κινεζικές στρατηγικές επενδύσεις. έχουν δημιουργήσει μια άνιση αγορά.
Εάν συνεχιστεί αυτή η τάση, είναι πιθανό να εισαχθούν αυξανόμενες ποσότητες SAF για την εκπλήρωση των εντολών της ΕΕ, υπονομεύοντας τις προσπάθειές της να επιτύχει ενεργειακή ανεξαρτησία. Επιπλέον, οι καταναλωτές θα καταλήξουν να επιβαρύνονται με επιπλέον κόστος για πιο ακριβά SAF και ένα αυξανόμενο μερίδιο θέσεων εργασίας θα δημιουργηθεί σε άλλες χώρες, υπονομεύοντας περαιτέρω την ανταγωνιστικότητα της Ευρώπης.
Η έκθεση υπογραμμίζει ότι αυτή η αρνητική προβολή για την Ευρώπη δεν είναι εγγυημένη και ότι μια συντονισμένη ώθηση πολιτικής μπορεί να ενισχύσει την παραγωγή SAF στην Ευρώπη.
Μεταξύ των συστάσεων είναι:
Εισαγωγή μηχανισμών επιμερισμού κινδύνου, όπως Συμβόλαια για τη διαφορά, για να ξεκλειδωθούν οι ιδιωτικές επενδύσεις και να μειωθεί το κόστος των καταναλωτών.
Ενίσχυση της οικονομικής στήριξης για προηγμένες διευκολύνσεις SAF, συμπεριλαμβανομένων επιχορηγήσεων κεφαλαίου και εγγυήσεων δανείων.
Δίνοντας προτεραιότητα στην πρόσβαση σε πρώτες ύλες και ηλεκτρική ενέργεια από ανανεώσιμες πηγές για τη διασφάλιση βιώσιμης και ανταγωνιστικής παραγωγής.
Η βελτίωση των υφιστάμενων μηχανισμών, όπως η προσθήκη αυξημένων ευελιξιών στην εντολή ReFuelEU Aviation και στα δικαιώματα ETS, για τη βελτίωση της αποτελεσματικότητας της αγοράς και τη μείωση της αστάθειας.
«Το βιώσιμο αεροπορικό καύσιμο (SAF) δεν είναι μόνο το κλειδί για την απαλλαγή από τις ανθρακούχες αερομεταφορές βραχυπρόθεσμα, είναι μια ευκαιρία για την Ευρώπη να καθιερωθεί ως παγκόσμιος ηγέτης σε μια νέα μορφή ενέργειας. Ο ανταγωνισμός είναι έντονος και η επιλογή είναι ξεκάθαρη. Εάν οι υπεύθυνοι χάραξης πολιτικής επιταχύνουν και εφαρμόσουν τα μέτρα αυτής της έκθεσης, η Ευρώπη μπορεί να οδηγήσει τη μετάβαση στην αεροπορία χωρίς άνθρακα, να αυξήσει την ενεργειακή της ανεξαρτησία και να ενισχύσει την ανταγωνιστικότητά της. Η Καθαρή Βιομηχανική Συμφωνία και το Επενδυτικό Σχέδιο Βιώσιμων Μεταφορών είναι ιδανικές ευκαιρίες για να ξεκινήσετε», δήλωσαν οι επικεφαλής των συνδέσμων των A4E, ACI EUROPE, ARC, ASD, ERA και GAMA.